Carcom Oy  Ateho

Lensu Power Shop moottorin tasapainotus

  • 5 Vastauksia
  • 8841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Lensu Power Shop moottorin tasapainotus
« : 18.02.2018, 07:34:33 »
Jos haluat parhaan mahdollisen tasapainotuksen moottoriisi, tuot sen pyörivät osat meille.

CWT 5000 sarjan tasapainotuskoneen tarkkuus on aivan omassa luokassaan perus koneistamoiden käyttämiin koneisiin verrattuna. Laitteisto on suunniteltu kilpamoottoreiden tarkkuuteen.

Me olemme  tasapainottaneet 15000rpm kiertävien 4t moottoripyörien kampiakseleita.  On tehty Pro Stock yli 10000rpm pyöriviä V8 moottoreita, sähkömoottoreiden puhalluspyöriä  YMS.

Onnistuu kaikki Volvon moottoreiden puntitukset ja myös muut merkit äärettömän tarkasti. Lisäpyynnöstä voimme mitata kiertokankien ala ja yläsilmien pesien mitat sekä pyöreydet Mitutoyo mittalaitteistolla, samalla kun tasapainoitamme kiertokankien ala ja yläpäät mäntien painot huomioiden ( normaali koneistamot mittaavat vain kiertokangen kokonaispainon, joka antaa väärän tuloksen moottorin tasapainosta)
 
Jos haluat parhaan tuot sen meille.

Täydellinen 4syl tasapainotus 150€  (pitää sisällään myös vauhtipyörän,kytkimen ja dampperin puntituksen)
Täydellinen Volvo 5syl tasapainotus 300€ (Niin sanottu Bobweight tasapainotus)
Täydellinen 6 syl tasapainotus 150-200€ (pitää sisällään myös vauhtipyörän,kytkimen ja dampperin puntituksen)


Huomioithan esimerkisi sen että alikokoon hiottu kiertokankien tai runkolinjan hionta muuttaa alkuperäistä tasapainotusta ja hionnan jälkeen ei akseli ole enää balansissa. Normaali heitto hionnan jälkeen on 4-6grammaa.

5 sylinteriset koneet tasapainoitetaan lisäpainojen kanssa samalla tavalla kuin V8 moottorit, jolla otetaan pyörivien osien paino huomioon, jos vaihdat kiertokanget tai männät etkä tasapainoita osia on heitto 5-10grammaa(V8 koneissa huomattavasti enemmän), jokainen moottoreiden kanssa pelannut tietää että 5 gramman heitto kevyessä kampikoneistossa on jo paljon, jos moottori kiertää enemmän kuin 6000rpm. 
 
Epätasapainossa oleva moottori tuhoaa damppereita, vauhtipyörien kiinnityksiä ja jopa pahimmassa tapauksessa kampiakselin.

Jotkut puhuvat myös tehohäviöstä mutta sitä en allekirjoita kun ei ole kokemusta.     

Minun omat tinamoottorit on kaikki tasapainotettu tällä laitteistolla, ne tuottavat enemmän tehoa ja suorituskykyä kuin muilla ja on pysyneet ainakin toistaiseksi ehjänä.

lensupowershop.fi

Vantaa
040-8295214
« Viimeksi muokattu: 17.05.2018, 05:32:22 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Lensu Power Shop moottoreiden tasapainotus
« Vastaus #1 : 18.02.2018, 08:45:27 »
Onnistuu myös irto vauhtipyörän tasapainotus ja sen kanssa kytkinaselma.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Lensu Power Shop moottoreiden tasapainotus
« Vastaus #2 : 20.02.2018, 06:26:19 »
Vauhtipyöristä sen verran että, jos asetelman pulttijako on tehty jälkikäteen kun vauhtipyörän keskitys, ei asetelma ole koskaan täydellisesti keskeisesti.

Itse olen tehnyt jakomuutoksia vauhtipyöriin useita ja esimerkiksi sadasosamillin keskitysheiton huomaa tasapainoituskoneellamme selvästi. Heittoa on sillon 1-2 grammaa, heitto on melko pieni mutta entäs se vauhtipyörä jonka on joku tietämätön tehnyt ja ei ole kellottanut noin tarkasti?

On tullut vastaan hyvinkin tunnettuja vauhtipyörien valmistajien tuotoksia joissa heittoja esiintyy. Tosiasia on että mihinkään ei voi luottaa, koska pienikin virhe tulee esille Esim. ohjaintappi ei tarvitse olla kuin aivan hieman väljä tai muuten vaan huonosti asentunut paikalleen niin heittoa tulee.

Tämän takia tehdas vauhtipyörät ja race asetelmat on tasapainoitettu tehtaalla vaikka liukuhihna tuottaa tuhansia näitä päivässä.

Itse vauhtipyörässä oleva heitto selittyy joskus hieman kuluneen starttikehän kuluneista hampaista....

     
« Viimeksi muokattu: 20.02.2018, 06:29:20 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Lensu Power Shop moottoreiden tasapainotus
« Vastaus #3 : 04.03.2018, 07:39:21 »
Kiertokankien puntituksesta.

Kuten yleensä ilmoitetaan kankien yhteydessä että on tasapainoitettu gramman sisään, sillä ei ole mitään tekemistä moottorin tasapainon kanssa, vaan se nyt kuulostaa kivalta kun kokonaispaino on sama veivien kesken.
Se minun kannalta hyvä homma että ovat edes sinne päin, koska saman valmistajan sarja painoerot voi olla 5-10 grammaa ja se ei helpota veivien puntitusta, jos käytetään eri sarjasta olevia veivejä ristiin.

Minä tasapainotan veivit oikeaoppisesti alapään ja yläpään erikseen siihen tarkoitetulla säädettävällä telineellä. Gramman sisään ilmoitettu sarja on joo kokonaispainoltaan ok, mutta kun aloitetaan veivi punnitsemaan eri päin huomaa yht äkkiä että ylä ja alapäissä on melkoisen suuria eroja. 

Sitten ei pidä unohtaa sitä että kiertokangen yläpään ja männän yhteispaino on se oleellinen juttu. Eli vaikka veivin yläpäät on 0.5 gramman sisään ja männissä on 2 gramman erot on heitto sillon juurikin näiden yhteenlaskettu paino.   

Minä teen tasapainotukset niin että männät on keskenään 0.5 gramman sisään. Kiertokankien yläpää 0,5 gramman sisään ja alapää gramman sisään niin sillon heitto on max 1 gramma ja ei ole mitään merkitystä minkä osan laitat sekaisin keskenään...

Mitä luulette miten nämä tehdään normaali koneistamolla? 

Minulla tulee muuten myyntii keväällä Tina 4/5/6 h-kiertokanki sarjoja (139,5mm) valmiiksi kaikki mahdollinen tarkistettuna. Eli kierteet, ylä ja alasilmien mitat ja tasapainoitettuna.  Näillä näkymin hinta jää noin.

-1kpl (jos mahdollista, tasapainoitettuna vanhaan sarjaan)  90€
-4syl 340€
-5syl 425€
-6syl sarjalle 510€
-12syl (eli 2kpl 6 syl sarjoja) 960€ 

ARP 2000 pulttien kanssa.
Mukaan saa virallisen CWT mittaustulos paperin tasapainoista.

« Viimeksi muokattu: 19.05.2018, 08:14:51 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Lensu Power Shop moottoreiden tasapainotus
« Vastaus #4 : 10.05.2018, 07:31:22 »
Kiertokankien painoista vielä sen verran että Kiinalaiset tekevät veivisarjat aina esim. tinakoneisiin 5 syl sarjoiksi,
vinokoneisiin 4 syl sarjoiksi.

Firmat tilaavat useamman kymmenen sarjoja kerralla ja jos joku firma myy 6syl sarjaa tinakoneeseen on hyvin suuri todennäköisyys että yksi veiveistä on otettu toisesta 5 syl sarjasta ja tämä aiheuttaa suuren ongelman.

Näissä Kiinan sarjoissa on sarjojen kesken todella suuria heittoja kokonaispainoissa ja pahimmillaan heitto voi olla yli 10 grammaa.

Juuri viime viikolla oli tälläinen tapaus ja heitto oli vielä juuri niin että se ylimääräinen veivi nro 6 oli 7 grammaa kevyempi kuin muut 5. Eli piti sisällään viiden veivin keventämisen tuon kuudennen painoon.

Nämä on asioita jotka vaikuttaa juurikin moottorin kestävyyteen ja osien kiinni pysymiseen...

Edelleenkin muistutan että minun myymät veivisarjat on tasapainotettu valmiiksi, mitä palvelua ei tarjoa kukaan muu suomalainen kiertokankia myyvä firma. Nämä pitäisi olla minulla ensi viikolla.

-Lensu-
 

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Lensu Power Shop moottorin tasapainotus
« Vastaus #5 : 20.09.2018, 06:43:21 »
Moottorit kun on levällään niin ei muuta kuin osat tasapainotukseen.

Voi lähettää myös matkahuollolla, mutta paketointiin kannattaa nähdä hieman vaivaa.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Proturbo  Autodiagnoosi