Se että moottorin pyörimisnopeus kasvaa, kun laittaa AC:n päälle, ei tarkoita, että magneettikytkin kytkisi, vaan että se ei kytke, vaikka moottorinohjain olettaa ja haluaa sen kytkevän. Nosta nokkapelti pystyyn ja katso ja kuuntele. Kompressorin päässä levy alkaa pyöriä ja ilmarako katoaa, jos magneettikytkin kytkee. Samalla kuuluu kolahdus.
Ota moottoritilasta pääsulakerasian kansi irti, sen sisäpuolella on tarra, josta näkyy, mikä rele on AC-rele, joka ohjaa magneettikytkintä. Jos on sähkötekniikasta tietoa, voi releen ottaa pois ja hyppylangalla yhdistää ne liittimet, jotka relekin kytkee, kun se haluaa magneettikytkimen vetävän. Jos kontaktit yhdistää riittävän järeällä ampeerimittarilla, voi heti todeta, kulkeeko kytkimeen virtaa vai onko johto/kela poikki. Jos virta kulkee, on kaikki muu luultavasti kunnossa, paitsi että ilmarako on kulunut liian isoksi. Kun virta kulkee, painamalla harjanvarrella magneettikytkintä, se vetää. Tämän voi tehdä, kun moottori ei ole käynnissä, koska releen kytkinkärkien toiseen napaan tulee virtalukon asennosta riippumatta jatkuva +12 V. Näitä hyppylankajuttuja ei pidä kokeilla, ellei ole täysin varma, mitä tekee.
Uhkarohkea voi pikkuisen tökätä harjanvarrella kompressorin magneettikytkintä moottorin käydessä ja kun AC on ON-asennossa. Tällä pikku avustuksella magneetti vetää, vaikka ilmaväli on iso, jos sähköjutut ovat kunnossa.
Tässä konstissa vain on moottorin täystuhon mahdollisuus, jos harjanvarsi lipsahtaa moniurahihnan väliin, joka hyppää ja tuhoaa jakohihnankin. Ruumiinvamman mahdollisuus on kaiken muun lisänä odottelemassa.