Autoracing  KL-varaosat

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #495 : 28.05.2020, 20:30:48 »
Onko neulat varmasti samaa paria, kun olet niin monesta kaasarista nämä kasannut?
kyl pitäs olla samat, nää nykyset neulat on näistä uusimmiata hankinnoista. Ovat samanlaiset
Kokeilin myös jo olemassa olevil suuttimil sekä nyt näiden uusien mukana tulleilla, ei vaikutusta

Mieli tekisi hommaa kokonaan uudet neulat ja suuttimet mutta mistä tiedän mitkä on sopivat  :idiot2:

Edit: oisko tuo paksumpi neula apu tyhjäkäyntiin
https://www.kgtrimning.org/forgasardelar/originalforgasare/su/fdbca.html
« Viimeksi muokattu: 28.05.2020, 20:54:04 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #496 : 29.05.2020, 06:55:56 »
Ostin kokeeksi nyt sitten kg trimmingiltä neulat ja suuttimet.
Laitoin myös kyselyä kaasutinexperteille että onko tietoa sopivista neuloista.
Jos tähän joskus löytäs sopivan kombon  :2funny:

Nyt onkin hyvää aikaa kaaria mankeloida lisää ettei kumit raavi enempää
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 07:29:23 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #498 : 29.05.2020, 13:06:01 »
B20B twin SU HIF-6 komboon kuulunee neulat merkinnällä "BCJ" 237630.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/carburettorsystem/nozzle-needle-carburettor/772/?kf1=820-&kf2=74-&kf3=70-A14

Kiitos, tilasin jo ruottista neulat. Jos ei niillä toimi ni sit tilaan nää linkittämäsi neulat O0

Tilasin myös kaasutin expertiltä synrkonointi mittarin  :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 13:10:57 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #499 : 29.05.2020, 15:53:08 »
Miten on bensa pinta, ovat suhtkoht samat molemmissa 0,5mm-1,5mm.
Itse olen pitänyt sekä B20A:ssa ja nyt B21A:ssa pinnan tasan 1,5mm ja hyvin toimii tosin vain yksi kaasari.
Seoksen alkusäädon laitan, suutin rungon tasalle ja siitä 2,25 kierrosta alas (myötäpäivään).
Tällähetkellä säätö on 2,75 kierrosta alas ja hyvin pelaa, ei jälkikäyntiä ja vetää sen minkä kuuluukin.
En ole vielä käynyt mittauksessa, joten en tiedä arvoja.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #500 : 29.05.2020, 17:43:43 »
Miten on bensa pinta, ovat suhtkoht samat molemmissa 0,5mm-1,5mm.
Itse olen pitänyt sekä B20A:ssa ja nyt B21A:ssa pinnan tasan 1,5mm ja hyvin toimii tosin vain yksi kaasari.
Seoksen alkusäädon laitan, suutin rungon tasalle ja siitä 2,25 kierrosta alas (myötäpäivään).
Tällähetkellä säätö on 2,75 kierrosta alas ja hyvin pelaa, ei jälkikäyntiä ja vetää sen minkä kuuluukin.
En ole vielä käynyt mittauksessa, joten en tiedä arvoja.
Bensa pinta???
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #501 : 29.05.2020, 17:52:10 »
Kohon korkeus kohokammiossa, tärkeä perussäätö.


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #502 : 29.05.2020, 18:40:08 »
Kohon korkeus kohokammiossa, tärkeä perussäätö.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Jaahas, tää pitää tarkistaa. Milläs tota voi säätää? Sehän kun kelluu vaan itsekseen siellä  ::)

Edit: no siinähän se luki  :idiot2:  ;D
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020, 19:04:03 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #503 : 30.05.2020, 07:54:50 »
Niinpä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #504 : 30.05.2020, 10:32:30 »
Tyhjäkäynti laski kun säädin kohoa. Molemmissa oli yli 2mm. Nyt iha vähä yli 1mm.

Mutta miksi toinen kaasari suhisee? Se sama kaasari mikä ei reagoi seoksen säätöön. "Perhosläppä" ei ole väljä, ei heilu sivuttain eikä muutenkaan

Vähä huono video mut toi suhina siis kuuluu tuosta oikean puoleisesta
https://jonze.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20144/VID_20200530_102908468.mp4
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #505 : 30.05.2020, 11:57:55 »
Tyhjäkäynti laski kun säädin kohoa. Molemmissa oli yli 2mm. Nyt iha vähä yli 1mm.

Mutta miksi toinen kaasari suhisee? Se sama kaasari mikä ei reagoi seoksen säätöön. "Perhosläppä" ei ole väljä, ei heilu sivuttain eikä muutenkaan

Vähä huono video mut toi suhina siis kuuluu tuosta oikean puoleisesta
https://jonze.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20144/VID_20200530_102908468.mp4

Jos imuvuotoja ei varmasti ole ja vaimenninöljyä on oikea määrä niin   Epäilisin että synkka pielessä, onko sitä säädetty millä? Jos ei malta odottaa mittaria niin sopivalla letkun pätkällä kuuntelemalla kaasuttimesta ilman imua saa synkan yllättävänkin lähelle. Vaikka tässä tilanteessa nyt on tietysti selvää, että oikea kaasutin imee huomattavasti enemmän.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #506 : 30.05.2020, 12:27:03 »
Jos imuvuotoja ei varmasti ole ja vaimenninöljyä on oikea määrä niin   Epäilisin että synkka pielessä, onko sitä säädetty millä? Jos ei malta odottaa mittaria niin sopivalla letkun pätkällä kuuntelemalla kaasuttimesta ilman imua saa synkan yllättävänkin lähelle. Vaikka tässä tilanteessa nyt on tietysti selvää, että oikea kaasutin imee huomattavasti enemmän.

Korva kuulolla yritetty  ;D nyt kovasti mittaria odotellaan.

Tosiaan en ole ennen kaasarien kanssan temunnut niin ihan perus jutuissakin tarvii apua. Lähinna nyt enää se että miten säädetään kaasarit että sa synkän edes lähelle sitten  :) eli siis mistä säädän :P vivuistoista ilmeisesti siten että aukeavat samaan tahtiin?
Nyt säädin vielä vivustoja ja letkun pätkällä kuunnellen oikea imee kovemmin ilmaa.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2020, 13:07:43 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #507 : 30.05.2020, 13:04:41 »
Lähinna nyt enää se että miten säädetään kaasarit etä sa synkän edes lähelle sitten  :)

HIF6 ei ole tullut ikinä ruuvattua mutta lienee kuitenkin samantyyppiset säätöruuvit näissäkin kuin HS6. Nyt kun kaasuttimien välissä ei ole mitään varsinaista synkkavipua vaan kummallekkin kaasuttimelle on suoraan kaasuvivun päähän oma tanko, niin synkka täytyisi säätää näillä säätötangoilla. Niitä ruuvaamalla lyhyemmäksi tai pidemmäksi kuulostelee koska läpät olisivat yhtä paljon auk
Jos oikein kuvista ymmärsin tuon sun vivuston toiminnan niin säätö tähän tapaan.

Jos pelkkiä tyhjäkäyntiruuveja pyörittelee ja yrittää niillä saada synkkaa kohdalleen niin ei onnistu nimittäin nuo tangot siltikin työntävät kaasuläppiä eri tahtiin auki mikäli niissä säätö toisiinsa nähden metsässä. Alkuun voi synkkaa suurinpiirtein laittaa kohdalleen myös siten että mittaa esim työntömitalla tms kaasuläpän yläreunasta mitan vaikka kaasuttimen etupintaan, ilmansuodattimen laippaan. Näissä on toki mäntä edessä mutta ottaa koko männän pois ja mittailee ne kohdalleen jonka jälkeen männät takaisin ja auto käyntiin ja korvakuulolta säätämään. Ja sitten kun sen mittarin saa niin hienosäätö
« Viimeksi muokattu: 30.05.2020, 19:26:33 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #508 : 30.05.2020, 13:08:37 »
HIF6 ei ole tullut ikinä ruuvattua mutta lienee kuitenkin samantyyppiset säätöruuvit näissäkin kuin HS6. Nyt kun kaasuttimien välissä ei ole mitään varsinaista synkkavipua vaan kummallekkin kaasuttimelle on suoraan kaasuvivun päähän oma tanko, niin synkka täytyisi säätää näillä säätötangoilla. Niitä ruuvaamalla lyhyemmäksi tai pidemmäksi kuulostelee koska läpät olisivat yhtä paljon auki. Sen jälkeen tyhjäkäyntiruuvit kummatkin saman verran kiinnipäin (=läppiä auki).
Jos oikein kuvista ymmärsin tuon sun vivuston toiminnan niin säätö tähän tapaan.

Joo just bongasin netistä tuon ohjeen ja oikein ymmärsit että molemmille on oma vipunsa

Edit: säädin vielä uudestaa. Vasen ei missään vaiheessa ime niin paljon kuin oikea. Vuotaako se oikea sitten jostain? Ja miten paikallistaa vuoto?
« Viimeksi muokattu: 30.05.2020, 13:17:36 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #509 : 30.05.2020, 13:47:33 »
Väheneekö oikean kaasuttimen imu ollenkaan vaikka sitä säätää pienemmäksi? Jos ei ollenkaan niin voisi olettaa että jossain voisi olla imuvuoto.
Imuvuotoja voi etsiä suihkuttelemalla esim brake cleaneria tiivisteiden väliin ja katsoa muuttuuko käynti. Varovasti vaan sitten kun kuitenkin pakosarja siinä ihan vieressä. Tarkista myös, että kaikki alipainenipat on varmasti kiinnitettynä johonkin tai tulpattuna. Esim vasemmassa hs6 kaasuttimessa virranjakajan alipaine nippa on hyvin piilotettuna kaasuttimen laipan alapuolelle.  Nämä nyt itsellä tulisi mieleen. Lisätköön viisaammat jos tulee muuta mieleen :buck2:
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

 

Futurez  Kulkukoira