RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 174419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #15 : 31.10.2011, 23:11:59 »
Selvä O0

Eli laatikon malli merkintä näillä näkymin on... AW- ?
Ja koneessa vetoja ainakin 130 hp?

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #16 : 31.10.2011, 23:14:08 »
Nappi kepissä on juurikin nelos vaihteen pois kytkentä.
Vikoja esim. rele ja mahdollisesti jopa solenoidi. Omassani oli siinä vikaa. Oli eri auto mutta sama laatikko.
Virrat päällä kun painaa napista pitäisi auton alta kuulua napsahdus. Vai oliko peräti niin että auton pitäis käydä.
Tässä tapauksessa kun aski on vaihdettu, voi vika olla ihan missä vaan, elikä parasta lienee lähteä purkamaan kepinjuuresta johtosarjoja esiin, ja katsella, mitä kaikkea virityksiä sieltä löytyy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #17 : 31.10.2011, 23:25:59 »
Tässä tapauksessa kun aski on vaihdettu, voi vika olla ihan missä vaan, elikä parasta lienee lähteä purkamaan kepinjuuresta johtosarjoja esiin, ja katsella, mitä kaikkea virityksiä sieltä löytyy.
Tuo on kyllä totta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #18 : 31.10.2011, 23:36:20 »
Ja ne vipulämppärin hantaakit menee suunnilleen siten että vasen ylempi säätää "ikkunasuulakkeista" tulevan ilman lämpötilaa, vasen alempi kojelaudan keskellä (ja kai kaikkialla muuallakin, katso oikeanpuoleisten selitykset) olevista suulakkeista tulevan ilman lämpötilaa kuitenkin siten että vaikka se on täysillä ilma ei koskaan ole lämpimämpää kuin mitä ikkunoille tulee - tai sitten minun on rikki.
Teknisesti ajatellen vasen ylempi säätää lämmityslaitteen hanaa. Alempi liittyy tosiaan keskisuulakkeisiin, vivulla hallitaan läppää joka säätelee suoraan ulkoa tulevan ilman ja lämmityskennon läpi tulevan ilman suhdetta.
Siis muiden suulakkeiden ilma tulee aina kennon läpi, keskisuulakkeista saadaan myös kennon ohi ilmaa käännettäessä airmix kylmälle.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 23:37:57 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #19 : 31.10.2011, 23:57:27 »
Selvä O0

Eli laatikon malli merkintä näillä näkymin on... AW- ?
Ja koneessa vetoja ainakin 130 hp?

Jos kone on b23e niin tehot pitäs olla n. 140hv.. Laatikko on joko AW-70 tai AW-71.. Laatikossa pitäs olla kyljessä kilpi ja siinä lukee joko -70 tai -71..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #20 : 01.11.2011, 00:08:06 »
Jos kone on b23e niin tehot pitäs olla n. 140hv..
1979-80 B23E:ssä (405 kansi ja H-nokka) on 140 hv, 1981:stä johonkin asti on K-nokka ja 136 hv.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #21 : 01.11.2011, 06:41:36 »
Mutta hei, jos tehdään tästä se GLT? Tekniikka on jo kohdillaan ;)
GLT merkit lienee tullut moottorinluovuttajasta samalla vaivalla.  ::)

Moottori ja laatikko o 22%, jännä että jollain konttorilla saanu noin paljon rosentteja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #22 : 01.11.2011, 21:34:28 »
Laatikon kyljessä luku 71, eli laatikon tyyppi AW71. Kiristelin myös ohjaustehostimen pumpun kunnolla kiinni, parempi tehostus tässä, kuin 740:ssä :o

Pakoputkikin on oikeasti ihan uusi ja hyvän näköinen.


Takakontissa oli äänieristeissä vettä. Nyt ovat kuivumassa.


Taka vasen.


Taka oikea.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:08:28 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #23 : 02.11.2011, 19:43:26 »
Ulkolämpömittarihan se, oikein arvattu. Itsellä on samanlainen joka ei toimi kun ei ole anturista tietoakaan. Jos keksit millainen se on niin kerro minullekin, voisin vaikka hankkia moisen jostain.
Meikäläisesltä löytyy kiskosta tuollainen ulkolämpömittari myös, anturia ei alunperin ollut mutta volvolta muistaakseni uusi haettiin, voin katsoa onko siinä numeroa kyljessä..
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #24 : 05.11.2011, 17:24:01 »
Viimeinkin saatiin Fordson hinattua pihasta pois, nyt voi ajaa vaikka poikittain jos tarvetta on ;D




Kauppakierrokselta mukaan tarttui tällä kertaa: ilmasuodatin, raitisilmansuodatin (Wunderbaum), 6 & 18 A sulakkeita, vara bensakannu, mustekala koukkuja, vetokoukun-nupin suojus ja puskuri vahaa.


Kiillotin etuvilkkujen lasit, eli puuvillalaikka porakoneeseen ja hiomatahnaa väliin ja varovasti ettei pala.
Oikean puoleinen kiillotettu.


Kummatkin kiillotettu.


Tälle sama käsittely kuin vilkkujen laseille.


Ikävästi näkyy kuvassa kiven iskut, oikeasti parempi.


Maski näyttäisi olevan -83 vuosimallia, joten olisiko tekniikkakin sitten...


Putsattuna, kiillotettuna ja vahattuna.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:14:53 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #25 : 06.11.2011, 15:15:30 »
Nämä voisi maalata hopealla tai Bilteman kromimaalilla, ennekuin ostaa uudet.




Ennen.


Jälkeen.



« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:27:39 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #26 : 06.11.2011, 21:00:06 »
Nämä voisi maalata hopealla tai Bilteman kromimaalilla, ennekuin ostaa uudet.

Elä hyvänen aika sotkeudu siihen sontaan!  :2funny: Ihan järjetöntä kuraa ei sillä tee mitään, siihen pintaan ei voi edes hipaista niin on jo matta..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #27 : 06.11.2011, 21:28:41 »
Mielummin jollakin hopealla kun kromikilikalilla..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #28 : 06.11.2011, 21:42:42 »
Sanonpa minäkin ei kromikilikaleille.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #29 : 07.11.2011, 23:34:26 »
Vasemman puoleisen vilkun polttimo oli ruostunut kiinni ja veikin maadoitus osan mukanaan irrottaessa.
Kumpikin vilkku/parkki umpio menee vaihtoon. Lasit ja kromit on vielä käyttökelpoista tavaraa.




Takavalojen puhdistelua.


Pieni halkeama, minkäs värinen tuo keskiväli on alunperin?









« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:38:12 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

 

RallyBaron  Samppasport