Elekma  Autoracing

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 80294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #105 : 22.08.2018, 09:47:36 »
Mulla oli vakio anturi perästä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #106 : 25.10.2018, 12:04:13 »
Alusta tuli vihdoin 3kk odottamisen jälkeen  8) Nyt pitäisi löytää vielä motivaatiota lyödä tuo uusi takapää kasaan. Taka-akseli on kaikin puolin valmis ja osat maalattu. Kardaani pitäisi vielä lyhentää ja se muutoslaippa on edelleen tekemättä  ::)


TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #107 : 25.10.2018, 12:10:06 »
Alusta tuli vihdoin 3kk odottamisen jälkeen  8) Nyt pitäisi löytää vielä motivaatiota lyödä tuo uusi takapää kasaan. Taka-akseli on kaikin puolin valmis ja osat maalattu. Kardaani pitäisi vielä lyhentää ja se muutoslaippa on edelleen tekemättä  ::)



Kokemuksesta viistatuneena: laita apujouset coilien kaveriksi. Pauke on todella vittumainen isommissa ulosjoustoissa ja coilien kestoikä pitenee merkittävästi, kun iskarit eivät tipahda ns. tyhjän päälle toistuvasti. Rallyracelta pari apujousia maksaa 60-80e.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #108 : 25.10.2018, 12:18:10 »
Onko ongelma enemmän etu- vai takapäässä? Etutolpat on ainakin päivitetty aikaisemmista, tilasin nää siis pre-orderina https://www.classicswede.co.uk/960_mk2___SV90_series_front_DC_coil_over/p1733344_17191973.aspx
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #109 : 25.10.2018, 12:43:41 »
Onko ongelma enemmän etu- vai takapäässä? Etutolpat on ainakin päivitetty aikaisemmista, tilasin nää siis pre-orderina https://www.classicswede.co.uk/960_mk2___SV90_series_front_DC_coil_over/p1733344_17191973.aspx

Pauke on molemmissa yhtä hirveä ilman apujousta. Takana ehkä pahempi, kun jousi saattaa jäädä kanittamaan runkoaisaan, jos sille ei tee lisää tilaa. Yksi takacoili, jossa mulla ei ollut apujousta aluksi pullautti tiivisteet ja mehut pihalle alle 20tkm ajon jälkeen.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #110 : 25.10.2018, 12:46:50 »
Pauke on molemmissa yhtä hirveä ilman apujousta. Takana ehkä pahempi, kun jousi saattaa jäädä kanittamaan runkoaisaan, jos sille ei tee lisää tilaa. Yksi takacoili, jossa mulla ei ollut apujousta aluksi pullautti tiivisteet ja mehut pihalle alle 20tkm ajon jälkeen.

Onko sulla mitään valmista reseptiä millaiset apujouset sinne kannattaa laittaa?

E: Ja millä jousilla sulla on noi? Noitahan saa lyhyttä ja jäykkää yms  ::) Ite otin noilla -40mm jousilla
« Viimeksi muokattu: 25.10.2018, 12:51:11 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #111 : 26.10.2018, 07:17:57 »
Onko sulla mitään valmista reseptiä millaiset apujouset sinne kannattaa laittaa?

E: Ja millä jousilla sulla on noi? Noitahan saa lyhyttä ja jäykkää yms  ::) Ite otin noilla -40mm jousilla

Rallyracella oli muistaakseni valikoimissa niinkin yksinkertaisesti kuin lyhyttä ja pitkää apujousta. Taakse lyhyet ja eteen pitkät. Ovat todella löysät eivätkä vaikuta itse vaimennukseen.

Classicsweden -40 mm tarkoittaa sitä paketin kokonaismittaa. Samanlaiset -40 mm "rungot" mullakin.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #112 : 26.10.2018, 09:59:05 »
Mites jos kiristän noi jouset esijännitykseen silloin kun tolppa on lepoasennossa? Silloinhan jousi ei pääse helisemään missään vaiheessa. Millaiseen korkeuteen toi auto silloin jää? Nää alustahommat on mulle ihan uutta ja siksi pohdin apujousien tarpeellisuutta :D
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #113 : 26.10.2018, 12:40:15 »
Mites jos kiristän noi jouset esijännitykseen silloin kun tolppa on lepoasennossa? Silloinhan jousi ei pääse helisemään missään vaiheessa. Millaiseen korkeuteen toi auto silloin jää? Nää alustahommat on mulle ihan uutta ja siksi pohdin apujousien tarpeellisuutta :D

Sillon ajokorkeus jää normaalista Nivokorkeudesta reippaasti korkeammalle. Noilla -40mm rungoillakin autoon saa lisää maavaraa useita senttejä jousituet ylä-asennossa.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #114 : 30.10.2018, 12:33:35 »
Kiitokset Ticolle vinkeistä! Kävin nyt ostamassa rally racesta apujouset. Taakse löytyi suoraan, mutta edessä ongelmana oli alalautasen halkaisija. Eli apujousi oli 64mm ja lautanen 69mm. Asia kuitenkin korjaantuu sillä, että HenkkaJ sorvaa mulle alalautasista 5mm pois.  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #115 : 29.11.2018, 10:30:42 »
HenkkaJ sai tuollaisen muutoslaipan aikaiseksi. Loppuvuodesta koitan saada tuon typ 210 murikan kiinni autoon. Kun se on hoidettu niin otan koneen irti ja kasaan sen h-veiveillä. Vaihteistoksi tuli haettua Lensupowershopista gs6-37 odottelemaan muutoksia.  8) Ensi kesän tavoitteena on saada noin 500 hv koneelta.





Ajattelin kasata tulevan tekniikan siten, että RN lohko, RN kampura, N koneen T5 männät ja 139.5mm veivit. Onko tämä ihan mahdoton ajatus? Lähinnä mietityttää saako tuon helposti tasapainoitettua, kun tuo RN kampura on paljon kevyempi  ???

TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #116 : 29.11.2018, 22:00:57 »
Mikä vika rn männissä on vai onko sulla jo osat olemassa?

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #117 : 30.11.2018, 10:18:25 »
Mikä vika rn männissä on vai onko sulla jo osat olemassa?

Mulla on yksi N sarjalainen T5 purettuna, se vanha josta meni kk laakerit eli sieltä saisin männät. RN h-profiileja löytyy vain muutamasta paikasta ja ovat kalliimpia. Ja jos haluan joskus päivittää männät, niin mistään ei löydy RN mäntiä. Wisecot yms on tietääkseni kaikki tuolle 139.5 kangelle  :-\ Pitää nyt vielä miettiä mikä kombo sinne tulee. Konetta alan varmaan vasta tammi-helmikuussa availemaan  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #118 : 30.11.2018, 23:06:14 »
Ainakin mulla oleva ensimmäisen sarjan t5 rn kone on ihan 139.5mm veiveillä. Myös männät on vastaavat mitä N koneessa. Niissä uudemmissa taisi sitten muuttua 143 tai 147 veiville?

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #119 : 27.12.2018, 23:43:56 »
Tuli taas pieni motivaation tuuli, joten otin vanhan perän pois ja kasasin uuden tuolla typ210 murikalla






Karulta tuo näyttää vielä kun on paskasta ja maalattua osaa sekasin  ::) Pistän massalla piiloon kunhan saan tuon auton alle kasattua.

Tilasin samalla remppakamppeet moottoriin. Eli eli ensi viikolla lähtee kone ulos ja H-profiilit yms kamat sisään. Ehkä sitä pääsisi keväällä jo ajelemaan...  :)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy