KL-varaosat  Race.fi

Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo

  • 19 Vastauksia
  • 4099 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5073
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo
« Vastaus #15 : 08.10.2022, 14:53:54 »
Monet tätä vannoo että ei kannata pitää ylämerkissä mutta pystyykö joku pitävästi perustelemaan syyn siihen ja että se muka syö öljyä nopsemmin sen yläosan.
Kun eihän kampiakselikaan missään öljyssä vatkaa vaan öljypumppu sitä öljyä vaan toimittaa joka paikkaan niin miten se sitä öljyä voisi enemmän silloin syödä?
Eiköhän ne huollossakin vaan paina mittarillisella pumpulla määrätyn määrän koneeseen ja thats it.

Hyväksyn kohtaloni jos tähän tulee perustelu jonka ymmärrän. P>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa J.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo
« Vastaus #16 : 10.10.2022, 14:20:52 »
Miten diagnosoit viallisen turbiinin? Minulla meinaa auto joskus kiihdytyksessä ravistaa. Olen miettinyt, että onko se nyt se venttiilipöydän vai turbiinin lähtölaskenta alkanut.

3 & 4 vaihteilla suurimman vääntömomentin alueella alkoi ilmetä voimakasta ja lisääntyvää ravistusta, hieman kuin yhdesta tai kahdesta sylinteristä olisi hävinnyt kipinät. Pakkovaihteilla ylämäkeen kiihdyttäessä sen sai selkeästi esille. Remontin jälkeen toki myös tajusin kuinka luistava rikkinäinen turbiini olikaan aiemmin ollut.

Venttiilipöydän / solenoidien vaivat taitaa enempikin tehdä ongelmia vaihteiden vaihtoihin ja kytkeytymisiin.

Poissa J.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo
« Vastaus #17 : 13.02.2023, 15:20:29 »
Uusi vuosi ja pappalolvon osalta sillä tavalla tylsähköt kujeet, että kilometrejä ja käyttökokemuksia on kerrytetty normaalin käytön mukaan, mutta mitään poikkeamia ei ole esiintynyt. Siihen pitänee olla tyytyväinen ja ehkä toisaalta vähän yllättynytkin, että tällaisen vanhan kulkineen toimintavarmuus on ollut vaihteeksi hyvällä tasolla.  :)

 
Pari kuvaa eiliseltä likaisesta ja lumisesta autosta.

Talvikauden vähäiset harrastelut on toistaiseksi keskittyneet talouden toisen ajoneuvon rujoon vanneprojektiin, joita on hiljalleen yritetty valmistella sellaiseen välivaiheeseen, että rinkulat saisi lähiaikoina toimitettua puhallutukseen ja pintakäsittelyyn.

   
Jää nähtäväksi tuleeko noille vielä kiire ennen kesää (todennäköisesti), pieniä toimenpiteitä on vielä omalla työlistalla ennen jatkoa. Onneksi noita korjattavia laitoja ei ole kuin tuo yksi ja kokonaisuus on ehkä kuitenkin hieman parempi, miltä äkkiseltään saattaisi monelle näyttää. Kai se siitä... ::)

Poissa J.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo
« Vastaus #18 : 25.05.2023, 16:33:09 »

Kevään tuotantokaudella siirryttiin kesäpyöriin huhti-toukokuun taitteessa, kitkarenkaita ei ollut tälläkään kertaa mikään erityinen kiire saada alta pois (mukavuussyistä).  :)


Talvesta jäi muutama konkreettinen ikävä muisto takaluukuun, kun talon katolta tuli eräänä lauhana jaksona lumia alas osittain auton päälle. Onneksi takalasi eikä mitään muutakaan hajonnut, mutta silti jäljet kyllä harmittavat, vaikka ei luukku toki täysin virheetön ollut ennen tätäkään tapahtumaa.  ???


Edellisellä viikolla sen sijaan se aiemmin mainittu kohtalaisen hyvä toimintavarmuus koki kolauksia ja ajosuoritteita olikin hetkellisesti siirrettävä muille kulkineille, kun oikean puoleinen etujarru alkoi äkisti jumittamaan. Tutkailin paikkoja ja liukutapit totesin hyviksi ja satulan männän suojakuminkin ehjäksi, mutta silti kumin alta löytyi ruostetta ja muuta sontaa.  ::)
Elvytykseen / restaurointiin en ryhtynyt, vaan vaihdoin molemmat etusatulat uusiin heti kun vain sain sellaiset käsiini. Vasemman puoleisessa satulassa ei kylläkään moitittavaa ollut, mutta tulipahan nyt käsiteltyä tämä yhtenä kokonaisuutena ja yksi tulevaisuuden harmin paikka ehkäistyä ennakoivasti.

 
Myös se aiemmin mainittu toisen ajoneuvon rujo vanneprojekti edistyi ja valmistui vastoin kaikkia odotuksia suunnilleen aikataulussaan. Renkaat saatiin kiepautettua paikalleen ja keskikupposetkin vielä uusittiin, lopputulokseen olin kaikkiaan melko tyytyväinen ja vastaavaa konseptia hieman jalostettuna toteutamme tulevaisuudessakin.


Josta päästäänkin siihen, että seuraava vanneprojekti on tavallaan puolivahingossa jo meneillään, mutta sen kuvitteellinen aikataulu on toistaiseksi vielä melko ilmava.
Kuvia joskus, kunhan edistyy ja / tai on jotain muutakin raportoitavan arvoista.  :)

Poissa J.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Volvo S80 2005 - Monivammainen pappalolvo
« Vastaus #19 : 28.09.2023, 17:05:14 »
 
Kesä meni. Capellat kokivat entisöinnin, päälle kiepautettiin Gislaved Ultra*Speed 2:t ja paikalleen nakattiin uusi sarja vanhanmallisia keskikupposia.

 

 
Projektin lopputulokseen olen noin 105% tyytyväinen. :)
Spacerit (taakse) harkinnassa...


Syyskuun alkupuoliskolla oli taas aika vuotuiselle rutiinitoimenpiteelle, joten määräaikaiskatsastus suoritettu tänä(kin) vuonna suoraviivaisesti ilman poikkeamia, pitänee kai olla vähän tyytyväinen siihenkin.

Jatketaan.

 

Futurez  Kulkukoira