Autodiagnoosi  Carcom Oy

Kolmensadan 760 turbo vm90'

  • 22 Vastauksia
  • 8403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #15 : 24.10.2012, 17:38:29 »
Jos on tarvetta niin mulla on yks sellainen solenoidi ylimääräisnä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #16 : 24.10.2012, 21:00:20 »
Lauantaina paikalleen ja sunnuntaina miittiin.  :D
Ilman muuta miittiin mutta  ei vielä tuola suuremmalla turbolla kun ei ole vielä saapunut ja pitäisi vielä laakeroida. :D

Pitäisi myös käyttää öljypohjaa auki että saa mielenrauhan ja selvyyden noista kiertokangista että kummat sielä majailevat. Lohkossa on kyllä valussa ne möykyt öljyruiskuja varten ja joku joskus netissä on kirjoittanut että silloin pitäisi löytyä vahvemmat kanget, mutta näistä muutosajan autoista ei koskaan tiedä..

Tuosta ylimääräisestä solenoidista pistin yv:tä. Ja tosiaan en tiennytkään että saabilla on kahta erilaista venttiiliä ollut noissa. Tosiaan jousipalautteinen tuon turboplussan kanssa sen täytyisi olla.
760 '90 b230ft+m46

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #17 : 03.11.2012, 19:12:13 »
Noniin vähän kuulumisia tallilta. Eli JuHaU:lta ostettu 15g kompurapuoli ja keskiö saapui tuossa viime viikolla postissa ja nyt tänään kerkesin siihen perehtymään ja mallailemaan jo hukkaportinkellon kiinnitystäkin vähän.

Tuossa vielä kuva tuosta kompurasiivestä 13c siiven vieressä


Lukkojen kanssa on ollut nyt taas ongelmia, ilmeisesti ovat tulleet käyttöiänsä päähän. Virtalukon olen jo vaihtanut kun se hirtti kiinni mutta nyt kuskin oven lukko sanoi samalla lailla sopimuksensa irti joten vaihdoin apukuskin oven ja kuskin oven lukot keskenään. Pitää siniseltä hommata tuohon apparin oveen nyt uusi lukko sitten.

Selvitin myös vinkumisen aiheuttajaa 60 nopeudessa ja selvisi että kardaanin tukilaakeri täytyy vaihtaa, löytyi hyllystä pienemmälle kardaanille tuo laakeri mutta sattuipa sitten olemaan se suurempi tässä niin sekin jäi vielä tekemättä.

Samalla kun sielä montussa pyörin niin otin pari kuvaa tuosta lohkosta mikä aiheuttaa ihmettelyä edelleen



 

Eli tuossa näkyy nuo öljyruiskua varten lohkoon valetut "möykyt" mitä netistä olen lukenut niin nämä ovat vasta tulleet loppuvuodesta 90' ja kannessa päiväys on syyskuu 89. Lohkon valupäivää en vielä tarkistanut kun olisi tarvinnut moottorinkiinnike poistaa. Huhujen mukaan "pitäisi" olla 13mm kanget kun nuo möykyt löytyy mutta en tiedä uskallanko ottaa varmaksi tiedoksi.

http://www.pbase.com/stealthfti/squirtsys
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?s=abc13376c76f41ef91f10e78ca177949&t=122105&page=2

tuossa pari linkkiä noista möykyistä ja lohkoista.

Nyt tarvis useamman koneen purkaneen kokemusta tähän asiaan. :D

Edit JuHaU: muokkasin kuvia
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012, 00:29:49 kirjoittanut JuHaU »
760 '90 b230ft+m46

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #18 : 03.11.2012, 19:14:20 »
kuvat näköjään tuli lähes laittomalla suuruudella kun laitoin suoraan tuolta dropboxista. Koitan pienentää kuvia kunhan ehdin ja laittaa uudestaan mutta kun zoomaa sivua pienemmäksi ctrl+rulla niin saa kuvista paremmin selvää
760 '90 b230ft+m46

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #19 : 03.11.2012, 19:18:11 »
Niin ja vielä lisää ihmettelyä tuosta lohkosta eli pakkastulpat on vanhaa mallia vielä eli todennäköisesti jokin kokeilulohko?
760 '90 b230ft+m46

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #20 : 06.11.2012, 00:33:39 »
kuvat näköjään tuli lähes laittomalla suuruudella kun laitoin suoraan tuolta dropboxista. Koitan pienentää kuvia kunhan ehdin ja laittaa uudestaan mutta kun zoomaa sivua pienemmäksi ctrl+rulla niin saa kuvista paremmin selvää

Tehty jo...

Kato mallia tuolta viestistä, jos tulee jatkossa vielä isona.

Kannattaa varmaan avata se öljypohja niin saa varmistuksen niille kangille.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #21 : 06.11.2012, 00:40:14 »
Kiertokanki ihmettelyyn sen verran että, omasta saman vuoden 760 turbosta löytyi 13mm kiertokanget.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Kolmensadan 760 turbo vm90'
« Vastaus #22 : 11.11.2012, 17:38:16 »
Noniin ajamukavuus pilattu motonetin kardaanin laakerilla ja tukikumilla. Samoille booreille meni mutta jyristää silti niin perhanasti 70-90 nopeuksilla. En sitten hoksannu täältä tutkia asiaa ennen tuota vaihtoa niin olisin suosiolla hommannut siniseltä sen tukikumin, tuo motonetin kumi on aivan järkyttävän kova tuonne ettei jousta juuri nimeksikään. Toivotaan että tuohon jyrinään nyt joko tottuu tai se ajan kanssa rauhoittuu :D
760 '90 b230ft+m46

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy