Elekma  Autoracing

Volvo 740 B230F -87 Käyttis-seiskan fiksailua

  • 1 Vastauksia
  • 2739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Volvo 740 B230F -87 Käyttis-seiskan fiksailua
« : 04.11.2012, 19:45:52 »
Päätinpä tehdä tämänhetkisestä käyttiksestä pienimuotoisen topicin.

Kesällä myin edellisen 850 Glt:n pois ja tulikin tarve löytää äkkiä jokin auto tilalle. Kriteerit autolle oli viisipaikkaisuus, bensakone, mielellään takaveto ja tietysti opiskelija-ystävällinen hankintahinta. Etsintä rajautuikin lähes kokonaan takavetovolvoihin.

Nettiautoa selaillessa sattui silmään punainen melko kuluneen näköinen 740 LH-ruiskulla ja manuaalilaatikolla, hinta oli varsin edullinen ja sijaintikin tunnin ajomatkan päässä Vaasassa. Leimaakin oli muutama kuukausi jäljellä.
Soitto myyjälle ja autoa lähdettiinkin seuraavana päivänä katsomaan. Hinnasta sai vielä neuvoteltua pois koeajolla ilmenneiden käynti-ongelmien takia ja auto vaihtoi omistajaa muutamalla satasella.

Varusteiltaan auto on mallia karvalakki, turhia hienosteluja ei tästä löydy ;D

Seuraavat päivät meni käyntihäiriön selvittelyssä, auto saattoi sammua yhtäkkiä ilman ennakkovaroituksia eikä käyntiin millään, noin 15min odottelun jälkeen käynnistyi. Viaksi paljastui viallinen Hall-anturi jakajan sisällä. Sen vaihtamalla vika hävisi.
Nosturin päällä autoa tutkittaessa ilmeni että alusta on todella hyvin suojattu ja priimakuntoinen. Kävin katsastamassa ja leima tulikin ilman mitään huomautuksia, 12/2013 asti.

Historiasta tiedän sen verran että tuotu aikoinaan, ilmeisesti vuonna -89 Ruotsista käytettynä. Ennen mulle tuloa auto on ollut Maalahdessa jollakin vanhemmalla isännällä.

Järkyttävässä kunnossa olleelle maalipinnalle oli tehtävä jotain ensitilassa, tuo punainen kun ei ole haalistuneena kovinkaan nätti :P
Pari myllytystä keskikarkealla Auto Glymillä ja Meguiarsin ultimate compoundilla sai ihmeitä aikaan ja pinnasta tuli kuin uusi, lopuksi kunnon vahat päälle ja listat Bumper care-geelillä. Myös harmaat umpioiden alalistat maalattiin korin väriin. Ei uskoisi samaksi autoksi  :)

Heitin vielä Dracot alle kun sattui varastosta löytyä. Myös pakoputken "pappamutkan" vaihdoin siistimpään.

Kuva ostohetkellä:


Kesälook, maalipinnan fiksailun jälkeen:


Kesän aikana vaihdoin vielä koneeseen V-nokan tuon alkuperäisen M-nokan tilalle. Suosittelen, piristyi jokseenkin huomattavasti!
Auto on ollut päivittäisessä käytössä kesästä lähtien ilman suurempia ongelmia, jäähdytin piti vaihtaa ku letkulähtö murtui ja IMM:n vaihdoin toimivaan.

Talveksi laitoin alle Melber pentat nastapyörillä, sopii ainakin meikäläisen silmään ::)


Mitään mullistavaa autolle ei varmaankaan tule tapahtumaan, jotakin pikku hifistelyä kuitenkin. Madallusjousisarja odottelee kylläkin jo varastossa ;)

Tulevia tekemisiä:
-Hifien päivittelyä
-Orkkis sumarit tai vastaavat puskurin alle.
-Tasauspyörästölukko....?
-Bensamittarin korjaus.
-Penkinlämmittimet kuntoon
« Viimeksi muokattu: 05.11.2012, 13:24:12 kirjoittanut Vesku »

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Volvo 740 B230F -87 Käyttis-seiskan fiksailua
« Vastaus #1 : 05.11.2012, 13:28:08 »
Viime viikolla roudattiin tontille yks sarja 760:n kymppipuolaisia Nova-vanteita, pienen fiksauksen tarpeessa ovat.
Onkohan OE-vanteiden keräilystä tulossa jonkin sortin harrastus?  ;D

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

 

Futurez  Kulkukoira