KL-varaosat  Race.fi

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #45 : 08.01.2016, 11:38:54 »
Sillä kyselin, ku itellä oli viimeisiä 740 ja siinä oli sähköflekti, ei liene yleistä?
Oliko kyseessä jäähdytinpaketin etupuolla oleva ilmastoinnin sähköinen flekti? Ei mun tietääkseni seiskossa ole alunperin ollut sähköflektiä.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Huhankolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #46 : 08.01.2016, 16:07:47 »
Ei, kyllä se oli syylärin ja koneen välissä. Viimeistä vuosimallia oli.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #47 : 08.01.2016, 16:12:11 »
Minullakin on viimeistä vuosimallia oleva 740, ja kyllä sieltä löytyy konehuoneesta suoraan sähköflektille tarkoitetut liittimet.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #48 : 12.01.2016, 12:50:34 »
Omasta FL seiskasta en ole kyllä moisia johtoja löytäny. Se on kyl vm.90  :idiot2:
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #49 : 06.02.2016, 21:23:31 »
Enpä oo huomannu katsoa onko tuossa liittimiä sähköflektille.

Tuli laitettua turbo pellin alle, mutta tuntuu ettei tehot lisääntyny. Tarvii tuota asennusta vielä tarkistella..




Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #50 : 31.03.2016, 20:46:52 »
Turboprojekti ei oo vielä alkanu, lämpösempiä kelejä odotellessa.

Talven aikana huomattua: kylmällä koneella startatessa joutuu pitään tyhjäkäynnillä aika pitkään, että voi antaa kaasua, muutoin alkaa pätkimään/kierrokset lähenee nollaa. Lämmettyään sitte toimii normaalisti. Tänään kattelin virranjakajan kannen niin siellä oli hieman öljyinen pinta ja kärjetkin jo uralla (vai kuuluuko niissä urat ollakin?):



Jakajan stefahan siellä luultavasti vuotaa. Nokka-akselin vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua vain etupäähän.

Nopeusmittari lakkasi pelittämästä myös tuossa helmikuun puolivälin tienoilla kun tuli noita nollakelejä ekan kerran, ensin reistaili välillä, sitten alkoi vain heilumaan missä sattuu (yleensä 40-60 vauhdista riippumatta) ja nyt pysyy nollassa kokoajan. Tarvinnee perästä katsoa liitokset joku päivä.


Rubbercompit myös alkaneet repeilemään etupuskurista, ne tarvii kans tässä keväällä uusia:




Mutta tulipahan pestyä ja vaihdettua kesärenkaat alle. Itellä aika pientä ajo eikä oikeestaan aamusin tuu liikuttua saati yöllä ni uskalsi laittaa jo alle.







« Viimeksi muokattu: 02.04.2016, 20:54:46 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #51 : 05.04.2016, 18:24:00 »
Pyörijä ja kansi vaihdettu:





Nopeusmittarin vika löytyi: perään menevän liittimen juuresta johto poikki. Mistähän siihen sais uuden piuhanpätkän? Vaikea korjatakaan kun ihan juuresta poikki. Vähän hankalassa paikassa tuntuu olevan kyllä muutenkin, kun juuri ja juuri saa käden alla ryömimällä sinne liittimelle. :)

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #52 : 05.04.2016, 18:26:42 »
Jostain purkuautosta liitin missä olis piuhaa vähän enemmän? Aika härskissä kunnossa tuo pyörijä.. :D

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #53 : 05.04.2016, 18:37:20 »
Nopeusmittarin vika löytyi: perään menevän liittimen juuresta johto poikki. Mistähän siihen sais uuden piuhanpätkän? Vaikea korjatakaan kun ihan juuresta poikki. Vähän hankalassa paikassa tuntuu olevan kyllä muutenkin, kun juuri ja juuri saa käden alla ryömimällä sinne liittimelle. :)

Skandix myy korjaussarjaa tuohon:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/cable/cable-repairkit-sensor-speed-switch-reversing-light/1029612/

Omassa farkussa joku on joskus purkanut sen anturin liittimen, ja tunkenut johdonpätkän tilalle.
En ole saanut aikaiseksi korjata, mutta tuo Skandixin setti olisi helpoin, kun tulee uusi pistoke ja johdot mukana, niin ei tarvitse puljata vanhan liittimen kanssa, koska se on monasti aika huonossa kunnossa.

Samalla kyllä Skandixilta kannattaa tilailla muutakin, koska postimaksut tekevät toisen pari kymppiä.


Ellei sitten satu löytymään vastaavanlaista liitintä jostain autosähköihin erikoistuneemmasta liikkeestä.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #54 : 05.04.2016, 19:15:08 »
Thanks! Pitänee tilailla ellei nyt muualta satu tulemaan vastaan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #55 : 05.04.2016, 21:58:37 »
Monissakin liittimissä purkuautoissa on samoja pinnejä, esim etuparkkien ja vilkkujen kannoissa, suutinreleen liitin, vanhemmissa kaikki moottorin johtosarjan liittimet jne, jostain vaan se pinni ja pätkä johtoa ja sitten kolvia ja sukkaa kaveriks niin taas soi, vanhan muovirunkoon vaihtaa nopsasti ne pinnit parempiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #56 : 09.04.2016, 16:56:37 »
Johan nyt lykkäs ongelman! Tossa viime viikolla kun kävin biltemassa niin sieltä lähtiessä ei lähteny auto käyntiin jostain syystä, startti pyöri nätisti kyllä. Siinä sahailin välillä ja pähkäilin, noin 15min päästä lähti käyntiin sitten yhtäkkiä. Ajon aikana ei ollu mitään ongelmia missään vaiheessa ja muutenkin lähteny nätisti käyntiin. Vaihdoin sen jälkeen nuo sytkän osat, kun aattelin että sen takia teki tuota vikaa.

Mutta ei, eilen jäi prisman pihaan auto, tunnin ajan siinä taas koitin kaikkia kikkoja ja odotteluidenkaan jälkeen ei lähteny. Tänään sitten uutta yritystä ja bensansaanti testattu, kipinä testattu, ei lupaillukaan. Sitten taas yhtäkkiä lähtiki, vaikka sinänsä mitään "korjausta" ei tullut tehtyä. Ajoin kotipihaan, sammutin, koitin käynnistää, taaskaan ei mitään. Missään vaiheessa ei oo tosiaan ajon aikana ollu minkäänlaista käyntihäiriöö tai pätkimistä.

Nyt on selvitetty tosiaan se, että kipinä tulee tulpille, ja ihan kunnon kipinä. Bensa tulee suutinkiskolle asti. Suutinrele naksahtaa kun lyö virrat päälle. Startti pyörii, mutta moottori ei kyllä hörähdäkään. Kiekkamittari heiluu starttia pyörittäessä. Pakko vian olla suuttimissa / niiden ohjauksessa? Vinkkejä otetaan vastaan. Pitäiskö suuttimelle tulla minkänäköstä jännitettä startatessa?

s73

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #57 : 09.04.2016, 17:13:45 »
Antaako vikakoodeja? ???

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #58 : 09.04.2016, 17:23:21 »
Anto se perus tyhjäkäynnin seoksen koodin ja jonkun muun, mutta nehän se lykkää päälle kun vähänkin alkaa jotain remppaamaan. Latailen tässä tunnin vielä akkua ja käyn ottamassa ylös koodit. Onhan noita koodeja ennenkin tullu, mutta ei oo moottorin toimintaan vaikuttanu, ja nollaamalla pysyny poissakin. Nyt tosiaan ei hörähdäkään missään vaiheessa. Onko noissa jonkinnäköstä "vikatilaa", jolloin se esim. katkasis suuttimilta kokonaan sähköt?

The moose

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #59 : 09.04.2016, 17:24:13 »
Voithan koittaa lasikantapolttimolla suuttimen liittimeen tökkäämällä ne langat tai sit vaihdat suorilteen sen suutinreleen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo