Futurez  Kulkukoira

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #75 : 03.06.2016, 00:45:48 »
Joo kyllä tää kulutus ihan järkevältä vaikuttaa. Mulla ei oo muita muutoksia moottoriin kuin VX3-nokka ja nyt nuo suuttimet.

Mullahan on nyt siis "uus" suutinrele ollu tässä kuukauden vai vähän reilunkin. En oikeen ymmärrä miten taas tuon ihan täysin uuden käyttäminen paikallaan auttoi. Vaikea uskoa että tuo semi-uus ois jo rikki. Aiemmin mainitsema avaimen kovempaa vääntö ei toiminut enää.  ;D Tais olla vaan sattumaa viimeks.

Voisko ykk-anturi vaikuttaa tuohon ongelmaan? Tässä on viimeaikoina tuo kiekkamittari sillon tällön heitellyt ajon aikana aika jännästi, "lukittuu" johonkin +-400rpm oikeasta kierrosluvusta muutamaks sekunniks ja palaa normaaliks. Tapahtuu päivittäisessä ajossa ehkä pari kertaa viikossa yleensä päivän ekalla ajopätkällä. Tuo satunnaisuus ainakin ois linjassa tuohon käynnistymättömyyteenkin, vaikkakin jälkimmäistä tapahtuu kerran viikkoon tai kerran kahteen viikkoon.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #76 : 03.06.2016, 08:14:12 »
Suutinreleen ohjaushan tulee suoraan järjestelmäreleeltä jonka ohjaus tulee lh ecusta joka taas saa "herätteensä" ykk anturilta..

Aika linjassa kulutus omankin kanssa, b230f tosin ahdettuna eli tehot reilu tuplat vakioon ja e85 siellä 10.5-13 normaaliajon kulutus riippuen ajosta.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #77 : 06.06.2016, 20:14:04 »
Suutinreleen ohjaushan tulee suoraan järjestelmäreleeltä jonka ohjaus tulee lh ecusta joka taas saa "herätteensä" ykk anturilta..

Aika linjassa kulutus omankin kanssa, b230f tosin ahdettuna eli tehot reilu tuplat vakioon ja e85 siellä 10.5-13 normaaliajon kulutus riippuen ajosta.
Oolrait.

Nyt oli kulutus 12,8l/100km kun oli suurin osa kaupunkiajoa, noin neljäsosa matkaa. Kyllähän tämä tais ihan hyvä ratkasu olla. :)

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #78 : 29.06.2016, 01:25:17 »
Noniin, pari päivää auto seiso vieraalla parkkiksella kun ei lähtenyt käyntiin eikä krapuloissaan jaksanu eilen korjailla. Tänään sitten lähti käyntiin YKK-anturin vaihdon jälkeen vähän aikaa sahailemalla. Sitä ennen normikikat joilla edelliskerran korjaantui ja akun tyhjäks asti sahailua eikä mitään toivoa. Josko se nyt vähäks aikaa riittäis tuon temppuilun suhteen. Seuraavalla kerralla sitten melkeenpä ECU:n kimppuun., jos sellainen tulee.


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #79 : 13.07.2016, 07:31:36 »
Eilen vaihtu öljypohja, voi muoviämpäri mikä operaatio.  :D Pariin mieheen siinä taisteltiin ja ryömiskeltiin, mutta saipahan vaihdettua. Sitten tosin kun piti kotio ajaa niin sammukin ysitielle auto. Valot alko ensin himmeneen ja sit ei mitään -> laturi. Siinä sitte ihmetteli aikansa ja kävi laturin piuhoja läpi, ei mitään ihmeempää näkyny. Sit joku ystävällinen v70-kuski hinas ABC Orituvalle ja kaveri tuli antaan apuvirtaa -> lähti käyntiin ja pysy käynnissä kaapeleiden irrotuksen jälkeenkin. Ajelin joku 10km, mutta en uskaltanu riskeerata töihinlähtöö, joten lainasin auton tälle päivälle.

Pitää kattoo akun jännite tänään töiden jälkeen. Latausjännite vaan oli melko pieni, 13,45V. Entiä tuliko siinä öljypohjaa vaihtaessa sörkättyä laturin piuhoja/jännitteensäädintä vahingossa, kun oli semmonen työmaa että kiros ja käytti voimaa välillä. Sen säätimen ny halvalla ainakin vaihtaa.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #80 : 13.07.2016, 16:41:00 »
Eilen sen sammumisen jälkeen jo heiluttelin parit piuhat ja äsken vielä kävin läpi yleismittari kiinni ja jännite pysy heilutellessakin 13,8 voltissa nyt. Ois se varmaan värähtäny jos jossain ois huono kontakti. Mikä lie kohtaus oli eilen. Tästä lähtien yleismittari kyllä aina mukana autossa. :P

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #81 : 14.07.2016, 22:25:06 »
Jännitteet pysyny hyvänä, latausjännitekin oli tänään yhessä vaiheessa 14,1V. Mikälie oli toissapäivänä. Tänään ja eilen kilometrejäkin kerty neljättä sataa ja käynnistyksiä kymmeniä.

Mutta tuninkiakin välillä. Kylläpä oli iso ero 16" ja 17" välillä ulkonäöllisesti vaikka perus viispuolaset onkin. Passaa omaan silmään kivasti. :)
215/45 ja 225/45, vanteiden ET 35, 25mm spacerit välissä eli ET 10 loppujenlopuks. Vanteet ovat Borbetin Design CB ja leveyttä 8". Etupää aika piukee, mutta ei oo missään asennossa eikä möykyissäkään osunu kaariin. Taakse tilaa jäikin enemmän.







Ulkonäöllisesti ehkä ysin puskurit vois olla jossain kohtaa seuraava askel.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #82 : 14.07.2016, 22:36:09 »
Mites käy takapuskurin kanssa. Farmarissa menee puskimet ristiin kun eteen vaihtaa törmäysiskarit myös. Takana voi olla korkeuseroa.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #83 : 14.07.2016, 22:37:23 »
On muuten bongannu tän hitokseen monesti tre jämsä välillä ehkä orituvalla useiten.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #84 : 14.07.2016, 22:39:21 »
Siellä tuleekin pyörittyä, Orivedeltä kotosin, Treellä nykysin. Paljon kavereita tulee käytyä moikkaamassa Orivedellä ja siellä tätä tulee pajoteltuakin. :)

Juu noista puskureista ei oo kyllä itelläkään tietoa, mutta kattelin kuvia niin mukavamman näköset ois korinvärisine alaosineen.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #85 : 14.07.2016, 22:40:51 »
Oho. :o Näyttääpä se siistiltä, yhden tuuman kasvatus ja vanteen värin vaihto tekee näköjään ihmeitä näin tummaan autoon.  O0

Laitetaas vertailuksi tämmönen. Kuvassa juuri minulle tullessa 2012. ;)



744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #86 : 14.07.2016, 22:44:59 »
Hahah, pienen muutosprosessin käyny läpi kyllä. :D Onhan tuollanen täysin alkuperäiskuntonenkin komia ja arvostettava näky. :)

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #87 : 14.07.2016, 22:49:27 »
Hahah, pienen muutosprosessin käyny läpi kyllä. :D Onhan tuollanen täysin alkuperäiskuntonenkin komia ja arvostettava näky. :)
Onhan se. Papparainen ei ollut muuta kun huoltanu ja ajanu. Huollettu silti varmaan enemmän mitä ajettu. :D

Niin ja farkku 940 puskurit pitäs sopia ihan suoraan. Takapuskuri on sama törmäysiskareita myöden.Ysin etupuskurin ero on että se on vähän pidempi ja keskellä nokkaa on terävempi ''kärki.'' Fl puskuri kaartuu kokomatkan pyöreesti.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2016, 22:51:06 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM
« Vastaus #88 : 22.07.2016, 23:23:13 »
Meinas mennä ihan nappiin kaikki, kunnes huomasin, että eihän tuo n kuukautta sitten tilaamani DP ollu oikea. :D En sitä sillon huomannu kun en oo turbovolvoja laitellu, muutenkin eka volvo. Noh, tosiaan tuo alkupää liian pitkä, osuu tulipeltiin, liekö diisselin dp? Tarvinnee huomenna nakittaa joku osaava hitsailemaan tuosta sopiva, periaatteessa vähän leikkaa ja liimaa. Uus laippa kattiin ja parit pinnapultit pakosarjalle niin se on siinä.





Tai vaihtoehtosesti jos joltain Tampereen lähistöltä löytyy sopiva DP huomenna niin voin hakea.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #89 : 24.07.2016, 23:20:26 »
Sehä alko lauleleen virsiä. Melko hyvä fiilis vklopun jälkeen nyt. Pari vastoinkäymistä oli, esim. eilen illalla näihin aikoihin kun koko päivän oli ruuvaillu palikkaa kii ja modaillu DP:tä jne, halkes öljynpaluuletku ja ruikku pari litraa öljyä pitkin kylää ja kotipihaan asti. Noh, ei tainnu mitään vaurioo vielä tulla onneks ja nyt on kestäny 80km testilenkittelyn tänään. Ainakin öljy kiertää. ;) Vesikin tuntuu kiertävän kun lähtöletku lämpiää siihen malliin.

Kaipais vähän pesua. :P Huomenna töissä vois olla sen verran luppoaikaa että pesasee.


Tolla alkuperäsellä tunkilla saa yllättävän korkeelle koko kyljen ku vielä pani kakkosnelosen alle. Huomattavasti enemmän tilaa kun biltsun/motonetin perus ajorampeilla:


DP saatiin muokkailtua about sopivaks, hieman jäi sen ja katin välinen liitos irvistämään ja vuotaa vielä. Meni vaan semmosella sykkeellä koko viikonloppu tän parissa, että jää kyllä seuraavalle viikonlopulle liitoksen suoristus.


Täytyy kyllä sanoa, että aivan erilailla vetää verrattuna vapariin. Vaikka tosiaan nuo vakiopaineet on, 0,45bar näytti tommonen kiinamittari. Ysikasia tankissa ja nuo 250cc suuttimet ja toistaseks Bendix Regina, josta nyt tuon T-Reg nimen väänsin otsikkoon. :)

Aika kevyttä menoa nyt ekana päivänä, mutta pieni todistepätkä, että kyllä sieltä jotain kuuluu:
https://youtu.be/YzmBXp8kzUE


 

Futurez  Kulkukoira