Samppasport  Futurez

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #90 : 26.07.2016, 18:32:09 »
Ei tällä kyllä kuuhun mennä, mutta aivan eri maata kun vapari vx3:lla (joka edelleen kiinni).

https://www.youtube.com/watch?v=sM7i_5WC35c

Kattoo ku saa viikonloppuna putken vuodon ennen kattia (ja lambdaa) korjattua. Vähä tekis mieli E85:sta kasvaneen kulutuksen takia. :) Tottu jo siihen halpaan litrahintaan, huomattavaa säästöä tuli vaikka kulutus vähän nousikin.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #91 : 26.07.2016, 22:04:59 »
 O0 mullakin oli joskus aikoinaan 745 B230F+T juurikin Reginalla, oi niitä aikoja.
Hyvin pelas ja ajelin useamman kymmenentuhatta kilometriä sillä. Joku 0.4-0.5 oli mullakin painetta ja suuttimina GLT:n n.250cc sekä 4bar bpaine. Lisänä oli vielä kk-suutin wot-kytkettynä  :D

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #92 : 26.07.2016, 22:47:02 »
O0 mullakin oli joskus aikoinaan 745 B230F+T juurikin Reginalla, oi niitä aikoja.
Hyvin pelas ja ajelin useamman kymmenentuhatta kilometriä sillä. Joku 0.4-0.5 oli mullakin painetta ja suuttimina GLT:n n.250cc sekä 4bar bpaine. Lisänä oli vielä kk-suutin wot-kytkettynä  :D

Joo aattelin kans ton kk-suutinkikan lisäillä. :) Toisaalta vois jotkut 300cc suuttimet ja E85 lyödä kans.

Toi bendix regina on kyllä sopivan tyhmä kun ei näistäkään kikkailuista oo vikavaloja sytytelly.

Ahdot nousee nopeasti tuonne 0,2-0,3bar tienoille, mutta sitten saa melki tonne 5krpm ja yli vetästä jos haluaa sinne 0,4bar seudulle. Ei kuulosta normaalilta? En oo tosin tuota kiinamittarin paikkansapitävyyttä vielä testannu. Vois vaikka jollain mittarillisella polkupyörän pumpulla testata, jos sellaiseenkaan voi luottaa. :P

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #93 : 26.07.2016, 23:06:53 »
Ei kyllä kuullosta normaalille, eihän ole pakopesä "liikaa" halki? Vähän se on kaikissa noissa pikkumitsuissa.

Mulla oli Garrett TB0313 eli R-sport sarjan ahdin ja se spoolas niin hyvin kuin se nyt vaan voi, paremmin kuitenkin kuin tuo sinun kuvailemasi oisko ollut joku 2500-3000 täydet.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #94 : 27.07.2016, 12:34:15 »
Ei oo halki. Mutta tässä just töissä ku kattelin ni tämmösen huomasin:

https://www.dropbox.com/s/v7hf3tge5d9hsa5/20160727_115208_HDR.jpg?dl=0

Eli oon kiristäny vissiin osittain tommosen läpyskän päälle ahtoputken. Pitää korjailla ku löytyy sopiva väli. :) Tuo varmaan vaikuttaa hieman noihin ahtoihin.

EDIT: Ei auttanu.

Tossa 5,5krpm asti veto ja yli 0,3 menee tosiaan vasta tyyliin 4krpm jälkeen, alussa tossa jotain päälle 2krpm: https://youtu.be/Qswv2etNUG8
« Viimeksi muokattu: 27.07.2016, 14:01:15 kirjoittanut JesseV »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #95 : 27.07.2016, 20:16:18 »
Havaitsin kuvassa jo pakosarjan tuossa kollektorin päällä poreen.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #96 : 27.07.2016, 20:42:33 »
Taisin itseasiassa itsekin sillon joskus talvella tuon hommatessani huomata ko. kohdan. Itse turbossa ei näkyny mitään eikä ollut välystä. Pakosarjassakaan ei muita.

Tarvii sitä kylmäkäynnistyssuuttimen ohjausta täyskaasutunnistimen avulla koittaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #97 : 27.07.2016, 21:06:06 »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #98 : 27.07.2016, 21:26:08 »
Jeah, tuosta se idea lähtikin aikoinaan. :) Kattelinkin tänään muistin virkistämiseks tuolta ton suuttimen kytkennän ja hain relenkin jo sitä varten. Vittumaisessa paikassa ja lyhyillä johdoilla vaan tuo suutin ja kaasuläpän asentotunnistin. Liekö pääsis helpommin käsiks kun lähtis seuraamaan mihin johdot lähtee ja sit puukottelee auki jostain järkevämmästä paikasta ja antaa kolvin laulaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #99 : 27.07.2016, 21:30:40 »

Vitsi kun toi on mun silmään hieno vaikka ei paljon mitään oo tehtykään, vanteetkin sopii hienosti vaikka ei olekaan mitkään "erikoiset"  S* toi "SE-lippa" on niin paras.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #100 : 28.07.2016, 07:31:14 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Vitsi kun toi on mun silmään hieno vaikka ei paljon mitään oo tehtykään, vanteetkin sopii hienosti vaikka ei olekaan mitkään "erikoiset"  S* toi "SE-lippa" on niin paras.
+1
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #101 : 28.07.2016, 21:03:17 »
Thanks. :)

Mutta nyt on taas hyvät neuvot kalliit perkele. Ihan normisti toiminu sunnuntaista asti ja tänäänkin moonta starttia ja ainaki 50km ajoa jne. Sit ku piti lähteä frisbeegolffaamasta pois ni kävi jonkun pari kolme sekkaa ja sammu. Teki tuota monta kertaa, vastas kaasuun sen ajan kun kävi, mutta aina sammu. Sit se käymisaika lyheni ja lyheni, lopuks ei luvannukaan vaikka startti pyörii.

Suutinrele on ohitettu tällä hetkellä. Bensapumpun rele vaihdettu noin viikko sitten. YKK-anturi vaihdettu muutama viikko sitten. Näitä kikkoja ennen ollu tuota oiretta että pyörii, muttei lupaa. Alko jo keväällä. Bensansaantiinhan tuo ainakin nyt viittais, kun tosiaan kävi sen hetken ja sit loppua kohti vähemmän ja vähemmän aikaa.

Mistä lähtis katteleen, itse bensapumppu? ECUkin vois olla hyvä veikkaus kun tuo suutinrele on pari kertaa uusittu, mutta välillä ei oo lähteny käyntiin ennenkun hyppylangalla ohittaa releen, eli sen ohjauksessa vois olla jotain vikaa.

Eniten tässä vituttaa se kun tää on niin satunnainen ongelma, lähtee ihan normisti viikon pari joka päivä lukuisia kertoja. Sit jonain päivänä vaikka kymmenes startti onkin tämmönen ja saa alkaa ettimään vikaa jostain.

EDIT: virrat päälle niin releet naksuu kyl tuolla sulakeviidakon takana.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2016, 21:23:04 kirjoittanut JesseV »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #102 : 28.07.2016, 21:36:09 »
Bensapumppu tai sitten hyvä veikkaus ois putsata puolan ja päätteen väliset kontaktit, omassa kettuili se aikoinaan.. parilla ruuvilla puola kiinni siinä päätteessä.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #103 : 29.07.2016, 11:00:16 »
Kävin tossa autolla, lähti laakista käyntiin vaikken mihinkään koskenu. Nyt takas töihin, kattoo lähteekö myöhemmin käyntiin. Tarvii ajaa johki missä voi tarvittaessa rempata. :)

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #104 : 02.08.2016, 19:12:46 »
Ei oo ollu käynnistysongelmia nyt tuon torstain jälkeen. Mutta tuntuu, että veti laihalle seokset sen reistailun jälkeen/aikana. Loppu vedot yli kolmen tonnin eikä viittikään nyt vedätellä, jos kerta laihalla käy. Osakaasulla toimii paremmin ja pienillä kierroksilla, 2-3k välillä, aikalailla normaalisti.

Tilailin painekytkimen, ohjaan sillä sitten vaikka 0,2 tai 0,3 barista ylöspäin releen kautta kylmäkäynnistyssuutinta niin saa ahdoille lisää polttoainetta. Näkisin ehkä järkevämmäks kun tuon täyskaasu-kikkailun.

Tänään suoristelin bypassin kannen ja loppu tai ainakin väheni hitosti turbon sakkaus. Kalvo oli ehjä, mutta jotenkin se kansi oli lytyssä niin ei vissiin toiminu aivan oikein. Bensansuodatin tuli kans varmuuden välttämiseks vaihdettua samaan syssyyn.



Ainiin "ahto-ongelmat" valaistu pikkasen kun koitti tuota mittaria työpaikan paineilmapisteen mittarin verrokkina:





Eli noin 0,2bar näyttää vähemmän tuo autossa oleva mittari. Eli ehkä se nousee sinne 0,4-0,5bar sitten aika normaalisti. Tiedä sit miks se 5+krpm alkaa nousta vielä lisää vähäsen.

Eniten tässä nyt ihmetyttää miks vedot katos sillon to-pe. Kokeilin akkuakin käyttää pidemmän aikaa irti josko ECU ois tehny säätöjään, mutta ei auttanu.

 

Elekma  Autoracing