Futurez  Kulkukoira

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #150 : 15.08.2016, 17:32:34 »
Kah tämmöstä löyty. :)



Musta oli valmiiks poikki, punanenkin siinä ja siinä, sen katkasin nyt irrottaakseni kun johdot menee kuitenkin uusiks. Näytti toisesta päästäkin olevan aika tumma nimittäin. Liekö menny eka eristeet ja sit kärähtäny vaiko kuumennu jostain syystä vaan niin paljon että kärähtäny ja menny eristeetki.

Tässä nyt sitte valintojen maailma että laittaako samaan vaivaan sitten uuden pumpun suosiolla, eiköhän se oo aika järkevää vaikka tää oiski ehjä. Noita johtoja kun kattoo niin vois kuvitella jotain vikaa siinä olleen. :D

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #151 : 16.08.2016, 13:50:58 »
Päädyin ny tommoseen Walbron 190l/h pumppuun.




Edit: VOI muoviämpäri. Löin koko paskan nippuun ja taistelin tiivisteen kanssa jne. Lopuks huomasin, että unohtu toi pumpun suodatin laittaa... Helvetti!

Ei muuta uusiks kaikki irti. Alko kivasti sateleenkin just ja tässä taivasalla auto.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 17:13:48 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #152 : 16.08.2016, 19:30:46 »
Nysse pelaa säättänä, eikä vuoda ees. :)

Tuli samalla ratkottua nuo aiemmin olleet latausongelmat; laturin herätehän tulee mittariston 4-pin liittimen kautta, se ottaa välillä vähän huonoo kontaktia.

Jos pääsis taas nauttimaan ajosta hetken aikaa. Melkeen vaan tekis mieli samantien se bp-säädinkin hommata. :P

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #153 : 24.08.2016, 21:35:10 »
Jotain prootippejä miten tuohon vakion bensanpaineensäätimen tilalle saa järkevimmin kii jälkiasenteisen säätimen, jossa 1/8" npt sisäkierre?

Alkuperäisessähän on tuollanen samanlainen liitos kuin suuttimissa, painettu vain o-renkaan kans yhteen:




Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #154 : 24.08.2016, 21:41:32 »
1. vaihtoehto: Tilaa Mopo-sportilta bolt-on Malpassi.
2. vaihtoehto: vanhan LH:n kisko jossa kierrreliitoksella regu ja siihen teettää/tekee muunnoksen nipan/letkun kuten mulla oli.
3. vaihtoehto: sorvaa nysän ja lukitsee sen jotenkin tohon orggikseen josta pääset siihen npt-kierteelle.

Ps. jos osilla ei oo ihan tulipalokiire niin nakkaa YV:tä voin sorvaa ja postittaa asevelihintaan tarvitsemasi patentit  :D
« Viimeksi muokattu: 24.08.2016, 21:57:11 kirjoittanut janne81 »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #155 : 24.08.2016, 21:50:50 »
1. Tilaa Mopo-sportilta bolt-on Malpassi.
2. vanhan LH:n kisko jossa kierrreliitoksella regu ja siihen teettää/tekee muunnoksen nipan/letkun kuten mulla oli.
3. sorvaa nysän ja lukitsee sen jotenkin tohon orggikseen josta pääset siihen npt-kierteelle.

Ps. jos osilla ei oo ihan tulipalokiire niin nakkaa YV:tä voin sorvaa ja postittaa asevelihintaan tarvitsemasi patentit  :D

Malpassi 1.7 kertoimella tuliki hommattua mopokaupasta, jep.

Millanen kierre siinä LH:n kiskossa oikeen sit on? Jos siinä jonkin standardin mukanen kierre on niin eikö siitä saa ihan suoraan adapterilla 1/8npt:hen? Mutjoo varmaan sit pitäs se kisko hommata.

Voi olla, että tähän kiskoon on suht hankala mitään patentoida. Tommosta liitäntää tuskin löytyy minkäännäkösillä adaptereilla kikkailemalla, jossa ois kierteet toisessa päässä ja toisessa tuo orkkiksen o-rengaskikka. Ellei sit tosiaan oikeesti ala tekemällä tekemään, juurikin orkkissäätimestä nysä johonkin mihin saa kierteet. Mutta tää menee kyl aika kikkailuks. :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #156 : 24.08.2016, 21:56:19 »
Siinä vanhassa kiskossa oli joku M14xx jenga kartiotiivistyksellä muistaakseni.
Saiskos siihen Malppiin sen sovittimen tohon orggis-kiskoon vai millanen se oikein on?

Ite tottonu tekee lähes kaiken itse koska silloin saa sellaisen kun sattuu tulemaan  :D

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #157 : 24.08.2016, 22:01:54 »
Siinä vanhassa kiskossa oli joku M14xx jenga kartiotiivistyksellä muistaakseni.
Saiskos siihen Malppiin sen sovittimen tohon orggis-kiskoon vai millanen se oikein on?

Ite tottonu tekee lähes kaiken itse koska silloin saa sellaisen kun sattuu tulemaan  :D

Tommonenhan se on

Eli 2x 1/8"npt sisään ja yks 1/8"npt ulos. Nipat tuossa vaan hollilla parissa reijässä.

Jonkinnäkönen 1/8"npt ulkokierrepalikka pitäis olla ja siihen tuosta orggissäätimestä nysä kii.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #158 : 24.08.2016, 22:16:34 »

Leipoo siihen jonku tollasen?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..


Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #160 : 24.08.2016, 22:41:08 »
Siinä vanhassa kiskossa oli joku M14xx jenga kartiotiivistyksellä muistaakseni.
14x1.5 :juhau:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #161 : 24.08.2016, 22:42:45 »
14x1.5 :juhau:

Tommoseen kyl löytyis varmaan melko suoraan adapteriki. Pitääpä kattella onko lähistöllä purkuautoja :F Liekö sopii sitten muuten tohon reginaan?

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #162 : 18.09.2016, 15:47:37 »
Tuli tossa eilen ruuvailtua vihdoin bensanpaineensäädin kiinni, kiitos janne81:lle palikan sorvauksesta. :)

Vähän tärähti kuva näköjään.

Alustavasti nyt säädetty niin, että tyhjäkäynnillä/kaasu 0:ssa paineet on 2bar ja pintakaasulla tasasta vauhtia ajaessa sitten siinä 2,5bar. Kovissa vedoissa nousee sinne 4-5bar. Eli hyvin tuntuu ahtojen mukaan säätyvän.

Noi ahtopaineet / ahtopainemittari / hukkaportin kello vielä hiukan mysteeri että mikä valehtelee vai onko jotain vikaa jossain muualla. Tosiaan 0,3bar nousee suht äkäsesti, mutta sitten saa kyllä vedättää jos haluaa sinne 0,5 bariin. Turbossa ei mitään väljää tuntunu, ei pitäis olla ahtovuotojakaan. Vaparin putkihan tässä on DP:stä taaksepäin.

https://www.youtube.com/watch?v=BVMvb03G7u4
https://www.youtube.com/watch?v=cyR4To2SfXU


Tulipahan tossa tänään aamulla kans testattua kuinka pienestä välistä tuo auto lähtee taskuparkista ja eihän tää ollu ees paha.  :D



Perkele oli yön aikana vaihtunu molemmat autot tuosta, ja tuo edellä oleva oli parkki"ruudukon" eka auto, mutta oli jostain syystä jättäny viivaan 1,5m ja pussittanu mut.  >:(
« Viimeksi muokattu: 19.09.2016, 18:14:45 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #163 : 19.09.2016, 19:29:33 »
Koitin läpällä ihan pienen pikasen testin maltillisesti ilman hukkaportin kellon paineohjausta ja kyllähän siellä on ahtojennousuun ihan haluja näköjään.

https://www.youtube.com/watch?v=gTe8IfMKi_0

Pitänee varmaan lähtee metsästään jotain sopivaa hukkaportin kelloa sitten. Oishan se kiva että samantien sinne puoleen baariin nousis. Tai vaikka joku välimallin 0,8bar ni mennään vielä vaparin puristussuhteen ja vakiovälijäähyn mukavuusalueella kenties.

EDIT: mistäs pirkanmaalta sais edullisesti paperit teholle muutoskatsastusta varten?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2016, 19:55:15 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #164 : 23.09.2016, 18:01:40 »
Kaikennäkösiä kikkailuja tuli koitettua, mutta päädyin nyt toistaseks ihan bleed-venttiiliin ja tuohon vanhaan kelloon. Koitin toistakin kelloa, mutta ahtojen nousu oli paljon hitaampaa sillä.

Piikkaa tossa 0,8bar, mutta sen jälkeen pysyy kivasti 0,7bar. Bensanpaineet menee vähän pumpun speksien yli, 6bar. Vois alkaa harkitteen isompia suuttimia ja pienempiä bensanpaineita. :) Ois sit varaa säätää etanolillakin käymään.

https://www.youtube.com/watch?v=UiUV55X9bP4

Eiköhän tää ala olla paketissa pikkuhiljaa, penkki ja leima jostain lähiviikkoina.

 

Elekma  Autoracing