Samppasport  Futurez

740 facelift IFM "T-Reg"

  • 220 Vastauksia
  • 73817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #165 : 23.09.2016, 20:23:59 »
Olepa hyvä vaan  -H-
Tuli vähän semmonen Heavy Duty-malli tosta kannakkeesta ku ei ollu ohuempaa lattaa hyllyssä  :2funny:

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #166 : 24.09.2016, 20:49:32 »
Justiin kun alko olla hyvä fiilis ja turbon säädöt sun muut kondiksessa ja penkitystä vaille..

Eiköhän tuo sitte jättäny tielle Huittisissa. Kolmosella kiihdytin ja sammu, pienempää silmään ja vähä pumppailin kaasua ni eipä se mitään sanonu. Rullailin bussipysäkille ja ihmettelin sitten sen mitä 10mm lenkillä ja vittuuntuneilla aivoilla voi. No, akkua käytin irti jos vaikka ois joku auton aivoissa ollu pieru, mutta ei se auttanu. Bensaa tuli kiskon läpi ku löi virrat päälle letku irti. Startti pyörii nätisti eikä missään vaiheessa mitään outoja mekaanisia ääniäkään kuulunu. Ei syttyny varotusvaloja, lämmöt oli ok. Sit katoin vielä kipinän ottamalla tulpanhatun irti ja lykkäsin pitkän ruuvin mikä sattu löytymään hattuun, mutta eipä tullu kipinää sen ja rungon väliin.

Kerrankin sytytyksen puolella vikaa! Ollu tähän asti kaikki bensansyötössä.  :2funny:

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #167 : 26.09.2016, 09:22:03 »
Tuo Huittisten kirous on näemmä siirtynyt multa pois  *taavih->

Ei vaan, toivottavasti vika löytyy. Taisit itseasiassa tulla mua vastaan, ainakin olin näkevinäni tämän näkösen laitteen ja kuskilla lapa pystyssä? Jos näin on, niin edukseenhan se sieltä harmaasta Avensis voittoisesta rivistä esiintyi!
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #168 : 26.09.2016, 14:18:54 »
Tuo Huittisten kirous on näemmä siirtynyt multa pois  *taavih->

Ei vaan, toivottavasti vika löytyy. Taisit itseasiassa tulla mua vastaan, ainakin olin näkevinäni tämän näkösen laitteen ja kuskilla lapa pystyssä? Jos näin on, niin edukseenhan se sieltä harmaasta Avensis voittoisesta rivistä esiintyi!

Jep, tulin käsi pystyssä vastaan. :)

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #169 : 04.10.2016, 19:25:17 »
Pyörijä / virranjakajan kansi oli särki. Puolalta tuleva sähkö jäi johonkin matkalle pyörijän kärjen ja puolalta tulevan johdon liittimen välillä. Nyt toimii taas.

Kävin hakemassa katsastuskonttorilla lisää aikaa katsastukseen/muutoskatsastukseen menemällä ihan keskeneräsenä ilman lappuja. Etujarrupala oli muutoin ainut hylkäyksen syy. Pari korjauskehotusta. Helpolla taitaa päästä vielä. :)

Katsastussetä sano, että periaatteessa tulosteet jostain verkkokaupastakin riittää alustaa/jarruja varten, jos niistä selviää että vaparissa ja vertailuturbomallissa on samat osat. Sit teholappu kylkeen ja pitäis tulla leima.

Nakutusta ilmeni kunnolla moottoria kuormittaessa ahtojen piikatessa 0,6bar yli. Nostin hieman bensanpainetta (3-6bar nyt ahdopaineesta riippuen) ja laitoin 50:50 sekotuksen re85:sta ja 98:ia. Ei ainakaan kuulu enää mitään ihmeempiä. Tosin aika varovasti vielä testailin.

Turbosmartin boost tee:n ajattelin tuon Bilteman paskeen tilalle laittaa, jos tuo piikkailu vaikka vähän laskisi. Vai onko jotain kohtuuhintasta vielä tarkempaa säätöä? Rajapaineventtiileitä vissiin laitettu kans ihan vaikka jostain hydrauliikkaliikkeestä? Tuntuu että vaihderippuvainenkin tuo ahtopaine tolla bilteman bleedillä. Kakkosella hirvee piikki paineissa, mutta nelosella ja vitosella aika hyvin kurissa. Tosin nelosella ja vitosella tuntuu sit laskevan piikin jälkeen alemmakskin.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #170 : 04.10.2016, 22:57:57 »
Jos sulla on bilteman bleedi venttiili ni nakkaat siitä t haarottimesta sisäsltä sen kuulan ja jousen hiiteen ja itse säätö osasta avaat sen ylimmäisen letku liitoksen ja poraat hiukan isommaksi sitä reikää siitä kierrettävän karan kohdalta .Näin minä ainakin deekuun sain toimivan säätimen eikä piikkaile. :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #171 : 06.10.2016, 19:40:04 »
Jos sulla on bilteman bleedi venttiili ni nakkaat siitä t haarottimesta sisäsltä sen kuulan ja jousen hiiteen ja itse säätö osasta avaat sen ylimmäisen letku liitoksen ja poraat hiukan isommaksi sitä reikää siitä kierrettävän karan kohdalta .Näin minä ainakin deekuun sain toimivan säätimen eikä piikkaile. :)
Aaa, pitääpä koittaa. Eipä tossa menetäkään juuri mitään kun vaihtoon se ois menossa.

Huomenna vois helmaa eestä vähä hioo ja maalata, takaa kaaria. Tänään sai auto vahan pintaan talven alle.

Vois muutakin pientä fiksiä huomenna niin kehtaa sit viedä uudestaan näytille jossain kohtaa.


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #172 : 07.10.2016, 20:32:57 »
Jos sulla on bilteman bleedi venttiili ni nakkaat siitä t haarottimesta sisäsltä sen kuulan ja jousen hiiteen ja itse säätö osasta avaat sen ylimmäisen letku liitoksen ja poraat hiukan isommaksi sitä reikää siitä kierrettävän karan kohdalta .Näin minä ainakin deekuun sain toimivan säätimen eikä piikkaile. :)
Mitäs helvettiä. Otin tosiaan tuon jousen ja kuulan pois, porasin säätöpalikan ylemmän lähdön reikää aivan sattumanvaraisella teräkoolla, ahdot aivan tasan 0,6bar eikä piikkaile. Pienellä tuurilla juuri sopivaks nuo ahdot. Mutta pääasia että tuo piikkailu hävis. Kiitos. :)


Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #173 : 07.10.2016, 22:08:05 »
No hyvä kun rupes toimimaan vinkkinä muillekin :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #174 : 08.10.2016, 20:56:12 »
Testattiin vähän millasta videoo goproolla saa. Ihan OEM teline!  :2funny:




https://www.youtube.com/watch?v=9-YROo0kxxI
« Viimeksi muokattu: 08.10.2016, 20:59:59 kirjoittanut JesseV »

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #175 : 22.10.2016, 14:30:28 »
Dodiin.  :)

Penkissä käyty:

https://www.youtube.com/watch?v=rPZ59KKnyfc

0,32bar:


0,6bar:


Pyörälukemia nuo ja nelosvaihteella mitattu. 0,6bar paineella tais jotain 182 tai 183hp olla paras veto, mutta lappu tuosta viimesimmästä. Vritys lienee kuitenkin onnistunut ottaen huomioon moottorinohjauksenkin. :) Tuo vaparin katti varmaan alkaa ahdistamaan ja putki muutenkin isommilla kierroksilla isommilla ahdoilla ku ei huipputeho juuri noussu. Sytkäennakkokaan ei tässä Bendix Reginassa liene ihan tosta vaan säädettävissä.. Tuon isomman ahtopaineen eron huomaa kyllä perseellä keskikierroksilla ihan tuntuvasti.

Kiitokset Petori Oy:lle!

Trafin tehonmittaustodistukseen merkattu 128,1kW ja pyörätehoksi. Minkähänlaisella kertoimella tuota lähdetään konttorilla sitten ynnäilemään ja zoomailemaan moottoritehoks ja valkkaamaan vertailuajoneuvoa?

Liekö joku b230et vielä käypänen? Mistähän kätevimmin näkis jarrujen yms. vastaavuuden? Katsuri sano, että riittää jostain nettivaraosakaupasta tuoteselostuksesta tulosteet jos siitä käy ilmi että samat menee vapariin verrokkiautoon.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2016, 17:05:48 kirjoittanut JesseV »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #176 : 24.10.2016, 00:39:25 »
Verrokkina tuo ET on käypä. Tuohon ET:n 182hv +20% niin saadaan lukemat 218hv. Laskennallisesti tämä sinun virityksesi kirnuaa ~200hv kampiakselin päästä. Eli 128.1*1.36 = 174.2hv*1.15 (voimansiirron 15% häviö) = ~200hv

Osien vastaavuudet löytyy vaikka korjausoppaasta

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #177 : 25.10.2016, 19:18:31 »
Verrokkina tuo ET on käypä. Tuohon ET:n 182hv +20% niin saadaan lukemat 218hv. Laskennallisesti tämä sinun virityksesi kirnuaa ~200hv kampiakselin päästä. Eli 128.1*1.36 = 174.2hv*1.15 (voimansiirron 15% häviö) = ~200hv

Osien vastaavuudet löytyy vaikka korjausoppaasta

Joo tuolla suunnitelmalla mennään huomenna näyttäytymään.

Tänään tuli eteen Bremboa ja Boschia:


Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #178 : 15.11.2016, 18:01:08 »
Leima tuli tosiaan tuossa taannoin ja 147kW merkattiin otteeseen.



Prosentit se tosin jostain syystä halus merkata vastaamaan koko moottorinvaihtoa, eli oliko se nyt 14% vai 16%. :/


Pari viikkoa sitte asentelin T6 suuttimet, mutta tuli huomattua että niillä alkaa käymään jo tämä purkkaviritelmän säätäminen hankalaks. Pelkällä bensanpaineensäätimellä kun ei kuuhun mennä ja bendix ei varmaan oo pysyny mukana enää pitkään aikaan. Tyhjäkäynti kovin epätasaista kylmällä, pintakaasulla ahtojen noustessa bensanpaineet nousee ja alkaa rötäämään oikeen kunnolla ellei avaa hieman kaasuläppää ja sit taas mennäänkin turhan kovaa. Eli maantienopeuksissa tasaista vauhtia ajaminen ei oikeen onnistunu enää. Toki sitten tuntu, että tuolla 0,6-0,65 bar ahdoilla oli enemmän potkua täyskaasulla kun aiemmin.

Siitä innostuneena tulikin ajeltua hieman raskaamalla kaasujalalla jonkun aikaa. Kunnes sunnuntaina lähdin rekkaa ohittaan ja kolmosvaihteella nous kiekat aika hätäseen, mutta perä oli kuitenkin ihan kiinni maassa ja pitokin suolatulla tiellä täydellinen. No isompaa silmään ja taas kiekat nous, mutta nopeusmittari ei oikeen täsmänny. Kytkinhän siitä alko ihan varottelematta luistamaan noinkin paljon. :O En oo aiemmin ees huomannu mitään luistoo siinä ja nyt saa varovasti kiihdytellä jos on pitävä tie. Tarvinnee liukkaita reittejä ajella niin renkaiden sutiminen toimii sulakkeena.  ;D

Olihan tuo odotettavissa, että 370tkm ajettu vaparin kytkin tuskin tulee näitä uusia vääntöjä kestämään. Ajattelin ihan turbomallin vakiokytkimen pistää. Tästä tuskin ihan lähiaikoina on tarkoitus kummempia tehoja alkaa repimään, koska tarvis alkaa konetta aukomaan ja moottorinohjausta uusimaan yms yms. En usko että ensvuonna on opintojen jatkuessa aikaa/varaa kauheesti alkaa säätämään.

Mistäs tommosen turbon kytkimen saa halvimmillaan? Ebaystä kattelin että ~150e posteineen tais olla muutamalla myyjällä setti myynnissä, motonetissä 200e.

Toinen ongelma on se, että ei oo kyllä nyt mahdollisuutta itse vaihtaa niin onko ehdotuksia tampereen lähistöltä kuka tuollasen tekis edullisesti? Kenties joku täältä vaihtaa tommosen rutiinilla silmät kiinni vasurilla nopeasti?   ::)

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 facelift IFM "T-Reg"
« Vastaus #179 : 18.11.2016, 16:54:30 »
Ainakaan Suomesta ei kovin helpolla löydy uutta turbon kytkinsarjaa alta 200€.


Itsekin olen huomannut, että Bendixin rajat on aika lailla saavutettu,
kun tuossa omassa vaparissa on 250cc suuttimet, ja kokeilulla todettu että noin 4 bar pa-paine on toimivin.
Tosiaan kun pa-paine on ainoa säätö, niin toiminta ei ole koko ajan ihan optimoitua...   


 

RallyBaron  Samppasport