KL-varaosat  Race.fi

360 -90 tankinkorkki

  • 6 Vastauksia
  • 2606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kiesijemmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
360 -90 tankinkorkki
« : 29.11.2011, 23:10:32 »
Onko Volvo 360 GL Injection -90 mallissa (B200F Katilla) joku erilainen tankinkorkki? Hyvä että mahtuu pistooli reijästä vakiona ja kun yritin löytää lukittavaa rikkonaisen tilalle niin eipä enää pystyny tankkaamaankaan. Ois kaverilla myytävänä -85-87 vuotisen korkki, mahtaako olla käypänen?

Kiitoksia jo etukäteen!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #1 : 01.12.2011, 15:11:07 »
Kattikoneisissa on "Unldeaded fuel only" merkitty tankin korkki. Muissa ei tuota tekstiä ole, siinä ero.

Ja tankkausreijjässäkin taitaa sit olla eroa, kattikoneisessa about 20mm reikä kuten kaikissa uudemmissa jotka käyttävät lyijytöntä.

Kaasari ja E koneisissa on sitten normi reikä, eli joku 30mm luokkaa oleva mihin menee vaikka dieselpistooli.

Itse korkit pitäis kaikki käydä päittäin, niitä on 3 tai 4 erilaista. Ainakin 340DL 1,4 kaasarikoneiseen kävi kaikki korkit joita kokeilin.

Ei lukittava "kanttimallinen" (jossain ihan superneekerimalleissa)

Lukittava "pyöreäkanttinen" ja aina maalattu (metallivärillä olevissa useimmiten)

Lukittava "kanttimallinen" (tavallisin)

Lukittava "kanttimallinen" Unleaded fuel only tekstillä
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kiesijemmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #2 : 01.12.2011, 22:51:28 »
Kiitoksia! Liitän vielä kuvan omasta korkistaan.


Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #3 : 05.12.2011, 13:21:30 »
Kiitoksia! Liitän vielä kuvan omasta korkistaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Toi ei ole alkuperäinen korkki, alkuperäiset on muovisia, ainakin kaikki about 15kpl omaa näkemää. Ja tuo "tappi" on alkuperäisissä about 50mm halkaisijaltaan ja siinä on ulkoreunalla kumitiiviste.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

hevonen

  • Vieras
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #4 : 05.12.2011, 21:33:23 »
Tai sitten on alkuperäinen mutta korkin ulkokehä jäänyt täyttöputkeen. Tuo kuva kun ei kerro asiaa joka kantillta.
Jos tuolla toisella puolella olis vaikka joku aukko sille lukkokielelle?
Jotainhan tuosta nyt puuttuu jos on kierrettävä malli. :)

Poissa Kiesijemmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #5 : 12.12.2011, 07:08:04 »
On kierrettävä malli, on lukkopesän kolo toisella puolella. Ihme sekasikiö koko korkki...

Tästä siis ilmeisesti puuttuu osia? Liekkö siitä johtuu että mutkassa työntää bensaa pihalle korkilta vähänkään täydemmällä tankilla.

Poissa Kiesijemmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 -90 tankinkorkki
« Vastaus #6 : 16.12.2011, 23:57:20 »
Tankinkorkki oli käypänen, kiitos vastaajille!

Aiheen voi lukita.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron