KL-varaosat  Race.fi

VETOAKSELI!! kiire!!

  • 2 Vastauksia
  • 2030 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PossuVolexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
VETOAKSELI!! kiire!!
« : 04.11.2014, 14:19:57 »
Osaako joku fiksumpi sanoa et millasia eroja on 340 ja 360 vetoakseleissa ja että käviskö 340 volvon vetoakseli 360 volvoo?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VETOAKSELI!! kiire!!
« Vastaus #1 : 04.11.2014, 15:16:23 »
Sopii ristiin 340 <-> 360.

Akselia ja niveliä on kahta mallia: 23mm paksu suora tanko (22 booria) ja 22-25mm paksu tanko, jossa 3 "hyppyä" (ja muistaakseni 23 booria). Koneella ja vaihteistolla ei ole vaikutusta akseliin (poislukien cvt) vaan vuosimallilla. Sitä paksumpaa akselia isommilla nivelillä löytyy useimmiten ennen 1985 valmistetuista (vaikka sitä usein sanotaan ruiskukoneakseliksi), uudemmissa on ohuempi akseli. Ulompi ja sisempi nivel ovat samanlaisia ja käyvät puolelta toiselle. Niveliä on saanut vain paksumpaan akseliin, nykyään ei taida enää saada siihenkään niveliä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: VETOAKSELI!! kiire!!
« Vastaus #2 : 07.11.2014, 04:46:11 »
Vetonivelet taitavat olla samanlaiset manuaalissa ja variaattorissa.  Akselit voivat olla eri mittaiset.

Variaattorimallin osat ovat koko ajan olleet samanlaiset.

Nivelen pulttijako on tainnut aina pysyä samana.  Nivelhän on pyörän ja vaihteiston puolelta kiinni 6-pulttisella laipalla, ja vetoakselin puolelta ura-akselilla.  Vanhan akselin voi käyttää uusien nivelten kanssa, jos poorit sopivat.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Carcom Oy  Ateho