Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kardaani pähkäily

  • 2 Vastauksia
  • 518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LekZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Kardaani pähkäily
« : 21.03.2025, 21:35:31 »
Kertokaas viisaammat, että tuleeko ongelma jos rakentaa kardaanin tällaisella compolla :idiot2:

Eli automaatti aski missä luonnollisesti slip yoke ja siitä lähtee ensimmäinen pätkä kardaania mihin tulee kiinni kannatinlaakeri. Siitä spoori uralla lähtee toinen osa kardaania, mutta se spoori lukittuu pultilla kiinni eli siinä ei periatteessa ole pitkittäis joustoa. Ja taka-akseli on malli jäykkä ja tämä kardaani malli on erillisjousitetusta perästä.

Kysymys kuuluu siis jos tästä selostuksesta sai selvää eli tarviiko jäykässä taka-akselissa olla aina pitkittäis liikkuma vara?? Nyt tuossa takimmaisessa kardaanissa ei olisi pitkittäis joustoa mitä nyt toi kuminen kannatin laakeri antaisi myöden ainoastaan.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8012
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kardaani pähkäily
« Vastaus #1 : 21.03.2025, 21:50:04 »
Jäykällä taka-akselilla takapätkän puolella tarvitsee olla liikkumavaraa. Jos taka-akselin joustoliike ei ole kovin suuri, niin voi riittää sekin, että tukikumi liikkuu pitkittäin koska liike ei ole iso. Muttei sitä ole toki siihen suunniteltu.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa LekZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Kardaani pähkäily
« Vastaus #2 : 22.03.2025, 09:37:24 »
Tuota vähän itsekkin pähkäilin. Täytyy varmaan testaa miten toimii. Tuossa on kyllä aika pieni perän jousto kun kevyt perä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo