Tuon huohottimen tarkoitus on juurikin kampikammiossa syntyvien kaasujen takaisin kierrätys, ja kyllähän me tiedetään miten nuo toimii kun saavat aikansa olla, pitkillä öljynvaihtoväleillä ja Suomen vaihtelevissa sääolosuhteissa.
Turbomoottorilliset vetää helpommin tukkoon kun vaparit, siellä on pari ylimääräistä letkua mitä ei löydy vapareista, joten korjauskustannus taitaa olla n. 100€ lisää. Eli osat tuollaseen turbomoottoriin on jotain 200€ luokkaa kiinnikkeineen. Sininen veloittaa varmaan joku 500€ osat ja työt.
Kylmän moottorin ei pitäisi tuota kierrätystä tehdä koska karstoittuu helpommin, lämpimällä koneella tuo testi pitää tehdä, jos silloin lykkää hanskan pois sen öljyntäytön paikalta niin tukossa on, oma auto (2007) teki ihan samaa, osien vaihdon jälkeen sellainen melko voimakas imu moottorissa. Oireet mitä tuo ihan ensimmäisenä tekee on että kone rupeaa hukkaamaan öljyä, kun kerta moottoriin tulee ylipaine, niin se rupeaa puskemaan sitä ulos sieltä mistä helpoiten pääsee. (Kampiakselien stefat, nokkapyörien stefat, nokka-akseleiden stefat)
Tavan tallaajahan ei näistä huohottimista voi tietää mitään, mutta tulee vain jossain vaiheessa huomaamaan että öljyä syö, vaikka todellisuudessa vuotaa sen jostain ulos. Merkkihuoltohan kyllä pitää huolen että huohotin on kunnossa jos siellä autoa käyttää, muistaakseni tämä on siinä huolto-ohjelmassa merkittykin tarkistettavaksi.