Samppasport  Futurez

Mahdollinen huohotinongelma. Onko syytä repiä pelihousujaan, vielä? - Päivitystä

  • 26 Vastauksia
  • 16565 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Itsellä imee nykyään tuon hanskan kuopalle kylmänä ja lämpöisenä. Ennen huohottimen huoltoa niin lykkäsi sen täyteen ja lopuksi pullautti sen pois.

"Moottorin käyntilämpötilan nousu nimittäin aiheuttaa lämpölaajenemista liikkuvissa osissa ja edelleen kiinnileikkaantumisvaaran. Siksi palamiskaasujen täytyy päästä myös männänrenkaiden ohi moottorin kampikammioon. Jos näitä kaasuja ei päästettäisi pois, kehittyisi kampikammioon ylipaine." -Wikipedia huohottimen toiminnasta, tuossa varmaan syy miksi on kuopalla kylmänä, mutta lämpöisenä ylipaine.

Moottorin perusperiaatehan ei muutu miksikään, vaikka ajaakin kaasulla. Toiminta on samaa, ainoastaan toimintaa ylläpitävä aine muuttuu.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Rempan aikana kiireessä rälläköity. Levittää että menee putken ympärille ja puristaa kiinni. Tökkää sen perille poteroon ja aukee samantien. Putki on 12mm rosteria. Tuo aukko n.50mm että mahtuu mutkaan asti, saa olla pitempikin.




Kiitän. -H-
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Itsellä imee nykyään tuon hanskan kuopalle kylmänä ja lämpöisenä. Ennen huohottimen huoltoa niin lykkäsi sen täyteen ja lopuksi pullautti sen pois.

"Moottorin käyntilämpötilan nousu nimittäin aiheuttaa lämpölaajenemista liikkuvissa osissa ja edelleen kiinnileikkaantumisvaaran. Siksi palamiskaasujen täytyy päästä myös männänrenkaiden ohi moottorin kampikammioon. Jos näitä kaasuja ei päästettäisi pois, kehittyisi kampikammioon ylipaine." -Wikipedia huohottimen toiminnasta, tuossa varmaan syy miksi on kuopalla kylmänä, mutta lämpöisenä ylipaine.

Moottorin perusperiaatehan ei muutu miksikään, vaikka ajaakin kaasulla. Toiminta on samaa, ainoastaan toimintaa ylläpitävä aine muuttuu.




Huohotin ei taida toimia oikein, eli lähtisin siitä, että uutta tilalle. Lohkoon tuleva letkukin saattaa olla täysin tukossa. Jossain vaiheessa ongelma pahenee ja saattaa jättää tielle.

Kiitoksia herroille. Näin sen on oltava. Huoltoaikaa varaamaan. Olikin jo taloudellinen tilanne melko hyvä ja hetken aikaa jopa ylimääräistä rahaa...  ::)
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Kiitän. -H-



Kannattaa muuten päästää ensin systeemistä paineet ulos, ettei tuu silmille, kuten itellä. :D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko


Kannattaa muuten päästää ensin systeemistä paineet ulos, ettei tuu silmille, kuten itellä. :D

Joissakin autoissa on bensakiskossa venttiili paineen mittaamista varten. Mahtaako näissä olla?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Polttoainetukissa on venttiili josta voi päästää paineet pois järjestelmästä.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Laitappas kuva tekemästäsi avaimesta. Jossain vaiheessa täytyy omaan autoon laittaa huohotin uusiksi kun siinä on vielä alkuperäinen kova muoviputki huohottimesta kanteen. Se on jo selvästi hikoillut.
Tuollaisella aukeaa ja ei maksa juuri mitään:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F222508682571

Sent from my SM-G930F


Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Mä olen aukaissut polttoaineputken liitoksen katkaisemalla muutaman sentin pätkän sopivankokoisesta muoviputkesta ja halkaisemalla toisen kyljen siitä. Silloin siitä saa holkkimaisen ”avaimen”.Sitten sen saa ujutettua polttoaineputken päälle levittämällä halkaisukohdasta ja työntää sitten holkkia kohti liitosta.


Vanha viidakon sanonta: ”Jos haluat joskus takaisin kotiin, älä erehdy käyttämään finskiä.”

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Old
Sama juttu. Feston hopeista putkea, tais olla koossa 10X6 mm.
RTS

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Nyt meni Volle pajalle. Debilin hellään huomaan. Huohotin vaihdetaan ja imusarjan tiiviste, kaasuläppäkotelo putsataan samalla, ilmastointi tarkastetaan ja korjataan kun hukkaa kylmäaineet ja jarrunesteetkin vaihdetaan.  :tonttu:
« Viimeksi muokattu: 21.03.2018, 19:49:46 kirjoittanut TOW »
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
No niin.

Volle kotiutettu Debilistä. Huohotin oli tiensä päässä, lohkon päässä oleva reikä oli kuulemma melkein kokonaan tukossa ja letkustoakin oli murtunut rikki. Ilmastoinnin kompura on paskana, halki, sitä kautta katoaa kylmäaineet.

No, onneksi ei vielä porota...

Kiitoksia kaikille avusta ja neuvoista.  O0
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa Tommi_83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Jos kaikilla olisi Volvo, ei olisi kateellisia.
Minkä hintainen homma oli huohottimen vaihto?
Ex: Volvo 360 2.0L -89, Volvo 940 Turbo aut. -97, Volvo V70 -07
Nykyiset: Volvo V70 Bi-Fuel -06

 

Elekma  Autoracing