Futurez  Kulkukoira

Volvo 945 Classic -98

  • 92 Vastauksia
  • 35824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #75 : 01.08.2016, 16:06:19 »
Vielä pääsee näköjään lisää remonttia tekemään tuon etupään suhteen *tumppuun-> Ihmetellyt tässä muutaman päivän pikkuhiljaa voimistunutta kopsetta montuissa. Näyttääpi hieman siltä, että taitaa olla nuo iskarin yläpäät luovuttamassa, kun tuli hieman timmimmät iskarit. Apparin puoli päässyt elämään aika laajallakin radalla, kun oli kaivanut äänieristeeseen aika syvän reiän. Oli tullut kanssa aikapaljon pykimää noihin kumeihin kun otti pois iskarin ylämutterin ja sen kumihelan :(

Noh, uusitaan sitten jälkikäteen nuo lautasen mokomat. Ois pitänyt vissiin ihan alunperään hommata nuo, mutta ei viitsinyt kun on välillä porukalla tuntunut olevan huonoja kokemuksia noista tarvike yläpäistä ::)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #76 : 10.04.2017, 21:29:49 »
Pientä päivitystä tännekin välillä. Pääasiassa menty viime aikoina pelkillä öljynvaihtohuolloilla. Mutta jotain muutakin on näköjään tiedossa, kun tuli tuossa viikonloppuna tutkittua tuota pikkasen pörisevää pakoputkea. Näköjään n. 3 vuotta kesti tuommoinen perusputki, on reikää keskipöntössä, akselinylityksessä ja takapöntön etupuolella :idiot2: Ja suhteellisen pitkää työmatkaakin tulee ajeltua päivittäin, eikä silti tuota pidempään kestänyt  :-\

Noh, pörinöitä vaimentamaan tuli käytyä tilaamassa biltemasta tuohon käypäinen rosteriputkisto. Jos ei tartteisi ihan vähään aikaan rassata pakoputkea sitten :)

Voimansiirron puolellekin pitää varmaan tehdä pientä korjuuta, vaikuttaa että kardaanin tukilaakeri voi olla lopuillaan. Pitää semmoista jännää tuulenujelluksen tapaista ääntä satunnaisesti, pahiten tuntuu ääntävän kovemmilla pakkasilla. Kässärillä kun vetää liukkaalla pinnalla renkaat lukkoon, niin loppuu tosiaan tuo ujellus.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #77 : 10.04.2017, 21:32:54 »
mitä maksaa putkisto?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #78 : 10.04.2017, 21:46:13 »
mitä maksaa putkisto?

299e, ja mukana tulee ilmeisestikin kaikki tarvittavat asennustarpeet. Motonetin sivulta kasailin kanssa pakettia noilla peruspalikoilla, niin tuli n. 180e hinnaksi. Arvelin siinä sitten että ei mahda olla paha sijoitus laittaa satku lisää tuohon rosterirööriin, niin ei pitäisi tarvita koskea putkistoon ihan vähään aikaan :)  Ja tuolla putkella on tosiaan vielä 10 vuoden takuukin ;)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #79 : 10.04.2017, 21:48:54 »
299e, ja mukana tulee ilmeisestikin kaikki tarvittavat asennustarpeet. Motonetin sivulta kasailin kanssa pakettia noilla peruspalikoilla, niin tuli n. 180e hinnaksi. Arvelin siinä sitten että ei mahda olla paha sijoitus laittaa satku lisää tuohon rosterirööriin, niin ei pitäisi tarvita koskea putkistoon ihan vähään aikaan :)  Ja tuolla putkella on tosiaan vielä 10 vuoden takuukin ;)
uskon että hyvä ostos! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #80 : 10.04.2017, 23:50:23 »
299e, ja mukana tulee ilmeisestikin kaikki tarvittavat asennustarpeet. Motonetin sivulta kasailin kanssa pakettia noilla peruspalikoilla, niin tuli n. 180e hinnaksi. Arvelin siinä sitten että ei mahda olla paha sijoitus laittaa satku lisää tuohon rosterirööriin, niin ei pitäisi tarvita koskea putkistoon ihan vähään aikaan :)  Ja tuolla putkella on tosiaan vielä 10 vuoden takuukin ;)
Saako niitä taas? Oli jo par v takaperin "ei oo ei tuu" täällä vastauksena kyselyyn... :idiot2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #81 : 11.04.2017, 06:07:16 »
Saako niitä taas? Oli jo par v takaperin "ei oo ei tuu" täällä vastauksena kyselyyn... :idiot2:

Jaa jaa, kyllä tuossa Kempeleen biltemassa tilasivat, kun vaan meni tiskiltä kyselemään. Onpa ihmeellistä toimintaa, jos toisessa toimipaikassa eivät osaa noita tilata :idiot2: Onhan tuolla toki muutaman viikon toimitusaika :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #82 : 11.04.2017, 14:38:03 »
Liekö ne noita rakarörin(ruotsi) tekemiä? Hinta näkyy olevan sama. Noitahan saa itse tilattua, vaikka soittamalla http://www.a-alt-avgassystem.fi

Muistaakseni setissä tuleva asennussarja ei ole rosteria(vaan galvanoitua), vaan se pitää ostaa erikseen? Ovat samaa 18/8 rosteria aka SS 304:sta
« Viimeksi muokattu: 11.04.2017, 14:47:51 kirjoittanut Orlov »

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #83 : 11.04.2017, 17:34:53 »
Liekö ne noita rakarörin(ruotsi) tekemiä? Hinta näkyy olevan sama. Noitahan saa itse tilattua, vaikka soittamalla http://www.a-alt-avgassystem.fi

Muistaakseni setissä tuleva asennussarja ei ole rosteria(vaan galvanoitua), vaan se pitää ostaa erikseen? Ovat samaa 18/8 rosteria aka SS 304:sta

En tiiä ite tuota valmistajaa varmuudella, pitää tutkailla kun saapuu löytyisikö merkkejä valmistuspaikasta V:> Tais olla jossain topicissa arvuuttelua tuosta valmistajasta, että voisi olla ferritan valmistetta tuo rööri.

Kattelinkin itse asiassa tuolta kanssa noita putkia, mutta biltemalla kun ei tarttee maksaa rahteja, niin jäi sitten hieman edullisemmaksi :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #84 : 30.04.2017, 18:42:28 »
Jahas, tuli tuo rööri jo tuossa alkuviikolla, mutta nyt sai laiteltua paikoilleen. Entinen putki oli aika käsiteltyä kamaa:

Tuo akselinylitys oli tosiaan tuosta katkenneesta kohdasta reiällä samoin takapöntönkin puolella jonkinmoinen reikä. Ja pituussuuntaan "haljennut" n. 30 cm:n matkalta. Liekkö jotain mennyt putken käsittelyssä pieleen ???

Pappamutkaankin oli Keijo Korroosio hieman iskenyt, tosiaan n. 3 vuotta vanha putkisto :idiot2:

Tuommoista tuli sitten tilalle, eli tuo em. bilteman rosteriputki:

Ja kaikki asennustarpeet tosiaan tuli mukana, prikat vaan lisäsin klemmareihin.


Asennustarpeista pannat on ihan rosteria ja klemmarit näytti ihan perus sähkösinkatuilta. Omien päättelyiden perusteella vaikuttaa, että tuo putki voisi olla ferritan valmistetta. Mukana tulleet tarvikkeet oli ferritan pussissa ja ferritan sivuilla on tuon putken koodi presiis sama kuin biltemalla.

Sopivuus oli ihan asiallinen, ei ota kiinni mihinkään ja kulkee sopivan lähellä alustaa, ei "roiku" sivusta katsottuna. Katin välisen liitoksen kanssa sai pikkaisen taistella, joutuikin sitten laittamaan tiivisteeksi pikkasen pakoputkimassaa. Halkaisija tuossa taitaa olla normi putkistoa hieman pienempi, tuon ekan pöntön jälkeen muttuu tuosta 2.5 tuumasta -> 2 tuumaan.

Mutta ei kait tuossa sen kummempia, nyt saa päästellä taas hiljaisella autolla :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #85 : 30.04.2017, 19:11:59 »
Noi tarvikepakoputket on kyllä nykyään niin luokatonta paskaa että ei mitään järkeä, ainakin 7/9 sarjan kohdalla niitä saa olla vaihtamassa loppupäässä just tolleen 3-4 vuoden välein varsinkin jos on lyhyttä ajoa.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #86 : 30.04.2017, 21:27:46 »
Noi tarvikepakoputket on kyllä nykyään niin luokatonta paskaa että ei mitään järkeä, ainakin 7/9 sarjan kohdalla niitä saa olla vaihtamassa loppupäässä just tolleen 3-4 vuoden välein varsinkin jos on lyhyttä ajoa.

Joo, kyllä tuo tuntuu olevan vähän laadussa parantamista. Aikoinaan uusin välipöntön tuohon ex-dieseliin, niin siinä taas oli sovituksen kanssa ongelmaa, jäi roikkumaan ihmeellisesti vaikka kuinka väänteli.

Ite en edes mielestäni aja kovinkaan lyhyttä ajoa, työmatkakin on melkein 40 km sivu, ja silti lahosi näinkin nopeaan :(
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #87 : 13.09.2017, 17:02:13 »
Kirjoitellaan taas vähän kuulumisia tännekin. Tuossa tuli pieni roadtrippi heitettyä tällä, ihan hyvällä menestykselläkin vielä. Tuli huristeltua Ruotsin kautta lautalla Puolaan ja Balttian maitten kautta takaisin Ouluun. Kilometrejä tuli n. 3200 km ja bensaa paloi n. 300 litraa, koko reissun keskikulutus jäi alle 9,5 litraan sataselle. Kulutus vähän yllätti, kun työmatka-ajossa tuntunut yleensä menevän n. 11l sataselle.

Matkalla ei kummempia kalustovaurioita tapahtunut, auto pelasi koko matkan hyvin. Laivamatka Ruotsista Puolaan tosin oli vähän mielenkiintoinen, tais olla kokonaista kolme henkilöautoa kannella, loput rekkoja ja muutama paku :2funny: Ja laiva oli muutenkin aika lailla puhdas rahtilaiva :D Mutta eipä tuo menoa hidastanut, perille päästiin :)

Tiet olivat yleensä ihan kohtuullisen hyviä, mitä nyt tietöitä oli jonkin verran.

Tämmöistä tällä kertaa :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #88 : 26.09.2017, 14:52:30 »
Tulipa tämäkin käyteltyä katsastukonttorilla näytillä. Eipä tuolta ihmeitä löytynyt, hyväksytty moitteitta. Päästöjä tuntui kehuvan että on erinomaiset. Jarrudynollakaan ei heittoja ollut, vaikka on alkanut jarrutuksissa tärräämään rattia säännöllisen epäsäännöllisesti ???
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 945 Classic -98
« Vastaus #89 : 26.09.2017, 17:06:03 »
Tulipa tämäkin käyteltyä katsastukonttorilla näytillä. Eipä tuolta ihmeitä löytynyt, hyväksytty moitteitta. Päästöjä tuntui kehuvan että on erinomaiset. Jarrudynollakaan ei heittoja ollut, vaikka on alkanut jarrutuksissa tärräämään rattia säännöllisen epäsäännöllisesti ???
Lievästi kiero levy ei mielestäni ole näkynyt jarrudynossa. Ja huonot puslat (esim. ne kartiomalliset) ilmenevät myös tärinänä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy