Samppasport  Futurez

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 487547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
suli koko moottori todennäköisesti tuon mekaanisen pumpun takia.

Mikähän siinä pumpussa nyt tarkalleen oli? Ennakonsäätö? Ettei menis kiinan suutinkärkien piikkiin kuitenkin?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Ei oo mulla ollu ongelmia vaikka samanlaiset suuttimet :idiot2: ja on annettu kenkää reilusti, myös jääradalla.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Mikähän siinä pumpussa nyt tarkalleen oli? Ennakonsäätö? Ettei menis kiinan suutinkärkien piikkiin kuitenkin?
Suuttimet testautin ensimmäisenä ja niissä ei ollut mitään vikaa ja samalla kaverilla ja samaan aikaan teetätetty kuin oh850 suuttimet.
Nyt kun avasin entisen koneen ei siellä näkynyt mitään merkkejä että suuttimissa olisi ollut ongelmia.
Niin ja tuotto siitä loppui ainakin kesken koska Syöttöä ei enää saanut isommalle ja vain se 240hv lähti penkissä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2019, 22:04:30 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
No eikai syötön loppuminen konetta sulata? Sehän on sama asia ku nostaisi kaasua poies.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Löpöä on tullut paljon mutta väärään aikaan. Silloin se tuottaa vaan liikaa lämpöä, ei voimaa. Ja lopputulos on tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2019, 19:39:45 kirjoittanut oh850 »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Liian pitkä ruiskutusaika nestepäässä ja siinä syy ?...Eikö deekuistakin ole mäntiä sulatettu juuri tuolla tavalla kun ruuvattu vakionestepää tappiin.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
No eikai syötön loppuminen konetta sulata? Sehän on sama asia ku nostaisi kaasua poies.
No ei, mutta yksi syy oli sekin miksi heivata se mekaaninenpumppu mäkeen.

Liian pitkä ruiskutusaika nestepäässä ja siinä syy ?...Eikö deekuistakin ole mäntiä sulatettu juuri tuolla tavalla kun ruuvattu vakionestepää tappiin.
En tuosta tiedä, ennen kuin edeltävä moottorin öljypumppu särkyi oli siinä persedynolla mitattuna enemmän vetoja 1,5 bar ahtopaineella kuin mekaanisellapumpulla koskaan vaikka ahtoja oli 2,5 bar käytössä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Jep kolmas.
Eka kesti pisimpään, ensin meni kannentiiviste ja sen jälkeen perusremontin jälkeen 15min käynnin jälkeen jumiin väärien laakereiden takia. Se ongelma kun selätettiin suli koko moottori todennäköisesti tuon mekaanisen pumpun takia.
Tätä nykyistä edeltävä kesti ehkä 20km ennenkuin hajosi tuo öljypumppu.
Nyt mikä alakerta tulee niin on peräisin
Ex850 käyttiksestä millä kerkesin ajaa 140tkm itse ennen kolaria.
Kaiken kaikkiaan tämä on jo kuudes moottori tässä korissa   ::)
Paikallisen pumppu-ukon mukaan siinä mekaanisessa pumpussa oli aika perustavanlaatuisia vikoja, jotka mitä todennäköisimmin aiheuttivat sulamisen. Ennakonsäädössä kai se isoin vika.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Paikallisen pumppu-ukon mukaan siinä mekaanisessa pumpussa oli aika perustavanlaatuisia vikoja, jotka mitä todennäköisimmin aiheuttivat sulamisen. Ennakonsäädössä kai se isoin vika.
Ilmankos   :D
Missä se pumppu muuten nykyään menee?

Tänään kasailin koneeseen kaiken mahdollisen kiinni mitä pystyi, muuten ois saanut koko koneen kasattua mutta hallin momenttiavain oli lainassa toisaalla :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Pumppu on ollu siitä asti kun sen sulta hain sillä pumppu-ukolla laitettavana. Pyysin sitä tekemään sen valmiiksi ennen ensilumia. Ei tullu vaan puheeks, että minkä vuoden ensilumia.  ::)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään taas illan touhusin hallilla ja kone ois valmiina nostettavaksi keulalle.


Koneen ajoitusta, siksi irtonainen kytkinkoppa perässä kiinni.


Jakopään kasailua...


Siinäpä se roikkuisi valmiina keulalle..


Vähän on kohmeinen itse auto, pitänee ottaa päivää ennen sulamaan ennenkuin rupeaa konetta laittamaan paikalleen  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään kiskottiin auto hangesta halliin ja samalla vauhdilla meni moottori paikalleen.
Huomenna jos letkut, johot ynnä muut paikalleen ja toivottavasti pääsisi kokeilemaan käyntiin  :P

Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Joopasen joo, kasailin koneen ympärille kaiken kiinni ja käyntiin lähti myöskin kuhan ensin pukkasi pumppua vähän aikaisemmalle. Kone kävi nätisti eikä vuotoja näkynyt missään.
Mutta ilo loppui lyhyeen kun huomasin että ahtimen pakopuolelta valui öljyä ja imu puolella oli siivet hipaisseet kompurakoteloa. Ahdin siis pääsi ottamaan kipeää silloin kun edellisestä koneesta hävisi öljynpaineet.
Nyt mietinnässä ostaako uusi ahdin vai korjata vanha.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Taas tovi vierähtänyt viime kerrasta.
Noh tänään irroittelin ahtimen lopussaan irti ja huomenna lähettää huoltoon jossa katotaan korjataanko vai laitetaanko uutta tilalle   :P

Tyhjää on.

Itse Turbo, ei vielä pahasti kerennyt ottamaan siivet itseensä vaikka yltävätkin kompura puolella ottamaan kiinni.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Ahdin saapui tänään huollosta, sai sisäänsä uudet imu ja pakosiivet, laakerit ja tiivisteet.
Kiitoksia vain Lensu Power Shopille hyvästä palvelusta.
Kuhan kerkiää niin pitää ruuvata paikalleen ja katsoa mitä särkyy seuraavaksi  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

KL-varaosat  Race.fi