Futurez  Kulkukoira

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 58825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #30 : 05.06.2011, 20:33:25 »
Ja viri puolikin startattu... ;)  8)

Se lopetettiin saman tien, ainoat asiat mitä olen ikinä tuohon edes harkinnut (poislukien "mitäs jos" ajatuksella suunniteltu B234F tai B230FK swappi) ovat olleet jokin V-sarjan nokka ja 531 kansi. Nokka on nyt vaihdettu ja kansikin olisi saatavilla jos sen haluaisin mutta ei tästä purkista tule ikinä tehokasta tai nopeaa kuitenkaan joten ei jaksa nähdä sitä kannen, imusarjan ja pakosarjan irrotuksen vaatimaa vaivaa saadakseen pari hevosvoimaa yläkierroksille kun samalla kuitenkin reilusti tärkeämpi alavääntö kärsii laskeneiden puristuksien takia.

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #31 : 27.06.2011, 20:16:28 »
Oletkos kenties joskus ajellut Muoniossa käsin?
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #32 : 27.06.2011, 21:14:39 »
Satavarmasti tämä auto ei ole viimeisen kolmen ja puolen vuoden aikana siellä käynyt ellei joku ole yöllä lainannut, käynyt pyörähtämässä ja palauttanut ennen aamua.

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #33 : 05.07.2011, 16:11:02 »
Jooh, kyllä on niin saman näkönen volvo käyny.
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #34 : 08.07.2011, 14:41:58 »
Kaunista, tarttuu silmään aina noo fin-kilvet vanhassa autossa  :( vaihtooon !
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #35 : 08.07.2011, 15:30:41 »
Kaunista, tarttuu silmään aina noo fin-kilvet vanhassa autossa  :( vaihtooon !

Vanhoissa kilvissä sama pyöristys kulmissa, joten tarttuu samalla tavalla  ;D

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #36 : 09.07.2011, 12:24:27 »
Viilalla saa hyvä näköset kulmat kilpeen ,jos tykkaa erikoisemmasta  8)
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #37 : 09.07.2011, 18:31:01 »
Pakko myöntää että minä en vaan tajua tuota EU-kilpikammoa, tehdäänhän näihin kaikkea muutakin mikä poikkeaa "aikakaudesta" eikä niistä kukaan sano ikinä mitään. Enemmän se laikkamadallus ja 18" vanteet erottuu kuin kilpien vaihto. Tai sitten minä olen vaan outo :idiot2: kun ajattelee näitä yleisimpiä mitä tästä koslasta on sanottu:

"Ota x kierrosta pois jousista" - enkä ota, kaikilla vähänkään autoaan tuunanneilla on madallettu ja tämä raapii hankeen talvisin tällaisenakin. Originaalikorkeuteen on varmaan suunnitteluvaiheessa ollut joku aika pätevä syy. Korkeintaan korotan vielä lisää ihan vain piruillakseni.

"Laita kirkkaat vilkut" - enkä laita, sellaisetkin on kaikilla vähänkään tuunanneilla eikä näitä ole ikinä tehtaalta sellaisilla edes saanut. Ja vaikka tätä nyt Lumipalloksi nimitänkin niin vähänkö olisi väritön. Jos joskus ostan Volvon johon tulee kirkkaat vilkut niin se on '98 mallin 940 ja siinä on ne vakiovarusteena.

"Laita isommat vanteet" - ei varmasti lähde nuo Virgot mihinkään ellei löydy halpoja parempikuntoisia. Se nyt vaan on "the vanne" tähän.

"Laita turbo siihen" - jos joku kustantaa joko täydellisen B230FK koneen tai maksaa ne yritys-erehdys-yritys käynnit VTT:llä niin harkitaan toki. Mieluummin kyllä ostan suoraan sen 940 Classicin jossa on turbo vakiona.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #38 : 09.07.2011, 18:56:50 »
Pakko myöntää että minä en vaan tajua tuota EU-kilpikammoa, tehdäänhän näihin kaikkea muutakin mikä poikkeaa "aikakaudesta" eikä niistä kukaan sano ikinä mitään. Enemmän se laikkamadallus ja 18" vanteet erottuu kuin kilpien vaihto. Tai sitten minä olen vaan outo :idiot2: kun ajattelee näitä yleisimpiä mitä tästä koslasta on sanottu:

"Ota x kierrosta pois jousista" - enkä ota, kaikilla vähänkään autoaan tuunanneilla on madallettu ja tämä raapii hankeen talvisin tällaisenakin. Originaalikorkeuteen on varmaan suunnitteluvaiheessa ollut joku aika pätevä syy. Korkeintaan korotan vielä lisää ihan vain piruillakseni.

"Laita kirkkaat vilkut" - enkä laita, sellaisetkin on kaikilla vähänkään tuunanneilla eikä näitä ole ikinä tehtaalta sellaisilla edes saanut. Ja vaikka tätä nyt Lumipalloksi nimitänkin niin vähänkö olisi väritön. Jos joskus ostan Volvon johon tulee kirkkaat vilkut niin se on '98 mallin 940 ja siinä on ne vakiovarusteena.

"Laita isommat vanteet" - ei varmasti lähde nuo Virgot mihinkään ellei löydy halpoja parempikuntoisia. Se nyt vaan on "the vanne" tähän.

"Laita turbo siihen" - jos joku kustantaa joko täydellisen B230FK koneen tai maksaa ne yritys-erehdys-yritys käynnit VTT:llä niin harkitaan toki. Mieluummin kyllä ostan suoraan sen 940 Classicin jossa on turbo vakiona.

Totta :) mä kyllä tykkään tosta old school lookista ilman turhia virityksiä :D

Pidetään ne tuunatut ja alkuperäiset autot erillään! Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä, mä tykkään molemmista.

Jos käy niin hyvä onni että löytää hyvän alkuperäis kuntoisen 240 ni en lähtis tuunaamaan, mutta sitten jos on projekti tai ei oo enää alkuperäis kunnossa ni sitten tuunaan ja viritän!
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #39 : 21.08.2011, 13:32:51 »
Tämä on kyllä ihme vehje. Viimeisen muutaman kuukauden se on toisinaan (ei läheskään joka kerta) ravistanut liikkeellelähdöissä niin ettei mitään rajaa, perjantaina sitten lopulta vein sen korjaamolle ja sanoin että etsikää vika kun itseltä loppuu ideat. Eivät löytäneet. Kardaanin kumilaippa se ei ole, kardaanin ristinivelet ei myöskään, akselin kiinnitykset ei nekään, vaihdelaatikon ja moottorin tukikumitkin on kunnossa. Ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää ehkä kymppitonnin ajettu kytkin mutta kun sekään ei oireile vauhdissa vaihdettaessa tasan mitenkään.

Onko autossani poltergeist. :idiot2: En kyllä sinänsä paljon ihmettelisi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #40 : 21.08.2011, 13:42:11 »
Jos kampiakselin stefa on vuotanut öljyä kytkinlevyn väliin niin se voi joutua hetken hakemaan pitoa. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #41 : 24.08.2011, 20:57:52 »
Mahtanee olla tarvikekytkin? Ravistus loppuu kun et luistata sitä nimpaljon, tosin voi edellyttää kevyttä kytkimen lämmitystä että se ravistaminen ensin vähän rauhottuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #42 : 25.08.2011, 00:25:40 »
Tarvikehan se on mutta voisin itsekin kallistua tuon stefan puolelle, kytkinkopan alla tosiaan näkyy aavistuksen verran öljyä minkä seurauksena korjaamon äijä epäili sitä todennäköisimpänä vaihtoehtona ja antoi ohjeeksi rääkätä lähdöissä vähän enemmän että ottaa ärhäkästi kiinni ja puhdistuu. Näin olen sittemmin tehnytkin ja hyvin toimii, ja onhan se kivaa kun saa välillä vähän revitellä liikennevaloissa ihan hyvästä syystä. :))

Ja jos tuon seurauksena kärähtää kytkin niin sittenhän saa ainakin hyvän syyn laittaa Sachsin tilalle ja katsoa sen stefan...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #43 : 21.09.2011, 20:21:25 »
Autokuume on taas laskenut, hetken näytti siltä että tulee hätäpäissään ostettua 940 kun tämä jaksaa risata joka toisella ajokerralla milloin mistäkin ja vielä päälle päätteeksi yrittää ruostua. Alkoi olla jo sellainen olo että tämä on menetetty...

...mutta ehei, ei siitä näin vähällä päästä. Sähköviat on hyvin pitkälti paikallistettu yhteen ainoaan maadoituspisteeseen ja löydetty heppu joka kykenee tekemään tällä hetkellä tunnetuista ruosteista selvää lopullisesti jolloin autosta onkin jo varsinaiset viat aika pitkälti pois ja jäljelle jää vain "luonteeseen kuuluvat omituisuudet" joista ei tietenkään luovuta koska eihän se muuten ole tuo sama. Silloin kun se toimii täysin se on edelleen jotain ihan muuta kuin nämä nykyajan hajuttomat, mauttomat ja tunnottomat Tupperware-kipot.

Heti tammikuun alkuun autolle 20-vuotisjuhlat, se on ehtinyt ihan aikuiseen ikään jo. O0

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #44 : 21.09.2011, 22:35:50 »


Heti tammikuun alkuun autolle 20-vuotisjuhlat, se on ehtinyt ihan aikuiseen ikään jo. O0

Annat autolle 20-v lahjaksi ahtimen :D.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy