Volttilukema oli toki hihasta ravistettu. Mitä muita rikkoutuvia komponentteja tuossa on kuin taajuusmuuttaja? Akut kestää hetkellisesti mitä vaan jännitettä. Oikosulkumoottori samoin.
Veikkaanpa vaan, että kompuroita saa vaihdella tämän tästä siihen saakka kunnes vaihdetaan kompuran rikkova osa tai auto paalataan.
Onhan siinä korkeajännitepuolella ISG, joka tuottaa dieselin käydessä 400 V vaihtovirtaa. Ja moottorijarrutuksessa takamoottori tuottaa sitä.
Tasajännitepuolella töpselilaturi (OBC), tuottaa 400V= latausvirtaa ja tässä tasavirtapuolella on myös ilmastointikompura. Ja DC-DC-muunnin , joka muuntaa 400V tasavirtaa 12V lakun lataukseen.
Invertteri näyttäisi noiden kaaviokuvien perusteella ainakin ajotilanteessa olevan tasavirtapuolelle suoraan 400V akustoon. Mutta kai akustosta huolimatta jännitepiikkejä voi olla.
Akustosta erikseen sitten on yhteys noihin 400V tasavirtakomponentteihin, kuten kompressoriin. Voisi kai ylijännitettä tulla myös töpselilaturista latauksen aikana. Arvailuksi menee.