Ei tartte olla mikään Einstein jos tahtoo saada v60 D6 virrattomaksi, esim. Kompuran vaihtoon tms.
Volvon erikoishilppeitä siihen tosin tarvitsee jos aikoo tehdä asian virallisesti.
Peräkontista msd irti, sen tilalle lukittava tulppa, lataus pistorasiaan lukittava tulppa ja sitten peräkontista mittaus että auto on virraton...
Ei se korkeajännitteen irtikytkentä olekkaan kummoinen temppu, mutta valmistajilla on myös oma mittausohjeensa mahdollisen vuodon ja/tai vikatilanteen varalta.
Noitahan ei saa edes samassa tilassa "normaalien huoltojen" kanssa alkaa tekemään, työtä saa suorittaa muistaakseni max. 2henkilöä kerrallaan (mallikohtaisen koulutuksen käynyttä) ja työllä pitää aina olla yksi valvoja (jolla on vielä oma koulutuksensa). Alue pitää eristää ja merkata selkeästi korkeajännitetyöksi (lippusiimaa auton ympärille, siihenkin oli joku turva-etäisyys).
Ihmisen tekemän voi ihminen korjata, mutta yhdessä esimerkissä oli ihminen kuollut kun oli mennyt vaihtamaan 12V akkua, mutta hybridijärjestelmän vian vuoksi oli korkeajännite vuotanut 12V akun piiriin. Merkkiä en muista, mutta näinkin voi käydä (vaikka luulisi sen 12V akun lentävän taivaan tuuliin saadessaan ylijännitettä).
Ite aikanaan korjaamolla töissä ollessa sain huollettavakseni Mitsubishin hybridin. Koska minulla ei mallikohtaista koulutusta ollut, sain tutkia ainoastaan huollon lisätyötä, toimimatonta radiota. Edes konepeltiä en saanut mennä avaamaan tai ottaa pohjapanssaria irti.