Harvempi korjaamo nykyään oikeasti mitään korjaa, ainoastaan vaihtaa osia noin niinkuin kärjistettynä...
Parhaillaan vaihtavat kolme kertaa vääriä osia ennen kuin itse avaat googlen ja käytät 15-60min aikaasi jonka jälkeen kerrot heille mitä oikeasti pitäs tehdä... Ammattitaitoa ei enää ole olemassa ilman ohjeita. Mutta mikä sen helpompaa kun mennä "protokollan" mukaan.
Meikäläinen on aivan normi pulliainen joka ei tiedä autoista juuri mitään ja kaksi kertaa olen korjaamoille saanut kertoa, mitä pitää tehdä. Enemmän on toki kertoja ettei ole tarvinnut tehdä muuta kun viedä ja hakea auto. Pointtina kuitenkin se, että jos kyseessä ei ole perushuolto vaan auto on siellä jonkun paikantamattoman vian takia niin hyvin pienellä omatoimisella selvittämisellä saatat tietää asiasta enemmän kuin myyjäosapuoli, koska heitä ei vaan kiinnosta hommata sitä tietotaitoa enää. Aikaisemmin se on ollut pakollista.
Kirsikkana kakun päällä aikanani kävin silloiseen hondaan kysymässä kampiakselin asentotunnistimen anturin vikakoodin korjaukselle hintaa merkkiliikkeestä. Hinta-arvio 400-500e. Melkein sanoin samantien että korjataan pois, mutta onneksi en. Siitä kotio ja google auki. Puolen tunnin päästä oli selvillä mitä pitäs tehdä. Osan hinta 15e motonetistä, kaksi ruuvia irti suoraan näkyviltä purkamatta mitään muuta, liitin irti, palikka vaihtoon, liitin takas, ruuvit kiinni ja valmis. Aikaa meni valehtelematta 10min.
Nuorena kloppina piti ammattilaisia arvossaan, nykyään se on vähän niin ja näin.. Skeptisemmäksi olen tullut. Lisätään tähän vielä sen verran että huoltoliikkeistä yrittävät joskus valehdella ja menevät aivan naama punaseks jos laukaset totuuden päin naamaa. Viimeksi tämmönen kävi kun omamekaanikko sanoi ettei näistä D6:sista mene juuri koskaan kompuroita. Oli aivan pakko sanoo että nyt puhut kyllä äijä silkkaa ******!