Elekma  Autoracing

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 259239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #660 : 07.10.2018, 16:00:08 »
Uudempi 84 kw versio eli D2/drive on parempi dpf:n suhteen. Sitä ei yleensä tarvii vaihtaa ihan äkkiä. Vanhemmissa 80 kw versioissa on 120 tkm dpf vaihtoväli.

Kaipa tuolla ajelee 400 tkm.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #661 : 08.10.2018, 16:51:36 »
Uudempi 84 kw versio eli D2/drive on parempi dpf:n suhteen. Sitä ei yleensä tarvii vaihtaa ihan äkkiä. Vanhemmissa 80 kw versioissa on 120 tkm dpf vaihtoväli.

Kaipa tuolla ajelee 400 tkm.

Näin mäkin oon ymmärtänyt. Onko myös normaalia että kuuluu moottorin äänet kovempana (pieni kilkatus) kuin esim D moottorissa kun on tietysti isompi kone ja vaimeampi ääni.
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa Ranttall

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #662 : 08.10.2018, 22:28:41 »
Moro!

Olisin ostamassa S40 Volvoa ja kävin tänään koeajamassa tuollaista '06 mallin T5:sta. Välirahat ja kaikki olisi aika lailla viilattu kohdalleen, mutta itseä jäi vaivaamaan vinkuna/ulina, joka kuului koko ajan moottorin ollessa käynnissä. Myyjän mukaan ääni on normaali, mitä epäilen, koska itsellä ainakin pisti korvaan heti kun auton käynnistin ettei ole normaali ääni. Ensin epäilin laturia, mutta myyjän mukaan kyseessä on moottorissa kuskin puolella oleva jokin pumppu, mihin viittaisi myös se, että auton hetken käytyä sammutin sen, minkä jälkeen ääni jatkui vielä noin 30 sekuntia. Pitemmän koeajon jälkeen taas ääni loppui heti kun auton sammutti.

Löytyykös teiltä valistuneita arvauksia mikä ääni on kyseessä ja onko muka normaalia? Autokuumetta on 45 astetta ja kaupat ovat oikeastaan enää tuosta kiinni.  ::) ;D

Samalla kyselisin jakohihnan vaihtoväliä? Vaihdettu viimeksi 4v sitten.

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #663 : 10.10.2018, 20:11:32 »

Ohjaustehostimen pumppu pitää vinkuvaa ääntä.
Ajossa: S60 T5 AWD '20, V60 T4 '20, V40 2,0 '04 (myös Kona EV '23, 944tbo '86)
Ex. V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #664 : 21.10.2018, 17:05:16 »
Hei! Avovaimolle etsitään V50 volvoa. Hyviä kokemuksia löytyy jo yhdestä. Nyt kiikarissa olevassa yksilössä on 1.6D moottori. Ei webastoa. Pärjääkö tuolla isommissa pakkasissa matka-ajossakin, kun lämmittää roikan nokassa hyvin? Lisäksi kiinnostaa kaikki tyyppiviat, mitä löytyy? Dpf ja egr toki mutta ne on kaikissa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #665 : 21.10.2018, 18:49:01 »
Hei! Avovaimolle etsitään V50 volvoa. Hyviä kokemuksia löytyy jo yhdestä. Nyt kiikarissa olevassa yksilössä on 1.6D moottori. Ei webastoa. Pärjääkö tuolla isommissa pakkasissa matka-ajossakin, kun lämmittää roikan nokassa hyvin? Lisäksi kiinnostaa kaikki tyyppiviat, mitä löytyy? Dpf ja egr toki mutta ne on kaikissa.
Kylmää kyytiä tiedossa ilman toimivaa Eberiä. Turbo hajoaa 80 kw versioista 200 tkm kohdalla, mutta ei kait näissä muuta perustavan laatuista vikaa edellä mainittujen lisäksi ole. No, pyöränlaakerit ovat joissakin yksilöissä kulutustavaraa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #666 : 21.10.2018, 19:19:46 »
Kylmää kyytiä tiedossa ilman toimivaa Eberiä. Turbo hajoaa 80 kw versioista 200 tkm kohdalla, mutta ei kait näissä muuta perustavan laatuista vikaa edellä mainittujen lisäksi ole. No, pyöränlaakerit ovat joissakin yksilöissä kulutustavaraa.

Kiitos tiedosta. Mitenkä nämä pyöränlaakerit on yksilöllisiä? Joku joka niitä hajoittaa? Vaiko ihan vuosimallin perusteella originaalit huonoa tavaraa tehtaalta lähtiessä?

Epäröintiä aiheuttaa tuo lämmittimen puute, eikä hinta natsaa etelän tarjontaan. Asutaan täällä Kittilässä missä joka talvi tulee ne -40 pakkaset ja silloinkin pitäisi päästä nauttimaan lämpimästä kyydistä. Olisiko 2.0 diesel parempi vaihtoehto? Sellainenkin olisi tarjolla.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #667 : 21.10.2018, 19:40:18 »
Kiitos tiedosta. Mitenkä nämä pyöränlaakerit on yksilöllisiä? Joku joka niitä hajoittaa? Vaiko ihan vuosimallin perusteella originaalit huonoa tavaraa tehtaalta lähtiessä?

Epäröintiä aiheuttaa tuo lämmittimen puute, eikä hinta natsaa etelän tarjontaan. Asutaan täällä Kittilässä missä joka talvi tulee ne -40 pakkaset ja silloinkin pitäisi päästä nauttimaan lämpimästä kyydistä. Olisiko 2.0 diesel parempi vaihtoehto? Sellainenkin olisi tarjolla.
Joiltakin menee pyöränlakereita 50 tkm välein, jotkut pääsevät 150 tkm.

Jotenkin tuntuisi, että siellä Kittilän korkeudella lämmitin ajaa kaikkien muiden ominaisuuksien ohi. Käyntiin dieselit saa ilman lämmitystäkin, mutta ohjaamon lämpiäminen on tuskaisen hidasta ilman polttoainetoimista lämmitintä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #668 : 21.10.2018, 20:05:04 »
Ei edes tää d5 lämpene mihinkään ilman eberiä.
V50 d5 -10

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #669 : 21.10.2018, 20:09:24 »
Joiltakin menee pyöränlakereita 50 tkm välein, jotkut pääsevät 150 tkm.

Jotenkin tuntuisi, että siellä Kittilän korkeudella lämmitin ajaa kaikkien muiden ominaisuuksien ohi. Käyntiin dieselit saa ilman lämmitystäkin, mutta ohjaamon lämpiäminen on tuskaisen hidasta ilman polttoainetoimista lämmitintä.

Pysyykö tuo kovalla pakkasella matka-ajossa edes lämpimänä jos olisi sisätilat lämmittänyt etukäteen sähköllä? Muistan kyllä yhden 1.6tdi octavian joka ei -20 asteessa tyhjäkäynnillä pitänyt lämpöjä vaikka oli lämpimäksi ajettu. Lienee ihan yleinen moottorin kokoluokan ominaisuus. Täytyy vielä varmistaa sen webaston/eberin olemassa olo. Ei ainakaan ilmoituksessa ole siitä tietoa. Hinta ei ole niin halpa etteikö kannattaisi hakea sellaista josta se löytyy.

Ei edes tää d5 lämpene mihinkään ilman eberiä.

Tämähän kertookin kyllä paljon. Oli muuten kuumeen aiheuttajana d5 r-design mutta ehti mennä nokan edestä. Se olisi kelvannut. :)
« Viimeksi muokattu: 21.10.2018, 20:11:05 kirjoittanut AnttiJuhani »

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #670 : 21.10.2018, 20:17:53 »
D5 kyllä pitää lämmöt ylhäällä maantiellä sitten kun ne sinne saa, mutta on se niin toivottoman hidasta jos ei motarilla 120km/h pääse ajamaan.
Tuontivehkeissä kai pitäis olla sähkövastus ilmakanavassa jos ei eberiä oo, tiedä sitten paljonko se auttaa.




V50 d5 -10

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #671 : 21.10.2018, 21:48:47 »
D5 kyllä pitää lämmöt ylhäällä maantiellä sitten kun ne sinne saa, mutta on se niin toivottoman hidasta jos ei motarilla 120km/h pääse ajamaan.
Tuontivehkeissä kai pitäis olla sähkövastus ilmakanavassa jos ei eberiä oo, tiedä sitten paljonko se auttaa.

Nuo sähkövastukset on vähän semmosia että niistä ei edes tiedä pelaako vai ei. On niitä ollu omissa autoissa mutta eipä niitä ole ajatellut. Kyllä se moottori sais lämmönlähteenä olla. Harmi kun facelift on harvinaisempi 1.8 bensalla. Sellaisesta on kokemusta, ja on lämmin. Myös T5 on aika kiven alla. On tuossa joitakin, mut hinta on +2ke ja kaikki autot kauempana.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2018, 21:51:46 kirjoittanut AnttiJuhani »

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #672 : 22.10.2018, 08:12:57 »
Joiltakin menee pyöränlakereita 50 tkm välein, jotkut pääsevät 150 tkm.

250tkm oli takana kun 1. meni vaihtoon, toinen puoli vielä ihan OK.
Audi Q4 40

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #673 : 24.10.2018, 10:38:59 »
250tkm oli takana kun 1. meni vaihtoon, toinen puoli vielä ihan OK.
No on kyllä pitkäikäiset  :o

Samaa voin sanoa kyllä oman turbosta, 275tkm, eikä oireita
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #674 : 25.10.2018, 06:44:41 »
Vanhukset osti uutena V50 1.6D koneella vuonna 2012.
Ajoivat 150tkm sillä, ainoa hajonnut paikka oli takaluukun mikrokytkin ja se tieteen vaihdettiin takuuseen. Yllättävän pirteä kulkupuoli, manuaalivaihteisena. Nykyään heillä on V60 samalla koneella ja automaatilla, automaatti vie kyllä suurimman "voiman" tunteen. Ei lämpene oikein ilman eeberiä/webastoa, niinkuin ei D5:kään.

Mutta kaikenkaikkiaan pidin ko. autosta. Jopa niin paljon että nykyään meillä rouva ajelee pensakoneisella V50:llä.
Volvoton

 

Autoracing  KL-varaosat