Autoracing  KL-varaosat

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
mitenkä ois tommonen 32/36 dgv ja siihen muutossarja että aukeavat samaanaikaan? jos jollain ollut kokeilussa tai löytyy semmonen niin kertokoon eron. freetechnics myy muttei hintaa ole näkyvillä.
käytettyjä imusarjoja ei ollut kuin kymppisarjalaiseen.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
mitenkä ois tommonen 32/36 dgv ja siihen muutossarja että aukeavat samaanaikaan? jos jollain ollut kokeilussa tai löytyy semmonen niin kertokoon eron. freetechnics myy muttei hintaa ole näkyvillä.
käytettyjä imusarjoja ei ollut kuin kymppisarjalaiseen.
siis oot laittamassa dgv:tä ja etit sille imusarjaa?? B200k:sta saat sopivan pienellä työllä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Netissä, eli Freetechnicsin sivulla? Noh, DGV:llä on mitattu 2,5L vinokoneesta 150hp...

Ford ohc 2l foordin v6:n weberi 2×36MM kurkuilla karvan yli 160hp vakio korvaus dgv 30/32 kurkuilla n150hp  eine huonoja ole. Eikä ne tuplat sitä sano että kulutus nousee nm. Sierraan joskus laitoin 40mm dellortot ja kulutus tippui n3l
« Viimeksi muokattu: 14.05.2014, 23:28:45 kirjoittanut tikkku »
740 M50B25

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
siis oot laittamassa dgv:tä ja etit sille imusarjaa?? B200k:sta saat sopivan pienellä työllä.
Tämä tiedossa, imusarjasta kun oli puhetta tuolla ylempänä niin puhuimme tuplien imusarjoista?
Itselle ja muille tiedoksi, muutossarja dgv:lle että molemmat läpät aukeaa samaanaikaan on 85 euroa ja tuo vähä räväkkyyttä. Vinokoneessa DGV:n kanssa käytetty suuttimia 140-160 ja tyhjäkäynnille 50-55.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Tämä tiedossa, imusarjasta kun oli puhetta tuolla ylempänä niin puhuimme tuplien imusarjoista?
Itselle ja muille tiedoksi, muutossarja dgv:lle että molemmat läpät aukeaa samaanaikaan on 85 euroa ja tuo vähä räväkkyyttä. Vinokoneessa DGV:n kanssa käytetty suuttimia 140-160 ja tyhjäkäynnille 50-55.
aivan. Omassa b200k:ssa kokeiltiin monenkokosia suuttimia ja aina ongelma oli jun kakkos kurkku aukes ni tuli "notkahdus", oire oli kuin ois virrat hävinny ja sen jälkeen moottori rääkyi kyllä ilosesti 7000rpm nurkille pätkimättä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Oliskohan tuommosesta yhtään hyötyä?
 http://www.piercemanifolds.com/product_p/52848.015.htm
Näitä en ole kellään nähnyt vielä joten pitäisköhän tuolla kokeilla?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Oliskohan tuommosesta yhtään hyötyä?
 http://www.piercemanifolds.com/product_p/52848.015.htm
Näitä en ole kellään nähnyt vielä joten pitäisköhän tuolla kokeilla?
ei imutorvista ainakaan haittaa ole.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Paikalla tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Ongelmia puolella kaasulla/"siirtymäalueella", vetää reilusti laihalle. Pintakaasulla ja täydellä kaasulla seokset on suurinpiirtein alueella, afr pyörii about 12-13 paikkeilla.

40 DHLA:t kyseessä 32mm sisäkurkuilla. Alkuun oli 135 pääsuuttimet, 185 ilmat, 6 seosputki, 58 tyhjäkäyntisuuttimet. Muita ei tähän hätään muista. Alkuun kokeiltu suurentamalla tk-suuttimia reilusti, ei vaikutusta. Pääsuuttimia on kokeiltu 140, 150 ja 160 ja niiden kanssa ilmasuuttimia suurennettu saman verran, ei vaikutusta tuohon kuolleeseen kohtaan. Äsken kokeilin seosputkia vaihdella, 2 ja 11 mitä löytyi ja muuten samoilla suuttimilla, mutta ei auttanut, veti vaan yläpäästä reilusti laihemmalle. Eli noilla kutosen seosputkilla on tähän mennessä toiminut parhaiten.

Kysymys kuuluukin että mitkä seosputket tohon olis sopivat? Niiden numeroinneissa ei tainnut mitään logiikkaa olla..? Kuinka suuri vaikutus tk-seosputkella on tuohon siirtymävaiheeseen? Vai löytyisköhän ongelma kiihytyspumpuista?

Muu kokoonpano tällä hetkellä on suurinpiirtein seuraava:
-B230A lohko
-531 kansi
-A-nokka
-Ilmeisesti Hiipakan suht pitkä imusarja, oliskohan n. 110mm ollut
-40mm pitkät suppilot, paitsi nelosella hieman lyhyempi tilanpuutteen vuoksi..
-4-2-1 peltisarja+2½" putkisto parilla vaimentimella
-Kevennetty littupyörä

Muutakin ongelmaa tuossa ilmeni, kirjoitellaan nyt tähän samaan vaikkei ehkä ihan oikean otsikon alle menekään.. Aiemmin oli hitsinokka, nostoa 11,8mm ja asteita myyjän puheiden mukaan n.280-300. Tällä nokalla ei viiden tonnin jälkeen kiertänyt enää puhtaasti/isommilla vaihteilla ei jaksanut kunnolla kiertää tuon viiden tonnin yli. Seokset vaikutti olevan ihan kohillaan, ajattelin että nokan ajoitus pielessä.
Nyt ei kuitenkaan tuolla A-nokallakaan tunnu kiertävän yli 6000rpm. Oliskohan venttiilinjouset tiensä päässä vai mikähän olis pielessä?

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Ongelmia puolella kaasulla/"siirtymäalueella", vetää reilusti laihalle. Pintakaasulla ja täydellä kaasulla seokset on suurinpiirtein alueella, afr pyörii about 12-13 paikkeilla.

40 DHLA:t kyseessä 32mm sisäkurkuilla. Alkuun oli 135 pääsuuttimet, 185 ilmat, 6 seosputki, 58 tyhjäkäyntisuuttimet. Muita ei tähän hätään muista. Alkuun kokeiltu suurentamalla tk-suuttimia reilusti, ei vaikutusta. Pääsuuttimia on kokeiltu 140, 150 ja 160 ja niiden kanssa ilmasuuttimia suurennettu saman verran, ei vaikutusta tuohon kuolleeseen kohtaan. Äsken kokeilin seosputkia vaihdella, 2 ja 11 mitä löytyi ja muuten samoilla suuttimilla, mutta ei auttanut, veti vaan yläpäästä reilusti laihemmalle. Eli noilla kutosen seosputkilla on tähän mennessä toiminut parhaiten.

Kysymys kuuluukin että mitkä seosputket tohon olis sopivat? Niiden numeroinneissa ei tainnut mitään logiikkaa olla..? Kuinka suuri vaikutus tk-seosputkella on tuohon siirtymävaiheeseen? Vai löytyisköhän ongelma kiihytyspumpuista?


Villi veikkaus: Sulla on alfan saastekaasarit?

Paikalla tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Jotkut saastemallit tais olla.

Kiihytyspumppujen suuttimet kokoo 40.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Jotkut saastemallit tais olla.

Kiihytyspumppujen suuttimet kokoo 40.

Taitaa olla noiden kaasarien ominaisuus jota ei säätämällä saa kokonaan poistettua. Saastemalli kai eroaa rakenteensa puolesta sen verran oikeasta virityskaasuttimesta. Oliko näissä eroa progressioreikien sijoittelussa tai määrässä tms. Freetechnicsillä varmaan tietäisivät parhaiten..

Ihmettelin joskus samaa ongelmaa b20:sen ja F-nokan kanssa. M runkoisilla kaasareilla toimi paremmin..

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Ongelmia puolella kaasulla/"siirtymäalueella", vetää reilusti laihalle. Pintakaasulla ja täydellä kaasulla seokset on suurinpiirtein alueella, afr pyörii about 12-13 paikkeilla.

40 DHLA:t kyseessä 32mm sisäkurkuilla. Alkuun oli 135 pääsuuttimet, 185 ilmat, 6 seosputki, 58 tyhjäkäyntisuuttimet. Muita ei tähän hätään muista. Alkuun kokeiltu suurentamalla tk-suuttimia reilusti, ei vaikutusta. Pääsuuttimia on kokeiltu 140, 150 ja 160 ja niiden kanssa ilmasuuttimia suurennettu saman verran, ei vaikutusta tuohon kuolleeseen kohtaan. Äsken kokeilin seosputkia vaihdella, 2 ja 11 mitä löytyi ja muuten samoilla suuttimilla, mutta ei auttanut, veti vaan yläpäästä reilusti laihemmalle. Eli noilla kutosen seosputkilla on tähän mennessä toiminut parhaiten.

Kysymys kuuluukin että mitkä seosputket tohon olis sopivat? Niiden numeroinneissa ei tainnut mitään logiikkaa olla..? Kuinka suuri vaikutus tk-seosputkella on tuohon siirtymävaiheeseen? Vai löytyisköhän ongelma kiihytyspumpuista?

Muu kokoonpano tällä hetkellä on suurinpiirtein seuraava:
-B230A lohko
-531 kansi
-A-nokka
-Ilmeisesti Hiipakan suht pitkä imusarja, oliskohan n. 110mm ollut
-40mm pitkät suppilot, paitsi nelosella hieman lyhyempi tilanpuutteen vuoksi..
-4-2-1 peltisarja+2½" putkisto parilla vaimentimella
-Kevennetty littupyörä

Muutakin ongelmaa tuossa ilmeni, kirjoitellaan nyt tähän samaan vaikkei ehkä ihan oikean otsikon alle menekään.. Aiemmin oli hitsinokka, nostoa 11,8mm ja asteita myyjän puheiden mukaan n.280-300. Tällä nokalla ei viiden tonnin jälkeen kiertänyt enää puhtaasti/isommilla vaihteilla ei jaksanut kunnolla kiertää tuon viiden tonnin yli. Seokset vaikutti olevan ihan kohillaan, ajattelin että nokan ajoitus pielessä.
Nyt ei kuitenkaan tuolla A-nokallakaan tunnu kiertävän yli 6000rpm. Oliskohan venttiilinjouset tiensä päässä vai mikähän olis pielessä?
Jos ajat tasaista satasta niin silloin ollaan tyhjäkäynti suuttimen ilmareijän alueella, lisää kaasua niin ratkaisevin on pensapinnan korkeus/hajottajat, no pääsuutin ja seosputkikin näyttelee siinäkin osaansa. Kokelisin nostaa pintaa ensin millin ja sitten toisen jos meni oikeaan suuntaan.

Poissa eeni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Tanskude: Montako progressioreikää tuon mallin kaasarissa on, varmaankin kolme? Jos ei mikään auta muu niin 1,5mm poranterällä tekee olemassa olevien lisäksi yhdet reiät joka kurkulle ja katsoo mitä tapahtuu, eriparisten dhla 48 kaasareiden kanssa leikin kun toisessa oli saastemallin neljä reikää ja toisessa normaalit kuusi, porasin samanlaiset kuusi reikää kumpaankin ja alkoi pelaamaan hienosti!

Millä lailla sulla on ollut ajoitettuna nuo nokat, onko myöhäisemmällä ajoituksella kokeiltu?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2015, 08:45:27 kirjoittanut eeni »

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Morjens! Nyt tarvis asiantuntemusta noista dellorto dhla 40(f) saastemalleista.
Oon laittamassa kyseiset kaasarit b20:iin kiinni (f-nokka, peltipakosarja, 2mm laskettu kansi ja kanavia vähä siistitty)
 ja erään dellorton taulukon mukaan tarvisin 36mm kurkut niihin.

Mua vaan jäi mietityttämään se että viittinkö sorvata nykyiset 32mm kurkut 36:siksi koska eilen kun eri foorumeita selailin niin jossain niistä oli puhe että kuulemma nämä saastemallin kaasarit eivät tykkäisi 34mm:iä isommista kurkuista, jotenkin vaikeutti _kuulemma_ säätämistä koska niitä ei ollut meinattu käyttää yli 34mm kurkuilla.

Ovatko nämä vain kuulopuheita? Toki voin ne 34 millisiksi sorvata mutta haluaisin mennä ihan taulukkojen mukaan.
Volvo 142 '71

 

Samppasport  Futurez