RallyBaron  Samppasport

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172603 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Loppu kaasareihin ampuilu ja sain melko varman vinkin tuon 2500rpm rikkaan kohdan korjaamiseenkin mutta siitä lisää viikonloppuna kun saa todettua auttaako vai ei.

Jos ei parane niin voin viikonloppuna videoida ongelma kohtaa mutta hankalaa ajon aikana konehuoneen puolelta.  ;D

kerro nyt muilleki mikä vinkki on

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
kerro nyt muilleki mikä vinkki on

Nuo 5. seosputket ja samaten 13. on alhaalta aktiivisia,tulee mukaan juuri n.2500rpm kohdilla missä ongelma ilmenee nyt. Kehoitettiin koittamaan 6. tai 11. putkilla,kun kutoset tulee peliin vasta likempänä 3400rpm.

Ja tuota 5. putkien mukaan tuloa ei ainakaan myöhäistä nuo pienet 32 kurkut...

Ja uskoakseni vinkki voi hyvinkin pitää kutinsa kun kertoja työkseen niiden kanssa pelaa.  :)

Eli koitan vkloppuna kutosen putkilla mitä sanoo. Kaasareihin ampuilu loppu kunnisonsin tyhjäkäynti suuttimia ja säädin tyhjäkäynti afr n.13.5.

Tarvii viä paneutua lisää asiaan kun saa noi 6. putket niin sit hakee siirtymäalue kohdilleen vasta.  :)



Tuossa on kuva mun konehuoneesta: https://www.dropbox.com/s/q6qahqfczdyqz39/IMG_1691%281%29.JPG?dl=0 näyttääkö ollenkaan samantapaiselta setiltä mikä sulla on?

oma kaasutinyskiminen väheni reilusti kun vaihdoin kaasuttajien ja imusarjan väliset tiivisteet uusiin, asensin nuo ilmansuodattimet ja uusin bensasuodattimen takaiskumalliseksi. Bensapaineet oli kanssa ihan liian korkeat. Varmaan säädetty tarkoituksella väärin kun tuosta oli kannentiiviste palanut, ilmeisesti jäähdytetty konetta sitten bensalla.
Hyvältä näyttää  8)
Näyttää kyllä jonkunverran samalta,itellä tosin putsareina Redlinen peltikuoriset, ja dellortot ja vakiopakosarja  :)
Nappaan huomena kuvan ja laitan tänne.  :)

Itekkin laitoin viikko tai kaks sitten uudet misabbilevyt ja uudet kumituttiprikat ihan just in case kun kaasarit oli irti vaikka edelisilläkään ei ollu ajettu montaa kymmentä kilsaa  ;D
Laskin kans bensanpaineet karvan alta 0.2 baariin että 250 neulat pitää varmasti.
Mulla on ennen pumppua neekerimallin suodatin ja bensanpaineen säätimenä Filter Kingi suodattimella.

Itellä kaasu viä vivuilla.
Hölmöyttäni menin ostaan Sytecin poikittain vetävän vaijerisarjan ja se on kyllä mielestäni aika ala-arvonen kötöstys. Omani ainakin vaati melkosta vääntelyä että osu edes ruuvin reiät kohdilleen ja silti on kiero silmälläkin nähden... Jätin sen nyt paikoilleen silti kun ajattelin tehdä siitä sellaisen putsareihin päin vetävän evomallin niin saa käyttää nykysiä synkkavipuja. Kun alunpitäen tuo  sytecci painaa alaspäin ja se ei oikein noilla nykysillä synkkavivuilla onnistu.

E: Kuva

« Viimeksi muokattu: 03.12.2021, 11:48:54 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Nuo 5. seosputket ja samaten 13. on alhaalta aktiivisia,tulee mukaan juuri n.2500rpm kohdilla missä ongelma ilmenee nyt. Kehoitettiin koittamaan 6. tai 11. putkilla,kun kutoset tulee peliin vasta likempänä 3400rpm.

Ja tuota 5. putkien mukaan tuloa ei ainakaan myöhäistä nuo pienet 32 kurkut...

Ja uskoakseni vinkki voi hyvinkin pitää kutinsa kun kertoja työkseen niiden kanssa pelaa.  :)

Eli koitan vkloppuna kutosen putkilla mitä sanoo. Kaasareihin ampuilu loppu kunnisonsin tyhjäkäynti suuttimia ja säädin tyhjäkäynti afr n.13.5.

Tarvii viä paneutua lisää asiaan kun saa noi 6. putket niin sit hakee siirtymäalue kohdilleen vasta.  :)


 Hyvältä näyttää  8)
Näyttää kyllä jonkunverran samalta,itellä tosin putsareina Redlinen peltikuoriset, ja dellortot ja vakiopakosarja  :)
Nappaan huomena kuvan ja laitan tänne.  :)

Itekkin laitoin viikko tai kaks sitten uudet misabbilevyt ja uudet kumituttiprikat ihan just in case kun kaasarit oli irti vaikka edelisilläkään ei ollu ajettu montaa kymmentä kilsaa  ;D
Laskin kans bensanpaineet karvan alta 0.2 baariin että 250 neulat pitää varmasti.
Mulla on ennen pumppua neekerimallin suodatin ja bensanpaineen säätimenä Filter Kingi suodattimella.

Itellä kaasu viä vivuilla.
Hölmöyttäni menin ostaan Sytecin poikittain vetävän vaijerisarjan ja se on kyllä mielestäni aika ala-arvonen kötöstys. Omani ainakin vaati melkosta vääntelyä että osu edes ruuvin reiät kohdilleen ja silti on kiero silmälläkin nähden... Jätin sen nyt paikoilleen silti kun ajattelin tehdä siitä sellaisen putsareihin päin vetävän evomallin niin saa käyttää nykysiä synkkavipuja. Kun alunpitäen tuo  sytecci painaa alaspäin ja se ei oikein noilla nykysillä synkkavivuilla onnistu.

E: Kuva


lämpöpeltiä kaipaa kaasareiden ja pakosarjan väliin. talvella ei nii haittaa mutta kesäkuumalla voi alkaa esintyä ongelmaa. ladassa, volvossa, ooppelissa oli ongelmaa kesällä jos sammutti heti ajon jälkee ni ei saanut käyntii enneku jäähty ja jos sai käyntii ni rätki ja pätki eka kilometrit. pellin ku laitto väliin ni ongelma loppu ja muutenki moottorin toiminta muuttu paremmaksi.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2021, 16:59:21 kirjoittanut jake74 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
lämpöpeltiä kaipaa kaasareiden ja pakosarjan väliin. talvella ei nii haittaa mutta kesäkuumalla voi alkaa esintyä ongelmaa. ladassa, volvossa, ooppelissa oli ongelmaa kesällä jos sammutti heti ajon jälkee ni ei saanut käyntii enneku jäähty ja jos sai käyntii ni rätki ja pätki eka kilometrit. pellin ku laitto väliin ni ongelma loppu ja muutenki moottorin toiminta muuttu paremmaksi.

Juu pitänee semmoinen askaroida.  :)

Ei perskele auttanu 6. seosputketkaan ongelmaan.

Ongelma tuntuu tulevan pienellä viivellä 2500rpm kohdilla. Eli kun kiihdyttelee normaalista niin afr huitoo 10.5 noilla paikkeilla mutta kun ajaa tasakaasulla tuota 2500rpm niin muutaman sekunnin päästä afr tippuu 10 ja vähän allekkin. Ja kun lämpimänä risteyksestä kääntyy 2.lla ja normaalisti koittaa kiihdyttää niin 2500rpm kohdilla paukuttaa putkeen niinkuin olis paukku.  ???

Muutenkin seokset vähän muuttu noilla 6. putkilla kun 3000-6000rpm kolmosella loivaan ylämäkeen niin pysyy siinä 11.5 kantturoilla.

Huomena lasken bensanpintoja ihan karvan testimielessä ja koitan 50 tyhjäkäyntisuuttimilla uudestaan vaikka seosruuveista saattaakin loppua säätö kesken.

Nyt tälläset:

Kurkut 32
Pää 135
Ilma 185
Tyhjäkäynti 55 2. pidin.
Kp 38

Tyhjäkäynnin seosruuvit 5,25 kierrosta auki ja afr tyhjäkäynnillä siinä 13-14.

Niin ja tyhjäkäynti on siinä 1000-1100rpm,kurkkaan huomena viä että missä kohtaa läpät on vrt progressioreiät tyhjäkäynnillä.

E: Kaasarit on 6:lla progressioreiällä ja nykyisellä tyhjäkäyntiasetuksella ensimmäinen reikä on läpän imun puolella kokonaan ja toinenkin ihan niukinnaukin ravollaan tai liki ainakin.



« Viimeksi muokattu: 08.12.2021, 19:17:35 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Juu pitänee semmoinen askaroida.  :)

Ei perskele auttanu 6. seosputketkaan ongelmaan.

Ongelma tuntuu tulevan pienellä viivellä 2500rpm kohdilla. Eli kun kiihdyttelee normaalista niin afr huitoo 10.5 noilla paikkeilla mutta kun ajaa tasakaasulla tuota 2500rpm niin muutaman sekunnin päästä afr tippuu 10 ja vähän allekkin. Ja kun lämpimänä risteyksestä kääntyy 2.lla ja normaalisti koittaa kiihdyttää niin 2500rpm kohdilla paukuttaa putkeen niinkuin olis paukku.  ???

Muutenkin seokset vähän muuttu noilla 6. putkilla kun 3000-6000rpm kolmosella loivaan ylämäkeen niin pysyy siinä 11.5 kantturoilla.

Huomena lasken bensanpintoja ihan karvan testimielessä ja koitan 50 tyhjäkäyntisuuttimilla uudestaan vaikka seosruuveista saattaakin loppua säätö kesken.

Nyt tälläset:

Kurkut 32
Pää 135
Ilma 185
Tyhjäkäynti 55 2. pidin.
Kp 38

Tyhjäkäynnin seosruuvit 5,25 kierrosta auki ja afr tyhjäkäynnillä siinä 13-14.

Niin ja tyhjäkäynti on siinä 1000-1100rpm,kurkkaan huomena viä että missä kohtaa läpät on vrt progressioreiät tyhjäkäynnillä.

E: Kaasarit on 6:lla progressioreiällä ja nykyisellä tyhjäkäyntiasetuksella ensimmäinen reikä on läpän imun puolella kokonaan ja toinenkin ihan niukinnaukin ravollaan tai liki ainakin.

Tänään sain siihen malliin että ensimmäinen rööri on puolittain läpän imun puolella tyhjäkäynnillä.
Parani kaasuun vastaavuus ainakin.

Millä helkkarilla saan sillain että reiät ummessa? Vai kuuluuko sen edes olla sillain?

Tyhjäkäynti nyt jotain alta 1000rpm valot ja puhallin päällä ja mieluusti sais käydä vähän kovempaakin kun kylmänä loppuu jalat kesken painaa jarrua,kaasua ja kytkintä  samaan aikaan....:idiot2:

Toimii nyt sillain että pystyy ajeleen alta 2000rpm ja yli 3000rpm kierroksilla normaalisti. Nelosella menee hienosti 1500rpm ihan pintakaasulla ja seokset siitä 12.5-13 luokkaa mutta kun nostaa 2000rpm niin johan alkaa afr tippuu kymppiin ja alkaa käymään vaikeesti.

Hain uudet tulpatkin mutta ei apua.

E: Niin ja STE etanasynkkamittari näyttää tasan 4 joka torvessa. En ny muista onko mikä mittayksikkö mut enivei

« Viimeksi muokattu: 09.12.2021, 17:59:24 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Ei sulla ole isompia kurkkuja kokeilla? Mutuilen että ne voisi sopivasti heikentää kaasuttimen toimintaa tuossa ongelma alueella. Muutenkin 32mm kurkku r-nokalla tuntuu ahtaalta..

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Ei sulla ole isompia kurkkuja kokeilla? Mutuilen että ne voisi sopivasti heikentää kaasuttimen toimintaa tuossa ongelma alueella. Muutenkin 32mm kurkku r-nokalla tuntuu ahtaalta..

Ei ole saakeli ja koittanu kysellä tutuilta josko jollain olis mutta hijasta on.

Taidan tilata netistä 36 kurkut niin saa ainaki ens viikolla.


E: Tilasin nyt 36 kurkut.

Hulluks ton härvelin kans tulee.  :idiot2:

Ongelma kohtaa saa hieman lievitettyä 50 tyhjäkäynti suuttimilla ja 1. pitimellä,mutta siltikin vetää alle 11 afr ja kunnon kiihdytyksen jälkeen normiajossa ampuilee kaasareihin kun ei saa tyhjäkäyntiä tarpeeks rikkaalle vaikka ruuvit sen 7 kierrosta auki.


Koitin myös 55 tyhjäkäyntejä kaikista laihimmalla 5. pitimellä ja niillä ei toivookaan että pystyis edes ajaan kun käy niin laihalla.
60 tyhjäkäynneillä ja tolla laihimmalla pitimellä pystyy nippanappa ajaan mutta siltikin tuo ongelma kohta liki yhtä paha.

Paras tuntuu olevan 55 tyhjäkäynti 2. pitimellä niin toimii tyhjäkäynniltä 2000rpm asti ja sitten yli 3000rpm.

Mahtaako noi 32 kurkut tehdä jotain erikoisia ton R-nokan kans kun vaikka tuolla 50 tyhjäkäynti suuttimella ei menny afr kun vähän alta 11 niin silti huomaa että imuääni on erikoisen oloinen tuossa 2500rpm kohdilla,semmonen että ei oikein tiä oksentaako väärään suuntaan vai inte.  ;D








« Viimeksi muokattu: 10.12.2021, 19:18:07 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Nyt koitin 36 kurkuilla.

Aluks ajattelin että sehän pelittää hyvin,mutta....

Tosiaan vaihdoin kurkut 32 -> 36 ja ajattelin että koitan sanoilla suuttimilla,eli 135 pää / 185 ilma. Toimi huomattavasti paremmin aina 5000rpm asti mutta sen jälkeen veti afr liki 15 niin lopetin. Koitin pari kertaa vielä niin seokset suht ok tuohon 5000rpm kantturoille mutta sitten veti laihalle. Mutta noilla toimi tuohon 5000rpm asti hyvin ja norniajokin onnistu.

Ja ei ollu muita pääsuuttimia kun 135 ja 150. Ja ilmoja on vaan 185 ja 205....

Vaihdoin suuttimiks 150 pää / 205 ilma.
Tuo 2000rpm kohta taas meni röplötykseks mutta afr pysyy täyskaasulla siinä 12 korvilla.

Huomaa parhaiten 4. vaihteella kun koittaa lähtee kiihdyttään pieniltä kierroksilta niin afr tippuu 10 ja alkaa oikein loikkiin välillä ja tuntuu kuin koittas alkaa käymään väärinpäin jos painaa lisää kaasua sopivassa kohtaa. Kun pikkuhiljaa saa härnättyä sinne liki 3000rpm niin sit alkaa vetään.

Millähän suutinkompolla tuota nyt seuraavaks alkais kiusaamaan?

Seosputkia on 5,6 ja 13.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Jos menee laihalle 5000 tietämissä, niin ilmasuutin pienemmäksi.
165 ilmasuutin?   ja 135 pääsuutin.



1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Jos menee laihalle 5000 tietämissä, niin ilmasuutin pienemmäksi.
165 ilmasuutin?   ja 135 pääsuutin.

Tilasin 165 ilmat.  :)
Ja 140 päät ja 150 ilmat viä just in case.

Tänään koitin piruuttani viä vaihtaa putket 135 pää/ 185 ilmojen kans kutosista vitosiin,ja meni vielä laihemmalle ja aikaisemmin kuin 6. putkilla.

Myös tuo 2000rpm römpötys korostuu noilla 5. putkilla sillain että onnistuu paikallaankin kaasuttelemalla saada paukkuun putkessa.

Heitin sit takas taas 150 pää/205 ilmat kutosen putkilla kun niillä pystyy ajeleen ihan ok ja on ainakin turvallisesti rikkaalla täyskaasulla koko alueen.

Empiiriset kokeet jatkuu kunhan posti tuo huomena toivottavasti suuttimia. ;D




Poissa mara8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Tilasin 165 ilmat.  :)
Ja 140 päät ja 150 ilmat viä just in case.

Tänään koitin piruuttani viä vaihtaa putket 135 pää/ 185 ilmojen kans kutosista vitosiin,ja meni vielä laihemmalle ja aikaisemmin kuin 6. putkilla.

Myös tuo 2000rpm römpötys korostuu noilla 5. putkilla sillain että onnistuu paikallaankin kaasuttelemalla saada paukkuun putkessa.

Heitin sit takas taas 150 pää/205 ilmat kutosen putkilla kun niillä pystyy ajeleen ihan ok ja on ainakin turvallisesti rikkaalla täyskaasulla koko alueen.

Empiiriset kokeet jatkuu kunhan posti tuo huomena toivottavasti suuttimia. ;D

En tiedä auttaako mutta listaan nyt kuitenkin omaa settiä.
Koneessa R-nokka ja n.2,5mm laskettu ruiskun kansi, eli aika samantyylinen perussetti kun sinulla.
2,5" tuumainen läpivirtaava pakoputkisto ja  peltisarja
45 Webereissä seuraava setti:
Kurkut: 36
Tyhjäkäyntisuutin: 60f8
Pääsuutin: 145
Lisäilmasuutin: 170 (tulpat menivät tuhan valkoiseksi matkaajossa vakio 190llä)
Seosputket: F16
Ei tuo auto samalla tavalla käyttäydy kuin moderni turbodiesel jolla jurnuttaa menemään 1500-> mutta kyllä sillä ihan ok pystyi ajamaan 2000/ 3000 väliä ja 4000 kohdalla missä on ilmeisesti paras vääntö kone vetää hienosti reiluun 6000kierrokseen ilman ongelmia.  Kesällä kun samutti lämpimänä ja käynnisti n.10min jälkeen yski reilusti kaasuttimista(mikä ilmeisesti liittyi tuohon bensan kiehumiseen), kaasuttimien ja pakosarjan väliin on tarkoitus virittää joku pelti ensikesää varten.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2021, 20:50:35 kirjoittanut mara8 »
Volvo 142 GT, 1974.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
En tiedä auttaako mutta listaan nyt kuitenkin omaa settiä.
Koneessa R-nokka ja n.2,5mm laskettu ruiskun kansi, eli aika samantyylinen perussetti kun sinulla.
2,5" tuumainen läpivirtaava pakoputkisto ja  peltisarja
45 Webereissä seuraava setti:
Kurkut: 36
Tyhjäkäyntisuutin: 60f8
Pääsuutin: 145
Lisäilmasuutin: 170 (tulpat menivät tuhan valkoiseksi matkaajossa vakio 190llä)
Seosputket: F16
Ei tuo auto samalla tavalla käyttäydy kuin moderni turbodiesel jolla jurnuttaa menemään 1500-> mutta kyllä sillä ihan ok pystyi ajamaan 2000/ 3000 väliä ja 4000 kohdalla missä on ilmeisesti paras vääntö kone vetää hienosti reiluun 6000kierrokseen ilman ongelmia.  Kesällä kun samutti lämpimänä ja käynnisti n.10min jälkeen yski reilusti kaasuttimista(mikä ilmeisesti liittyi tuohon bensan kiehumiseen), kaasuttimien ja pakosarjan väliin on tarkoitus virittää joku pelti ensikesää varten.

Juu aika samantyylinen perus-setti.  :)

Nyt toimii parhaiten tähän asti, kun laitoin 150 ilmat.

Täyskaasulla 3000rpm  afr12
4000rpm 12.5
5000rpm maissa menee 13 ja pysyy siellä tappiin asti.

Ja lähtee nelosella jostain vähän reilusta 2500rpm vetään kaasupohjassa ihan mukisematta.

Tuossa karvan alle 2500rpm on vieläkin erikoinen kohta mutta se johtuu varmaan sytkästä,mutta sen pystyy välttään ihan hyvin.

Ajossa pintakaasulla kiihdytellessä afr siinä 13 ja matka ajossa pyörii siinä 12.5-13 välillä.  :)

Kytkin perkule vaan alko lipsuun nopeissa vaihdoissa.  :idiot2:

E: Nyt siis:

Kurkut 36
Seosputket 6.
Pää 135
Ilma 150
Tyhjä 55, 2.pidin.
38 kp suuttimet.
250 neulat.

Bensanpaineet 0.18bar.



« Viimeksi muokattu: 16.12.2021, 17:19:45 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Mimmosia bensanpaineita kukakin käyttää/suosittelee?

Itellä oli joku karvan vajaa 0.18bar ja laskin 0.15 niin alakierroksilla parani mutta keskeltä meni laihemmalle osakaasulla. Veivasin takas tai vähän ylikin varmaan kun meni koko alueella rikkaammalle ja alakierroksilla varsinkin.

Tarvii huomena ettiä joku välimallinratkasu.  ;D

E:Voisko tuo 2000rpm rikas kohta johtua siitä että tulvii hieman ajossa kun laiheni se kohta 0.15bar paineilla ja kun nostin takas ja vähän ylikin niin meni viä paksummalle se kohta kun oli? Tosin en kokeillu kun pienen lenkin 0.15 paineilla ja osakaasulla meni ainakin laihemmalle niin eikös se viittaa että on tulvinut kun eihän bensanpaineen pitäisi vaikuttaa seoksiin muuten kuin jos tulvii liiallisesta paineesta?

E2:Nii ja siis ei tyhjäkäynnil ainakaa tulvi eikä sammuksissa.
Tai sitten voi olla että kattelin seosmittaria vähän huonosti kun se on radion paikalla hanttimiehen edessä koelaudassa että ei välttämättä laihentunut  :idiot2: ;D

Huomena uusin silmin uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2021, 20:48:14 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Ei ole löytynyt ratkaisua ongelmaan.

Ilmeisesti kyse on takaisin virtauksesta/virtauksen sekoamisesta. Enklanniks reversion.

Tuota 2000rpm kohtaa ei saa laihennettua millään suuttimilla järkeväks ja sytkää veivannu tuolla alueella 18 asteen ja liki 30 asteen välillä ja ei vaikuta ainakaan parantavasti.

Nuo 36 kurkut auttoi huomattavasti verrattuna 32.

Seuraavaks hankintalistalla peltisarja josko sillä saisi apuja verrattuna vakiosarjaan.

Ilmeisesti R-nokka 102 nokkien välisellä kulmalla + vakiopakosarja + 40 pakovenat ei tule toimeen keskenään tuolla 2000rpm paikkeilla.

Jos jollain joku muu idea niin saapi kertoa?

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Jos jollain joku muu idea niin saapi kertoa?

Läppärungot ja ruisku. Toimii joka alueella eikä tarvitse ruuvvata. Säätäessä ei paskaannu näpit.

 

Carcom Oy  Ateho