Proturbo  Autodiagnoosi

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Meinaatko että vuotaa vai mitä?

Minkähän takia tuo ryyppy sitten vaikuttaa siihen?

laiha seos?

Poissa juhoket

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Tekeekö kukaan vinokoneeseen pystyimusarjaa tuplille? Noita uusia 44mm pystyimuja kun tuntuu saavan ihan kohtuulliseen hintaan n.150€ kpl....
Harrastuksia pitää olla!
V90 2017 & 544 PV 1962

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Tekeekö kukaan vinokoneeseen pystyimusarjaa tuplille? Noita uusia 44mm pystyimuja kun tuntuu saavan ihan kohtuulliseen hintaan n.150€ kpl....

Joo niitä IDA:n kopioita, "empi"-merkkisiä kiinalaisvalmisteita.
Minähän en ole mikään niistä sanomaan, mutta lukenu, ja kuullukkin
niistä juttua.. Että pitää näppinsä erossa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JOSPEED

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
laiha seos?

Laiha tyhjäkäyntiseos ilmenee aivasteluna kaasuttimessa ja moottorijarrutuksessa paukutteluna pakoputkessa.

Jos aivastelee, niin suurenna tyhjäkäyntisuuttimen bensareikää eli esim. 50F9¨~55F9

Jos taasen paukuttaa, niin valitse tyhjäkäyntisuutin pienemmällä ilmareijällä.

Zebelle: mitkä sisäkurkut kaasuttimissa?

Tyhjäkäyntisuuttimiksi lähtisin kokeileen aluksi 60F8



« Viimeksi muokattu: 20.12.2011, 22:20:55 kirjoittanut JOSPEED »

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Aika kaukaa otit viestin.. Sytkää säädetty nyt niin ettei enään paukkaa niin paljoa putkessa.. Ennakkoa oli roimat +50astetta 3500 kierroksilla.. Nyt n. 35 ennakkoa 3500 kierroksilla.. Mutta sisäkurkut on 36..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JOSPEED

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
No yks puolivuotta sinne tänne eikait se nyt haittaa! Käytitkö amaa säädätettävänä?

Tossa olis Weberin käsikirja, joka tarjoo suutin arvoja eri viritys asteisiin.Noilla pääsis alkuun, jos tarvii apuja.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
No yks puolivuotta sinne tänne eikait se nyt haittaa! Käytitkö amaa säädätettävänä?

Tossa olis Weberin käsikirja, joka tarjoo suutin arvoja eri viritys asteisiin.Noilla pääsis alkuun, jos tarvii apuja.

En käyttäny.. Lienee ens kevään heiniä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Itseä kiinnostava kysymys, teoreettinen.

Jotkut luokat kieltävät kahdet tuplat, en tiedä mitkä, ulkomailla, foorumeilta luettua.
Jolloinka he siis käyttävät yhtä tuplaa. Kuitenkin huipputehoissa
ei paljoa eroa ole, käyriä ei harmittavasti vertailuista ole onnistunut löytymään.

Eli kysymys on siis mitä eroa tuollaisessa on?
Polttoainettahan kone ei tarvitse sen enempää oli parit
tuplat tai yksi. Tietysti olettaen että molemmat on säädöissään.
Sitten taas voisi kuvitella että yhdellä isolla tuplalla, pienillä
kierroksilla polttoaineen sumuuntuminen ilman sekaan olisi parempaa,
perusteena että siinä yhdessä isossa ei kuitenkaan ole tuplasti isompi
pinta-ala molemmissa kurkussa, kun kahdessa tuplassa, eli
signaali on tälläisessä yhden kaasarin ratkaisussa voimakkaampi alhaalla?

Kun taas yksi alkaa kierroksilla ahdistamaan vs. kaksi tuplaa?

Minkälaisia eroja, olettaen että kaikki muu on samaa, näin kärjistetysti
on yhdellä vs. kahdella tuplalla. No, imusarja tietysti on parempi
kaksille tuplille..
Vai oonko mä ihan hakoteillä?

Ja saa suositella jotain hyvää kirjaa kaasuttimiin liittyen, myös englanninkieliset.
 Kiinnostaisi asian opiskeleminen, mun aikana kun kaasareita ei o uutena
ollu ku samarassa atzteekkijumala, kun synnyin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Itseä kiinnostava kysymys, teoreettinen.

Jotkut luokat kieltävät kahdet tuplat, en tiedä mitkä, ulkomailla, foorumeilta luettua.
Jolloinka he siis käyttävät yhtä tuplaa. Kuitenkin huipputehoissa
ei paljoa eroa ole, käyriä ei harmittavasti vertailuista ole onnistunut löytymään.

Eli kysymys on siis mitä eroa tuollaisessa on?
Polttoainettahan kone ei tarvitse sen enempää oli parit
tuplat tai yksi. Tietysti olettaen että molemmat on säädöissään.
Sitten taas voisi kuvitella että yhdellä isolla tuplalla, pienillä
kierroksilla polttoaineen sumuuntuminen ilman sekaan olisi parempaa,
perusteena että siinä yhdessä isossa ei kuitenkaan ole tuplasti isompi
pinta-ala molemmissa kurkussa, kun kahdessa tuplassa, eli
signaali on tälläisessä yhden kaasarin ratkaisussa voimakkaampi alhaalla?

Kun taas yksi alkaa kierroksilla ahdistamaan vs. kaksi tuplaa?

Minkälaisia eroja, olettaen että kaikki muu on samaa, näin kärjistetysti
on yhdellä vs. kahdella tuplalla. No, imusarja tietysti on parempi
kaksille tuplille..
Vai oonko mä ihan hakoteillä?

Ja saa suositella jotain hyvää kirjaa kaasuttimiin liittyen, myös englanninkieliset.
 Kiinnostaisi asian opiskeleminen, mun aikana kun kaasareita ei o uutena
ollu ku samarassa atzteekkijumala, kun synnyin.

Semmosta puhetta oon kuullut että ainakaan pystykonetta ei saisi käymään hyvin yhdellä vaakaimu 2-kurkkusella kaasarilla.. Kun sullakin varmaan mielessä just siihen pystykoneeseen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Tuollaista olen itsekin lukenut ettei neloskone välttämättä parhaiten toimi tuplilla.
Mutta ainakin neue klasseissa tuntuvat jonkin verta käyttävän yhtä
tuplaa x-flow imusarjan kanssa. Ja BMC:n b-koneissa.
Ja löytyy tietysti esimerkkejä muistakin malleista. Siksi tämä kiinnostaa jonkin verran.
Tuo b-kone nyt on huono esimerkki kun on tavattoman pieni kone kylläkin.

http://www.tradera.com/Insug-weber-volvo-B18-B20-amazon-Pv-140-P1800-auktion_302213_146055921

Vastaava kuin neue klasseen sopiva, tuo on b18/b20 sopiva, sieltä huutamaan jos jotakuta kiinnostaa tuo muuten.

Ja mulle on tulossa jo kahet tuplat.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2011, 21:55:43 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Ja saa suositella jotain hyvää kirjaa kaasuttimiin liittyen, myös englanninkieliset.
 Kiinnostaisi asian opiskeleminen, mun aikana kun kaasareita ei o uutena
ollu ku samarassa atzteekkijumala, kun synnyin.

http://www.dellorto.com/merchandise/products_details.asp?PartNo=TECHBOOK&CategoryID=5&PartsectionID=7

Siitä Tomlinsonin Lorttokirja, jos semmosia oot laittamassa. Runsaasti asiaa.

http://www.cartechbooks.com/catalogsearch/result/?q=David+Vizard's+How+to+Build+Horsepower%3A+Proven+Methods+for+Increasing+Horsepower+in+Any+Engine

Ja sieltä Vizardin "How to build horsepower." Volume 2 keskittyy kaasareihin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
-H-

Tuollaisen Vizardin kirjan vois tilata.
Ei tuu dellorttoja, tulee weberit.

E: Weberillekkin löytyy oma kirja, muttei justiinsa varsinaisesti kiinnosta jonku
tietyn valmistajan säätökirja, vaan ylipäänsä asiasta,
ja toi vizardin kirja näyttäs olevan suht kattava kys. aiheesta.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
-H-

Tuollaisen Vizardin kirjan vois tilata.
Ei tuu dellorttoja, tulee weberit.

E: Weberillekkin löytyy oma kirja, muttei justiinsa varsinaisesti kiinnosta jonku
tietyn valmistajan säätökirja, vaan ylipäänsä asiasta,
ja toi vizardin kirja näyttäs olevan suht kattava kys. aiheesta.

Freetechnicsiltä muistaakseni löytyy kaasareihin liittyviä kirjoja.. Katteleppa niiden sivulta..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Freetechnicsiltä muistaakseni löytyy kaasareihin liittyviä kirjoja.. Katteleppa niiden sivulta..

Joo on kyllä katsottu sieltä kun sieltä kaasaritkin tilasin.....
Kovin on vaan suppea niitten kirjavalikoima, ja edelleenkin ne on aika merkkikohtasia kirjoja,
joko weber tai weber/dellorto, jota just sanoin etten halua, vaan aihetta
yleisemmin käsittelevän.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Niin no tietysti tuplat on vähän oma lukunsa, mutta jos jättää säädöt ammattimiehille, niin eipä noihin seosputkiin jne. tartte sen tarkemmin paneutua. Sisäkurkkujen mitottaminenkin on vähän semmonen "guessing game."
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron