Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: rottarauta - 02.02.2014, 01:33:13
-
Eli onko kukaan muu vaihtanut toiseen koriin volvon moottoria tai päin vastoin. Laittakaa kuvia jos on volvon sekasikiötä tehty. Itselläni on volvon d24 pontiacissa.
-
Eli onko kukaan muu vaihtanut toiseen koriin volvon moottoria tai päin vastoin. Laittakaa kuvia jos on volvon sekasikiötä tehty. Itselläni on volvon d24 pontiacissa.
Kun tarkkoja ollaan niin se D24 ei ole Volvon kone vaan Volkswagenin. Kisapuolella noita vinokoneita on laitettu millon mihinkin koppaan.
-
Marcos
Facel Vega 3
Alpine 310
DeLorean
Indigo
OSCar
Dodge Monaco
-
Marcos
Facel Vega 3
Alpine 310
DeLorean
Indigo
OSCar
Dodge Monaco
Noble M600
-
joo vaggilaisen mottihan se oikeesti on. kerran näin että oli johkii nissanin tai tojotan koppaan upotettu 2kpl b200k moottoreita peräjälkeen. oli ihan mielenkiintoinen viritys. mutta ideana oli että onko liikennekäyttöön kukaan tehny vastaavanlaisia virityksiä?
-
Noble M600
Paitsi että tuo on Yamahan tekosia :P
-
1990 luvun alussa laitoin B20A+M40:en 1962 Opel Kapitän:in. Ei ole valitettavasti kuvia, mutta yhdistelmä toimi mainiosti.
-
Yhden Laada Nivean tiedän, johon on tungettu B200+M45 ja on kilvissä. Yhdessä Sukisuki SJ413:ssa oli aikoinaan B19+M45, kyseinen vehje ei tosin enä taida olla elossa.
Mahtaa olla Pontaicci tykki peli vapari deekulla :D Joskus pääsin koeajamaan stw Caprisea, jossa oli nissanin RD28 ja ei se kovin kiihkeältä tuntunut ;D
-
foorumillakin taitaa olla projekteissa escortti ja kadetti työn alla ja bemarikin taisi olla ihan vinomosalla... ja samallailla se yamahan V8 on volvon kuin deekukin että ei takerruta siihen.
-
Niin ja rakensinhan minä joskus mkI farkku Escortin täysin Volvon tekniikalla (kone, laatikko, akselit), ei tosin ollut kilpivehje. Kavereilla näitä Volvo tekniikkaisia kilpureita on ollut enemmänkin (Lada, Corolla e10/20/e30/e70, Sunny B210, b Ascona, Escort ...) mutta ei tosiaan kilpivehkeitä.
-
Voisko noihin edellisiin tarkentaa millä myllyllä mikäkin on.... Olisi mukavampi lukea esim. mikä Marcos ja mikä tekniikka, kuin pelkkä "Marcos".
-
Paitsi että tuo on Yamahan tekosia :P
Senhän kaikki tietää, mutta eikös se ole Volvolle varta vasten Yamahalla tehty vai ostiko Volvo jo valmiin ratkaisun? Tarkotan sitä, että pääasiassa vain Volvoissa tuo kone.
-
Nettiautossa näkyny myynnissä Rambler Classic B200K+volvon laatikko (en nyt muista mikä). 8)
-
Voisko noihin edellisiin tarkentaa millä myllyllä mikäkin on.... Olisi mukavampi lukea esim. mikä Marcos ja mikä tekniikka, kuin pelkkä "Marcos".
Marcos oli peribrittiläinen urheiluauto vaneripohjalevyllä. Moottoreina B18, B20 ja B30. Kuutosmalli oli euroopan markkinoilla Essex V6, mutta Yhdysvalloissa Fodin moottorille ei ollut tehty päästötestejä. Volvon B30 täytti normin ja niinpä Marcosin keulalle asennettiin sellaisia.
(http://bestcars.uol.com.br/carros/outros2/marcos-volvo-3000-1970.jpg)
VolvoVietissä tulee joskus juttu noista. VolvoVietti on Suomen Volvokerhon kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä kerholehti.
-
Senhän kaikki tietää, mutta eikös se ole Volvolle varta vasten Yamahalla tehty vai ostiko Volvo jo valmiin ratkaisun? Tarkotan sitä, että pääasiassa vain Volvoissa tuo kone.
Volvo osti V8:n suunnitelutyön Yamahalta koska silloisen isännän Fordin valmiit kasit eivät olisi Volvoon mahtuneet poikittain.
XC90 -mallin etuosan teko tilavammaksi olisi maksanut yhtä paljon kuin täysin uuden mallin suunnittelu joten moiseen ei tietenkään ryhdytty.
-
Eikös tuolla Marcosilla ole ollut myös ei-volvo moottorisia pikkukippoja? Esim. Mini-Marcos?
-
ST Sierra, tainnut tulla tosin jo tehtaalta jollain Volvon koneen tapaisella
Lohkossa lukee Volvo mutta öljykannessa Ford
Kumpaan voi luottaa?
-
Uudessa focus st ssä on volvon lohko ja fordin kansi
-
Ford S-max, mondeo ja focus ST näistä löytyy volvon 5 pyttynen turbo kone.
-
Uudessa focus st ssä on volvon lohko ja fordin kansi
Uudessa ST:ssä on ihan Fordin oma Ecoboost moottori.
-
voi olla siin iha uudessa korissa ,mutta 2010 mallissa on volvon kone vielä :D
-
Ja ei tykännyt Neste Rallyssa joku vuosi sitten Focusta esitellyt mies yhtään, kun kävin koneen alkuperästä kommentoimassa. Näki naamasta :D
-
Sisu R500.
Aito ja alkuperäinen ruotsalainen 13-litrainen pikkulohko, eikä mikään Geely tai Fordsoni.
(http://www.ditzj.de/fora/buzzy/finland09/D70_32431.JPG)
-
Ja ei tykännyt Neste Rallyssa joku vuosi sitten Focusta esitellyt mies yhtään, kun kävin koneen alkuperästä kommentoimassa. Näki naamasta :D
Meikä mandoliino kävi kanssa.
Isoon ääneen kailotin että: WTF? täällähän on Volvon kone! Kusetusta!
Sillä hetkellä hävetti vähäsen mutta kyllä kannatti:
Seuraavana päivänä oli Focusin pelti kiinni ja ovet lukossa ;D
Jossain arvostetussa auto-ohjelmassa (Top Gear tai joku) kehuivat juurikin Focusin erinomaista moottoria
Eikä sanaakaan moottorin alkuperästä...
-
Sisu R500.
Aito ja alkuperäinen ruotsalainen 13-litrainen pikkulohko, eikä mikään Geely tai Fordsoni.
(http://www.ditzj.de/fora/buzzy/finland09/D70_32431.JPG)
Samoin myös raskaista renaulteista löytyy. Jotain sukuahan nuo on keskenää vissii. :)
Isä-ukko Volvon raskaalla töissä, monesti kuulemma tulivat Raskoneelta hakemaan osia kun ei heillä ollut. Ainaki tienhoito autoissa käytetty mootori kun siihen sai nokkapumpun hydrauliikalle.
-
siinä prokkiksena oleva b ascona, ahdetulla 16v "130hv" moottorilla..
toiseen b asconaan tulossa 2.8 16v vaparina..
-
Joskus aikanaan ollut kuskina Vauxhall Victorilla mihin oli laitettu tekniikaksi b200k+m46, ja jotenkin se nappivitonen oli saatu toimimaan niin että toimi joka vaihteella ikäänkuin puolittajana. Napista esivalinta ja siten kytkintä pohjassa käyttämällä vaihtoi lievästi pienemmän kautta isomman pykälän silmään.
-
tervehdys suht uus olen palstalla, mutta olen omistanut Vauxhall ventoran vm-69 volvon B20 koneella ja ylivaihde laatikolla.. oli vähän kiristelty kone...? pirteä oli omistus suhde päättyi kun sain kannen halki 3sylinterin kohdalda palotilasta halki :o ei silloin ollut mahdollisuutta remonttiin, mut hei se oli vain vauxhall...