RallyBaron  Samppasport

Volvolta M3.n tappaja

  • 57 Vastauksia
  • 17263 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4117
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #45 : 21.06.2012, 23:33:20 »
Aiheesta sen verran että kyllä kinnostaa tehokkaat autot itseänikin vaikka koskaan en ole sellasella ajanut. On hienoa että Volvo uusien omistajiensa myötä voi taas hieman vapaammin kehitellä ajatuksia myös noihin marginaalisuuntiin. Ei tuostakaan "tappajasta" koskaan mitään myyntimallia synny, hinnoittelu tulee pitämään siitä huolen, mutta on hyvä kuitenkin tietää että ei haluta olla ihan väritön hajuton ja mauton autonvalmistaja. Kyllä nuo tietynlaista imagoa automerkille tekee tuolla rönsyilyllä. Autoja kai myydään edelleen mielikuvilla, jopa etenkin niitä 1,6l versioita  ;)

Sitten tuo ot-osio eli turvallisuus: klik  :D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #46 : 23.06.2012, 17:04:53 »
Volvo ei ole sen turvallisempi enää kuin mikään muukaan saman kokoluokan valmistajien tuotteet... joo'o nissanin almera vetää samat tähet kun s40 volsut jne..

oli joo S90 oli silloin satavuotta sitten kova juttu kun kiinassa oli vaan yksi tähti ja sekin lipussa mutta kehitys kehittyy... 200-sarjassa volvo oli "uranuurtaja" mutta muut panssarivaunujen tekijät meni siitäkin ohi...

Ainahan sitä on hyvä olla onnellinen volvon turvallisuudesta ja siitä että kaikki on vakiona mutta tämä hehkutus on jo ohi mennyt, ei ole suuria eroja valmistajissa...
Juuri näin. Kyllähän 70 ja 80 luvulla Volvo oli paljonkin keskivertoautoa turvallisempi, mutta 90 luvulla alkoivat myön muut auton valmistajat panostamaan turvallisuuteen ja tämän vuosituhannen aikana kuroneet eron kokonaan umpeen. Sitähän tuo ylläoleva vakuutusyhtiöidenkin lista kertoo ja hyvä näin.

Poissa jNSi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #47 : 23.06.2012, 22:41:46 »

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi


Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #49 : 13.07.2012, 20:55:49 »
No ei tarte M3:sien olla huolissaan. Eiköhän Volvo osaa munia tämänkin homman ettei vaan pappa brändi vaarannu missään vaiheessa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 540
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #50 : 28.09.2012, 21:01:29 »
Joo, ei ole kulku ihan M3-luokkaa, mutta ihan kivasti Tuulilasin testissä S60 T6 Polestarin mitattu 0-100 kiihtyvyys oli 5,6 sek.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #51 : 29.09.2012, 02:02:35 »
Joo, ei ole kulku ihan M3-luokkaa, mutta ihan kivasti Tuulilasin testissä S60 T6 Polestarin mitattu 0-100 kiihtyvyys oli 5,6 sek.

Joo, eihän kyseessä edes ole sama auto. Molemmat uutiset luettuaan ymmärtää, että Tuulilasin testattavana oli normaali S60 T6 R-design paketilla höystettynä ja Polestarin moottorin optimoinnilla. Tuo S60 Polestar eroaa koneenkin osalta jo teknisesti (~500 hv & 545 nm vs. 330 hv & 480 nm), vaikka lähtökohtana onkin ollut sama 3.0-litrainen kutonen kuin T6 on. S60 Polestar on varustettu mm. Öhlinsin iskareilla, erilaisella sylinterikannella ja Brembon jarruilla.

edit: Lisäksi Tuulilasin T6 oli varustettu tomaatilla, Polestar on ainakin julkisuudessa esiintynyt ainoastaan(?) 6 vaihteisella manuaalilla.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 02:05:48 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 540
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #52 : 29.09.2012, 13:17:58 »
Joo, eihän kyseessä edes ole sama auto. Molemmat uutiset luettuaan ymmärtää, että Tuulilasin testattavana oli normaali S60 T6 R-design paketilla höystettynä ja Polestarin moottorin optimoinnilla. Tuo S60 Polestar eroaa koneenkin osalta jo teknisesti (~500 hv & 545 nm vs. 330 hv & 480 nm), vaikka lähtökohtana onkin ollut sama 3.0-litrainen kutonen kuin T6 on. S60 Polestar on varustettu mm. Öhlinsin iskareilla, erilaisella sylinterikannella ja Brembon jarruilla.

edit: Lisäksi Tuulilasin T6 oli varustettu tomaatilla, Polestar on ainakin julkisuudessa esiintynyt ainoastaan(?) 6 vaihteisella manuaalilla.

Sori, minulla tuossa hieman puutteellinen kirjoitusasu. Eli en tarkoittanutkaan, että Tuulilasin koeajossa olisi kyseessä tämä Polestarin tekemä ja topicin M3:n tappaja, vaan nimenomaan oli tarkoitus kertoa vaan kaikkien aikojen tehokkaimman sarjatuotanto Volvon S60 T6 AWD Polestarin 0-100 mittauksesta.

 

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #53 : 29.09.2012, 15:06:41 »
Sori, minulla tuossa hieman puutteellinen kirjoitusasu. Eli en tarkoittanutkaan, että Tuulilasin koeajossa olisi kyseessä tämä Polestarin tekemä ja topicin M3:n tappaja, vaan nimenomaan oli tarkoitus kertoa vaan kaikkien aikojen tehokkaimman sarjatuotanto Volvon S60 T6 AWD Polestarin 0-100 mittauksesta.

Ah, pahoitteluni. Ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä, ajattelin vain mainita asiasta, että kaikki tietävät kyseessä olevan kaksi "eri" autoa. :)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #54 : 05.10.2012, 18:54:21 »
tahtoo tollasen polestarin s60:n   S*

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #55 : 05.10.2012, 21:15:44 »
Mullekki kelpais tuo polestar s60. Ei ole pappamaisuutta tuossa volvossa.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #56 : 06.10.2012, 17:09:42 »
Aivan sama mitä tehtaat tekevät kun parin vuoden päästä joku "tuunaa"/rakentaa samasta lähtökohdasta nopeamman.
Useamman "kartanon"herra

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvolta M3.n tappaja
« Vastaus #57 : 08.10.2012, 11:58:37 »
Mitä "tappamista" jossain vatun Beimarissa nyt on...yliarvostettua Baijerilaista kierrätysmetallia   :D

Mielenkiintoinen projekti sinänsä  tuo PoleStar...toivon mukaan sitäkin ei vain haudata turhan ekoilun kustannuksella, johon Volvokin on syyllistynyt  jo pitemmän aikaa...  :-\
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron