Autoracing  KL-varaosat

Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????

  • 25 Vastauksia
  • 7444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #15 : 22.12.2015, 22:58:17 »
Minkälaisissa km.ssä noita massapyörä/kytkin remppoja tulee vastaan?
300-400tkm ne mitä itse tiedän tuttavapiiristä. Tonnilla siis saa osat, kun harkiten ostaa, ja työt päälle jos teettää.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #16 : 22.12.2015, 23:06:53 »
Vakiona varmaan kestää oikealla käytöllä pitkälle +300tkm.

Itsellä hieman vajaa 300tkm alkoi kytkin lipsumaan,  johtuen ohjelmoinnista, väännön 340nm -> 480nm.
Kaksoismassa ei kuitenkaan pidä minkäänlaista ääntä.

Tietysti kun auki otetaan, kaikki mahdollinen vaihtoon.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #17 : 22.12.2015, 23:17:03 »
Ok..Jotenkin surulliselta näytti,kun olen selaillut noita myyntilmoituksia,niin useammassa esim.S60 ilmoituksessa luki tyyliin 3000 tai 7000€ edestä kuitteja korjauksista. Toki voihan ne olla koko auton historian ajaltakin.

Olen manuaalia suosinut,mutta Volvon osalta näyttää ettei automaatti huollettuna ole huonompi vaihtoehto versus.kytkin ja m-pyrä kustannuksia ajatellen. Onko eri vuosimalleissa tullut parannuksia noihin "tyyppivikoihin"?

Vag pirsseissähän tuntuu noi massapörät naputtavan jo tehtaalta ulosajaessa :P

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #18 : 23.12.2015, 09:21:37 »
Automaatti vie käytännössä Volvolla litran enemmän/100km , eli manuaalilla ajaessa voi kytkin rempan tehdä jokaisen sadantonnin kohdalla ja kustannukset ovat samat kuin automaatilla.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #19 : 23.12.2015, 09:53:23 »
Automaatti vie käytännössä Volvolla litran enemmän/100km

Juuri näin. Polttoainevalon sytyttyä kun tankkaa, niin tankkaus n.64 litraa. Manuaali S60 trippimittarissa oli talvellakin yli 1000km, kesäaikana parhaillaan lähes 1200. Automaatti V70 yli tonni trippimittarissa tuollakohtaa on harvinaista, useimmiten 900km luokkaa. Tietysti pieniä eroja renkaiden koossa verrokkiautoissa, mutta kuitenkin. Nollaan aina tripin tankatessa, eli perustuu todellisiin kulutuksiin, ei ajotietokoneen kaunisteluihin nuo kulutuslukemat.

Tähän tietysti voi kertoa, kuinka paljon vähemmän jonkun kanssavolvoilijan auto vie. Mutta nämä ovat siis omakohtaisia kokemuksia, eli ajotapa ja ajoympäristö kutakuinkin sama, joten keskenään vertailukelpoisia lukemia. Rengastus kesällä 17-18" luokkaa 225 leveänä, ja talvirattaissa 16" rengastus 205 leveänä.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 09:57:10 kirjoittanut macro »

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #20 : 23.12.2015, 10:46:41 »
Ok..Jotenkin surulliselta näytti,kun olen selaillut noita myyntilmoituksia,niin useammassa esim.S60 ilmoituksessa luki tyyliin 3000 tai 7000€ edestä kuitteja korjauksista. Toki voihan ne olla koko auton historian ajaltakin.

Jos laskee kaikki merkkihuollon kuitit yhteen ja enempi ajettua varmaan joutuu jo korjaamaankin niin ei nuo ihan älyttömiä summia ole. Harvoin merkkihuollosta alle 500€ laskulla pääsee ja jos teettää jarruremppaa, vaihdattaa automaatin, Haldexin tai perän öljyjä lisäksi niin tuleehan siitä isoja summia. Hyvä että huolletaan ja laitetaan seuraavan omistajan kannalta.
Tesla S75D '17

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #21 : 05.01.2016, 22:36:19 »
Huomenna täytyis mennä kauppaa hieromaan. Saas nähdä.  :)
Jotenkin luotan tuohon Volvon omaan tuotantoon, versus V50/S40 eli  S60 d5 -04 olis kiikarissa. On se hankalaa
Jotenkin tuo viimevuosi vei mehut remontin tekoon,kun ton Mersun kanssa sai temuta 3-4000€edestä. ELK


Poissa Toasty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #22 : 09.01.2016, 18:13:56 »
Sanonpa nyt oman mielipiteeni vaikka se turhaa olisikin...en ostaisi S 60:tä, korina todella ahdas ja pieni takaa...mutta jos sitä tilaa ei tarvitse niin sitten...

S 60:t ovat lähes samaa luokkaa osto- ja käyttökuluiltaan verrattuna V 70 ja jos farkun ostaa niin saa juhlavan (ihan eri) auton  :)

Mulla on ollut hetken aikaa vm.2007 S 60 ja se oli 126hv koneella ja manuaalivaihteinen...kulutus oli manuaali dieseliksi reippaanlainen, yli 7 l/ 100
(edellinen V 70:ni oli vm. 2003 d5 manuaali ja hörppäsi alle n.6 l/ 100km - siinä alkoi vaan oireilla vauhtipyörä ja kytkimen painelaakeri alle 300 000 km...) S 60:ssä oli lisäksi hieman sähkön käryä ajoittain...

Ja yksi vikakohde "uudemmissa" D5 / 2,4D moottoreissa on pyöränläpän akseli joka voi irrota / rikkoutua. Kiinnitys/korjaus n.100e, uusi akseli 1000 euroa  :'(
Kuulemma 1.sukupolven D5:ssa tätä ongelmaa ei ollut (näin kertoi merkkiliikkeen asentaja, vanhemmat D 5 olivat luotettavampia ja vähävikaisia) Korjatkoon joku jos tietää asiasta paremmin!

3 vkoa sitten hankin jälleen itelleni 2-koppaisen V 70 vm.2007, tällä kertaa 2,4D automaatti - ja tuskin enää manuaalia ikinä ostan  :P Niin leppoisaa ajoa on tomaatilla!!
Eikä kulutuskaan ole paha, n.7 litran luokkaa  :)

Isälläni oli vuoden verran V 50 1,8 ja sähköongelmia oli boxissa tuon tuosta...joten en sitä ainakaan voi suositella! Minusta V 50 ei edes tullu Volvolta enää...

Poissa Rommeli 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #23 : 15.01.2016, 00:41:22 »
Jahans. Edellinen kommentti toikin lisävalaistusta asiaan. Muutamaa S60 oon käynyt kattoon ja nyt olisi reipas 200tkm.ajettu yksilö tiedossa,johon on kytkin vaihdettu ainakin yms. Miinustahan siinä on,et on vm.2006 ja dpf ja muut. :P  KOKEMUKSIA vielä tuosta "uudemmasta" koneesta (2,4-d5) onko ne paljonkin vikaherkempiä,kuin nuo vanhemmat d5.

Tarkoititko TOASTY tuolla pyöränläpän akselilla imusarjan läppiä? Jos tarkoiti,niin näyttävät olevan melko monessa merkissä murheenkryyni. Mersusta olen poistellut koko läpät ja jättänyt suriseen säätömoottorin itsekseen.   Ja eikös tuo vm.-07 ole juurikin tuolla "uudemmalla"koneella
« Viimeksi muokattu: 15.01.2016, 02:26:48 kirjoittanut Rommeli 80 »

Poissa koffonen26

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • volvo V50 D3 CLASSIC -11
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #24 : 15.01.2016, 18:54:41 »
Itselläni on volvo s40 1.6d vm -06 ja kohta 300tkm mittarissa. Ostin auton kun sillä oli ajettu 148tkm (suurin osa ajosta maantieajoa) vuonna 2009. Olen pitänyt autoa ihan hyvänä ostoksena. Katsastuksesta on aina mennyt ilman huomautuksia. Laakereitahan näissä menee mutta muuten pidän autoa luotettavana. Alkuperäisiä osia on  mm: kytkin, turbo, pakoputki, alustan tukivarsia, hiukkassuodatin ja alustan jouset.  ;)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo kaupoilla vuosien jälkeen. S60????
« Vastaus #25 : 16.01.2016, 03:44:58 »
Ei se pyörreläppäsysteemi ainakaan sinne imusarjaan katoa. On sen verran jämäkkää tavaraa sen lattatangon päällä.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Carcom Oy  Ateho