Carcom Oy  Ateho

V60 Cross Country

  • 17 Vastauksia
  • 14034 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V60 Cross Country
« : 15.02.2016, 20:41:18 »
En löytänyt V60 CC mallille omaa aihetta, joten avasin sellaisen. Volvoja löytyy omasta autohistoriasta pari. Niiden jälkeen on ollut monenmerkistä menopeliä ja viimeisimpinä pari Subarua. Nyt erehdyin koeajamaan V60 Cross Countryn ja lähellä ollaan paluuta Volvon leiriin. Volvollahan on menossa AWD+automaatti -kampanja kyseiseen autoon 499 eurolla. Alla olevasta paketista pyysin tarjouksen Wetteriltä.

Volvo V60 CC D4 AWD Summum automaatti seuraavilla lisävarusteilla:
- Driver Support varustepaketti
- Family varustepaketti
- High Tech varustepaketti
- Winter varustepaketti
- Pysäköintikamera taakse
- Vetokoukku (irrotettava)
- Twilight bronze metalliväri

Onko täällä kellään ajossa V60 Cross Countrya? Tai onko kommentteja/vinkkejä varusteisiin?

Oikeastaan ainoat asiat mitkä hivenen häiritsevät (mikään ei ole täydellinen) ovat peräkontin pieni koko, vanhahtava käyttöliittymä (melkoinen valikkoviidakko) ja korkeahkot päästöt (vanhaa mallia oleva kone ja laatikko). Toisaalta vanha 2,4 litranen ja 5 sylinterinen moottori tuntuu varmemmalta valinnalta kuin nämä uudet 4 sylenteriset. Ja onhan tuo V60 mallina jo vanha, vaikka CC-malli uusi onkin.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2016, 20:54:00 kirjoittanut Salvelinus »

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #1 : 16.02.2016, 09:30:39 »
Pysy Subarussa tai odottele uutta V60:stä. Nykyinen alkaa olla kohta antiikkia eli ensi vuodeksi viimeistään tulossa uusi korimalli. Jos ostat omalla rahalla, arvon pudotus on vanhaksi jäävissä automalleissa aina suurempi kuin muuten olisi. Jos työsuhdepirssiksi, ihan sama jos et korimalleista niin fiilistele.

Tekniikan Maailmassa neliveto-talvivertailussa V60 CC ei käynnistynyt omin avuin ja ovet ei meinanneet pysyä kovalla pakkasella kiinni! Liekö yksilövika vai ovatko nämä svenski-rakkineet sellaisia, ei omakohtaista kokemusta vielä moisesta. Todella noloa kuitenkin merkille. Noh, tuossa on vakiona onneksi lisälämmitin -hanki akun ylläpitolaturi uutena jos ajat pätkäajoa ja laitat ajastimella etukäteen lämpenemään.

Valikko/nappulaviidakko näissä vanhan sukupolven volleissa on tosiaan ärsyttävä eikä meinaa kaikkia muistaa mistä löytyy, vaikka itselläkin nykyinen ollut alla kesäkuun 2015 alusta. Ei se kosketusnäyttökään paras ratkaisu ole eikä varsinkaan se että lämmityslaitteen säätimet menee sen alle, eli joku Bemarin tai Audin pylpyrä-systeemi selkeällä logiikalla olisi mielestäni paras ratkaisu.

CC varmasti autona sinänsä muuten hyvä, neliveto ja vakaa ajaa maantiellä. Tavaratila aika pieni kokoisekseen -riittää tai ei.
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #2 : 16.02.2016, 14:53:30 »
Minulla V60 AWD Aut. 2014 jolla ajettu nyt n. 50 000 km ja parempaa talviautoa on vaikea löytää (entinen XC60 oli yhtä hyvä)  ;). Kumpikaan auto ei ole kertaakaan jättänyt lähtemättä käyntiin pakkasesta myös ilman että olisi ollut lämmitin päällä ennen käynnistystä ja ovien kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa ja kokemusta on n. -40 keleistä myös. Erehdyin hetkeksi pois Volvosta ja 10 kk vierailu BMW:n ratissa (oli neliveto myös) sai riittää sillä sillä ei tehnyt mitään talviolosuhteissa.  Minusta Volvo hieno auto Suomen olosuhteisiin. Minä mietin nyt että onko suraava auto uusi V90 AWD vai odotanko uutta XC60.

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #3 : 16.02.2016, 15:17:49 »
Minä mietin nyt että onko suraava auto uusi V90 AWD vai odotanko uutta XC60.
Muistelen jostain lukeneeni, että 60-sarja (S60, V60 ja XC60) olisi tulossa aikaisintaan 2017. Onko jossain tarkempaa tietoa?

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #4 : 16.02.2016, 17:58:45 »
Muistelen jostain lukeneeni, että 60-sarja (S60, V60 ja XC60) olisi tulossa aikaisintaan 2017. Onko jossain tarkempaa tietoa?

Tuolla jotain arviota eri mallien esittelyistä
http://www.ajovalo.net/ensiesittelyt.htm

Tuolla V/S60:stä on mainittu vain että 2017, samalle vuodelle on myös sijoitettu XC60, joka esiteltäneen ensin. V60 CC lienee viimeisenä julkaistava.

Jos  menee kuten S/V90:ssä, niin esittelystä noin puoli vuotta taitaa mennä ennen kuin autoja saa.

Samoin tuon S/V90:n julkistuksissa on myös pieni porrastus. Eli liikenteessä V60:stä alkaa olla ehkä merkittävissä määrin 2018. Suuremmin määrin käytettynä niitä lienee markkinoilla 2019, jolloin nykyisen mallin hyvityshinta varmasti kärsii.

Mutta tuo on vain pohdintaa, kuka noista tietää. Jotta uusia saadaan myytyä, on vanhoja otettava vaihdossa.

Itseä kiinnostaa tuo tuleva XC60.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016, 18:16:47 kirjoittanut ReijoM »
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #5 : 19.02.2016, 14:22:05 »
Pohdiskelun jälkeen V60CC poistui suunnitelmista. Syinä tähän olivat erityisesti peräkontin ja takapenkkiosaston pienet tilat. Myös auton korkeahko hinta suhteessa kokoon ja jo vanhaan malliin vaikuttivat asiaan.

Nyt listalla on vielä kaksi vaihtoehtoa, Subaru Outback 2,5i CVT Ridge ja Volvo XC70 D4 AWD Business Classic automaatti. XC70 lähtis nyt halvemmalla kuin V60CC. Karkeasti laskien Classic business mallin "etu" on aikaisempaan nähden (ei Classic-malleihin) noin 15 teur. Ero Subarun ja Volvon välillä on noin 11teur.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2016, 14:23:58 kirjoittanut Salvelinus »

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #6 : 19.02.2016, 21:04:48 »
Pohdiskelun jälkeen V60CC poistui suunnitelmista. Syinä tähän olivat erityisesti peräkontin ja takapenkkiosaston pienet tilat. Myös auton korkeahko hinta suhteessa kokoon ja jo vanhaan malliin vaikuttivat asiaan.

Nyt listalla on vielä kaksi vaihtoehtoa, Subaru Outback 2,5i CVT Ridge ja Volvo XC70 D4 AWD Business Classic automaatti. XC70 lähtis nyt halvemmalla kuin V60CC. Karkeasti laskien Classic business mallin "etu" on aikaisempaan nähden (ei Classic-malleihin) noin 15 teur. Ero Subarun ja Volvon välillä on noin 11teur.

Siis hetkinen, millä hinnastolla XC70 AWD on edullisempi kuin V60CC AWD?
1.1.2016 hinnastoista kopioituna:
XC70 Classic Business D4 AWD aut 54 379,30
V60 CC Business D4 AWD aut 44 790,41 + vastaavat himmelit päälle

Subarua kannattaa koeajaa hiukan pidempi lenkki ja vertailla erityisesti penkkiä. Kaverilla meni selkä ja hermot Subarun penkkeihin. Teki virheen kun hankki sellaisen muutama vuosi sitten... on palaamassa Volvo-leiriin harharetken jälkeen ;)


XC60 T8 twin engine

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #7 : 19.02.2016, 21:59:01 »
Siis hetkinen, millä hinnastolla XC70 AWD on edullisempi kuin V60CC AWD?
Sori puuttui välistä sana "tuo". Eli Volvo XC70 D4 AWD Business Classic automaatti + metalliväri + Family paketti + Volvo On Call + vetokoukku on halvempi kuin tuossa yllä olevassa viestissäni mainitsemani Volvo V60 CC D4 AWD Summum automaatti mainituilla lisävarusteilla.

Toki tuossa V60CC paketissa on hivenen paremmat varusteet, ero tulee käytännösä Driver Support varustepaketista. Mutta minun mielestä on järkevämpi lyödä noista kahdesta rahat kiinni XC70:seen.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #8 : 20.02.2016, 16:52:56 »
Siis hetkinen, millä hinnastolla XC70 AWD on edullisempi kuin V60CC AWD?
1.1.2016 hinnastoista kopioituna:
XC70 Classic Business D4 AWD aut 54 379,30
V60 CC Business D4 AWD aut 44 790,41 + vastaavat himmelit päälle

Subarua kannattaa koeajaa hiukan pidempi lenkki ja vertailla erityisesti penkkiä. Kaverilla meni selkä ja hermot Subarun penkkeihin. Teki virheen kun hankki sellaisen muutama vuosi sitten... on palaamassa Volvo-leiriin harharetken jälkeen ;)

Hyvä pointti. Harkitsi Outbackia XC70 rinnalla mutta ne Subarun penkit on onnettomat "patjat". Koeajoin huvikseni joku aika sitten Levorgin ja sama homma; penkit on syvältä.

XC70 vs V60CC valinta olisi helppo edellisen hyväksi.
Tesla S75D '17

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #9 : 20.02.2016, 18:20:26 »
Eikös 2,4 litraset D4 ja D5 ole sisuskaluiltaan täysin identtisiä moottoreita? Molemmissa tuplaturbot ja sama iskunpituus, ainoastaan eri ohjelmat ja siten eri tehoiset. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #10 : 20.02.2016, 19:40:40 »
Eikös 2,4 litraset D4 ja D5 ole sisuskaluiltaan täysin identtisiä moottoreita? Molemmissa tuplaturbot ja sama iskunpituus, ainoastaan eri ohjelmat ja siten eri tehoiset. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Samoja koneita. Polestarin ohjelmoinnilla D4:een saa 215hp ja D5:een 230hp.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Salvelinus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #11 : 21.02.2016, 07:32:19 »
Samoja koneita. Polestarin ohjelmoinnilla D4:een saa 215hp ja D5:een 230hp.
Hyvö juttu, kiitokset!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #12 : 21.02.2016, 07:55:36 »
Samoja koneita. Polestarin ohjelmoinnilla D4:een saa 215hp ja D5:een 230hp.
Niin ja esim. Rican softalla parhaimmillaan 275hp/536Nm 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #13 : 21.02.2016, 23:36:36 »
Niin ja esim. Rican softalla parhaimmillaan 275hp/536Nm 8)

Sen verran konerikkoja vierestä seuranneena itse en ota koskaan sitä riskiä, että poltan takuun autoistani. Ei paljon naurata kun alat +10ke kaivamaan omasta pussista.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2016, 23:38:32 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: V60 Cross Country
« Vastaus #14 : 22.02.2016, 13:33:55 »
Nyt listalla on vielä kaksi vaihtoehtoa, Subaru Outback 2,5i CVT Ridge ja Volvo XC70 D4 AWD Business Classic automaatti. XC70 lähtis nyt halvemmalla kuin V60CC. Karkeasti laskien Classic business mallin "etu" on aikaisempaan nähden (ei Classic-malleihin) noin 15 teur. Ero Subarun ja Volvon välillä on noin 11teur.

No eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa enää kuin XC70, ellei raha ratkaise.

Suosittelen lämpimästi XC70, joskin oma Subaru-kokemukseni pohjautuu suurimmaksi osaksi Forresteriin eikä Outbackiin, mutta uskoisin että ei Outback siitä ole paljon eteenpäin harpannut (Forrester vm. 2013).


Sen verran konerikkoja vierestä seuranneena itse en ota koskaan sitä riskiä, että poltan takuun autoistani. Ei paljon naurata kun alat +10ke kaivamaan omasta pussista.

Tästä olemme samaa mieltä. Niin kauan kuin merkittävää GW:ia on tiedossa valmistajalta, niin ei kannata (rahallisesti) ronklailla.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron