Moro, onko tätä venttiiliä kukaan vielä onnistuneesti poistanut / avannut?
Otin soittokierroksen muutamaan autosähköihin ja ohjelmointeihin erikoistuneisiin korjaamoihin ja kovasti oltiin sitä mieltä, että venttiili voidaan kyllä ohjata auki monellakin kikalla tai poistaa kokonaan, mutta tämän jälkeen auton "self check"-järjestelmä havaitsee, että lämpötilat/anturitiedot ei täsmää odotettuun ja sitten ollaan vikatilassa ja tehot rajoitettuna nilkuttamassa kohti sinistä. Onko todella näin?
Bemareissa tämä systeemi on tullut kiusaksi -14, ja näistä ohjelmallisesti ohjataan venttiili auki mutta samalla säädetään muutakin, jolla vältetään vikatila ja muut herjat. Pelkällä venttiilin ohjaamisella auki myös bemari menee vikatilaan.
Niin ja yksi korjaamo kertoi, että näihin nykyautoihin ei pysty laittamaan edes lohko- tai letkulämppäriä, koska tällöin lämpötilat muuttuu ja tulee tämä sama ilmiö, eli self-checkin jälkeinen vikatila taas päälle.
Vitsi jos sais valita niin lämmittäis ennemmin pelkän moottorin eikä kabiinia ollenkaan.