Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ts1532 - 21.04.2019, 21:56:30

Otsikko: 5254t moottorin vaihto.
Kirjoitti: ts1532 - 21.04.2019, 21:56:30
Onko viisaammilta tietoa siitä sopiiko esim. -99 vm 5254t kone (v70) -97 (850:en vastaavan tilalle) vaihdettavaksi päikseen helpolla. Apulaitteet ja kaikki muu tilpehööri olisi alkuperäistä 850:iä.
Otsikko: Vs: 5254t moottorin vaihto.
Kirjoitti: Spude1 - 21.04.2019, 22:15:14
Ei helpolla. Vm. 99 on ainakin osittain can väyläset sähköt, joten sähköt pitää vetää uusiks ml. moottorinohjausboksi. Uudemmassa kaasuläppä on sähköinen ja kaasupolkimelta ei siten mene vaijeria läpälle. Uudemmassa on vvt-pyörä ohjauksineen, sutimisen estossa erilaisuutta... Mitähän vielä, joka tapauksessa etsisin moottorin joka on vanhempi kuin 99 vm. Tähän vielä lisäksi ongelmat, jos on automaattilaatikko.
Otsikko: Vs: 5254t moottorin vaihto.
Kirjoitti: sukka - 22.04.2019, 12:45:53
Jos uudemmassa moottorissa ei ole vvt pyörää niin eikös tuo pitäisi onnistua?
Kerran apulaitteet yms jää 850 vanhasta koneesta,niin siitä imusarja ja kaasuläppä,pakosarja ja tarpeen mukaan vauhtipyörä/vetolevy tuohon uudempaan moottoriin kiinni. Kerran moottorit muuten ovat samoja,lisälaitteet voi vaihdella (muistaa tarkistaa ettei uudemmassa koneessa ole vvt pyörää,muuten ei onnistu ainakaan ilman kannen vaihtoa)
Otsikko: Vs: 5254t moottorin vaihto.
Kirjoitti: Lankku - 23.04.2019, 11:28:28
VVT-pyörällistä kantta voi käyttää jättämällä ohjaussolenoidilta johdon irti tai ostamalla Lensu Power shopista muunnososan.
Otsikko: Vs: 5254t moottorin vaihto.
Kirjoitti: sukka - 02.05.2019, 13:30:09
VVT-pyörällistä kantta voi käyttää jättämällä ohjaussolenoidilta johdon irti tai ostamalla Lensu Power shopista muunnososan.

Tämä lankun vinkki oli itselle uusi tieto,että voi jättää johdon irti jos laittaa uudemman moottorin vanhempaan koppaan.