RallyBaron  Samppasport

MK2 kytkimen pääsylinterin ero MK1, joku vika kun tuntuu menevän rikki

  • 5 Vastauksia
  • 1435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Hei

Kukaan vertaillut onko noissa jotain oleellista eroa, esim. kiinnityskohdat? MK2 pääsylintereitä helpommin saatavilla ja halvempia. Esim. TRW hinta eroa 100€

Putkin kiinitys klipsi on samalla numerolla molemissa.

MK2: 30777994, 9480745
MK1: 9181339, 9181217
Muitakin numeroita saatta kai olla


Nyt mennyt noin kerran vuodessa pääsylinteri rikki. Eli polkimeen tulee ensin vähän tyhjää joka kasvaa kunnes ei jaksa irroittaa. Säiliön korkki auki (en varma auttaako) ja käsin pumppaa voimakkaasti polinta niin tyhjä vähenee, mutta ei ihan kokonaan saa pois. sitten se 1-2h on taas sellainen ettei irroita. Tuolla pumppaamalla kuiten päässyt kotia sitten. Eli paine karkaa, mutta jos vuotas jostain niin kai sen huomaisi ja neste vähenis.

Pääsylinterin uusimalla on saanut toimimaan. Vuotoja ei havaittu eikä neste ole vaeltunut.
Sylinterien välistä putkea tuntu olevan hankala saada. Pistin sitten teräspunosta vanhojen liittimien väliin.

Joka kerta se on ollut kesä ja kuumapäivä. Eka kerran oli matka ajoa, muuta kaksi kertaa kaupungissa hidasta ajoa.
Laajeneeko jarruneste (dot 5.1) kuumassa että sen takia pääsylinteri antas periksi ?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2019, 12:00:55 kirjoittanut sysostar »

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Jostain pääsee ilmaa hydraulijärjestelmään?
Oletko ehdottoman varma, että pääsylinterit ovat olleet rikki?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Ikävää kun et kerro automallia ja vuosimallia mutta eikös 1 gen malliin kuulu DOT4?
tuotahan ei sitten saa sekoittaa DOT 5.1 kanssa...
 :facepalm:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Ikävää kun et kerro automallia ja vuosimallia mutta eikös 1 gen malliin kuulu DOT4?
tuotahan ei sitten saa sekoittaa DOT 5.1 kanssa...
 :facepalm:
DOT 5.1 saa sekottaa DOT4 kans, DOT 5 ei saa sekottaa kumpaankaa.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Ajatuksessa oli mainita että V70 '98, mutta ajatellut taas liikaa, kun alku kysymys koski tuota MK2 pääsylinteriä MK1:seen.

Tietääkseni DOT4 ja 5.1 on sekoitettavissa, ei tieten suotavaa. se 5 tai 5.0 on sitten eri ainetta. Joni ehtikin jo.

Tänään sain askarteltua lähes uuden (valkosessa muovissa paisto leima '97, volvo numero entrattu ja DE, suojakumissa FAG) paikoilleen. Ei ainakaan samalla tavalla tullut tyhjää ajan kanssa kuin sillä minkä pois otin.
Jos huomenna vielä kytkimen irroittaa niin käydä ajelulla.

Jos jostain imisi ilmaa niin voisi kuvitella että polinta painattessa siitä kohtaa tulisi nestettä ulos.


Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Sen vuodon ei tarvitse olla suuri että ilma menee sisään ja neste pysyy sisällä.

Mutta ihan aluksi pesisin kyseisen alueen perusteellisesti ja auto nosturille. Kaveri polkemaan rajusti ja tutkimaan tarkemmin. Saippuavesi voi ehkä auttaa jos ei heti löydy vuotoa.

Voi olla myös ilmausruuvi löysällä.
Omassani sai laittaa aika hemmetin piukkaan kokoonsa nähden että toimii.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Autoracing  KL-varaosat