Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?

  • 8 Vastauksia
  • 2852 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa disasteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« : 12.02.2012, 12:36:38 »
Noniin, taitaapi olla ensimmäinen virallinen postaukseni tälle foorumille, mutta jostain se on aloitettava  ;)

Elikkä meille tuli pari viikkoa sitten uusi tulokas perheeseen, missä on ollut vain baijerilaisia ja mersuja. + yks ranskan erehdys =)

Eli isännällä ollut vetoautona nytten sitikka, jota ei enää katsasteta. Piti löytää hyvä kärrynvetoauto halvalla. Ja rohkenin ehdottaa volvoa :P

Tuommoinen v70 2.5t awd löytyi kansivikaisena, ja ne huolet on nyt ohi, tai enää ei vettä öljynseasta löydy ;D

Mutta uusia ongelmia alkoi ilmetä, eli lambdan valo paloi jo auton tullessa, ja arveltiin että se on niin paskainen, kun autoa käytetty, ja se on kärynnyt mitä lie öljyvesikäryä. No nyt käytiin äskettäin ensimmäinen virallinen lenkki autolla kiertämässä, niin ecu alkoi yhtäkkiä rajoittamaan kierroksia 2500rpm jälkeen. ja kaasun kun lyö pohjaan nii nostaa 2500 ja putoaa tyhjäkäynnille ja taas nostaa 2500rpm ja putoaa, eli seilaa sitä väliä vaikka poljin on pohjassa.

 Kuitenkin kylmänä nousee helposti yli sen 2500rpm ja vaikka rajoittimelle, jos viitsisi kylmänä polkea.

Ilmeisesti etummainen lambda on se, mikä oireilee? Vikakoodinlukulaitekkin tilattu, mutta tulee luultavasti viikon päästä, eli niitä ei nyt näe.

Tyhjäkäynti seilaa jonkun aikaa, jonka jälkeen palautuu normaaliksi. ja tyhjäkäynniltä kun polkaisee, niin vähän empii ottaa kierroksia, ja kun tuo vikatilan "rajoitin" ottaa vastaan niin paukahtaa mukavasti putkessa.

Nyt jos täälä on porukkaa, joilla on oireillut auto kyseisellä tavalla, niin vastauksia olisi kiva saada, jos vaikka jollakin  tuo olisi selvinnyt..

Kiitän, ja kuittaan!

Poissa disasteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #1 : 12.02.2012, 17:30:26 »
Eikö kukaan tosiaan osaa sanoa mikä autolla on, kun sitä ei saa käyntiin muutakuin silloin kun se itse haluaa? :/
Etummainen lambda vaihdettiin tuossa, mutta ei vielä lambdan valoa sammuttanut, joten joutuu varmaan sen taaemmankin vaihtaa. ELK

Poissa vesako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #2 : 12.02.2012, 19:37:22 »
Eikö kukaan tosiaan osaa sanoa mikä autolla on, kun sitä ei saa käyntiin muutakuin silloin kun se itse haluaa? :/
Etummainen lambda vaihdettiin tuossa, mutta ei vielä lambdan valoa sammuttanut, joten joutuu varmaan sen taaemmankin vaihtaa. ELK

Elä hättäile. Kunhan nuo nokkelat herrää
niin tulee vastauksia.

Poissa disasteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #3 : 13.02.2012, 00:55:58 »
Koitetaan olla rauhassa =) vaikka kiireen kanssa tuo tahtoo olla aina mahdottomuus.

Eli seuraavaa vielä jos joku tätä miettii..

Bensanpaineet n. 3.1 bar, ehkä vähä vähemmän.. (tosin sammutettua putoaa kilon paikkeille? :O) onko ihan oikein?
Imm toimii.. --> liittimen nykäisee irti niin käynti heikkenee --> sammuu
Puola mitattu, ensiö 0.8 ohm / toisio (8.6 Kohm)? ei nyt enää muista..
Tyhjäkäyntimoottori putsattu naftalla, surisee, kun virrat kääntää päälle, ja ainakin kovasti se yrittää jotain tehdä käyntiä kuunnellen.

virta-avainta kiusaamalla n. 10 krt virrat päälle/pois niin sitten lähtee suht hienosti. (jos lähtee :D)

Startti pyörittää upeaa tahtia, mutta kone ei aina käynnisty. Yleensä kylmänä herää suht hienosti ensimmäisellä.

Ajossa ei anna nostaa kierroksia yli 2500 (joku vikatila?) alkaa katkomaan syttyä ilmeisesti.


Meni tuo meidän vakkari vetoauto tänään vähän hienoon kuntoon, kun ajosta mäjähti konepelti tuulilasille. ilmeisesti tuulihakaset ja lukko jotenkin jäässä, kun apuvirtaa tuohon volvoon annettiin niin oli pelti auki. Onneks tiellä pysyttiin. Eikä voi miestä syyttää, vaan ranskalaista autoa =)

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #4 : 13.02.2012, 07:22:01 »
Koitetaan olla rauhassa =) vaikka kiireen kanssa tuo tahtoo olla aina mahdottomuus.

Eli seuraavaa vielä jos joku tätä miettii..

Bensanpaineet n. 3.1 bar, ehkä vähä vähemmän.. (tosin sammutettua putoaa kilon paikkeille? :O) onko ihan oikein?
Imm toimii.. --> liittimen nykäisee irti niin käynti heikkenee --> sammuu
Puola mitattu, ensiö 0.8 ohm / toisio (8.6 Kohm)? ei nyt enää muista..
Tyhjäkäyntimoottori putsattu naftalla, surisee, kun virrat kääntää päälle, ja ainakin kovasti se yrittää jotain tehdä käyntiä kuunnellen.

virta-avainta kiusaamalla n. 10 krt virrat päälle/pois niin sitten lähtee suht hienosti. (jos lähtee :D)

Startti pyörittää upeaa tahtia, mutta kone ei aina käynnisty. Yleensä kylmänä herää suht hienosti ensimmäisellä.

Ajossa ei anna nostaa kierroksia yli 2500 (joku vikatila?) alkaa katkomaan syttyä ilmeisesti.


Meni tuo meidän vakkari vetoauto tänään vähän hienoon kuntoon, kun ajosta mäjähti konepelti tuulilasille. ilmeisesti tuulihakaset ja lukko jotenkin jäässä, kun apuvirtaa tuohon volvoon annettiin niin oli pelti auki. Onneks tiellä pysyttiin. Eikä voi miestä syyttää, vaan ranskalaista autoa =)

Toi "virta-avaimmen vääntely" viittais kyllä virtalukon pohjan vikaan, ei välttämättä, mut tuntus vähän...
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa disasteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #5 : 13.02.2012, 11:11:42 »
Joo, en usko että virtalukon pohjassa vika.. kylmänä lähti taas tuosta heti käyntiin ja kiersi yli sen 2500rpm -> ei "vikatilaa".. Sillä avaimen kääntelyllä tarkoitin sitä, että virtoja päälle ja pois niin että bensapumppu huutaa hetkiaikaa yhtäjaksoisesti.. tuntuis vaan niin bensavialta.. tai joltain lämpöanturivialta? Onkos tuossa muita lämpöantureita, kun siinä termarikotelossa se yks? Ja onko niille jotain ohjearvoja, mitä mitata?

Voiko lisäilmaluisti vaikuttaa tuohon käynnistymiseen? Tuntui, ettei se vieläkään oikein tykkää toimia oikein, kun kierroksilta ottaa jalan kaasupolkimelta, niin se hakee melko kauan tyhjäkäyntiä.. n.350rpm-900rpm Meinaa aivan sammua. Käynti kuitenkin tasaantuu jonkun ajan jälkeen.

Eihän tämä voi vieläkin olla jotain mekaanista vikaa?.. Kansi on kyllä mitattu, tasattu, ja koeponnistettu, ja pitäis olla todella hyvä, on uusi pahvi, ja pultit.. Tuntuis myös, että venakopan tiiviste falskais pikkuisen..  ???

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #6 : 16.02.2012, 16:09:57 »
Tässä kohden kiinnostaisi tietää ne vikakoodit. Kansiremppa tehty:eihän ole mahdollista, että ei esim. turbonsäätelyltä ois letkuja ristissä tms? Ulkoa en muista, että voiko kauheasti liittimkään keskenään sotkea. Tyhjäkäyntimoottorista ei ole kyse. Se ei tuommoista voine aiheuttaa.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa disasteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #7 : 16.02.2012, 18:12:42 »
Joo, elikkä vikakoodiahan nakkasi nokka-akselin asentoanturi. Se on nyt tilattu.. Saapa nähdä alkaako pelaamaan :D

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T AWD -97 Käyntiongelma/vikatila?
« Vastaus #8 : 16.02.2012, 21:31:15 »
Ok. Tässä ei kaiketi ollut mahdollista asentaa sitä pyörijää väärinpäin. Sehän oli muistaakseni epäkeskeisesti siinä nokka-akselissa kiinni.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Carcom Oy  Ateho