KL-varaosat  Race.fi

850 käyntihäiriö

  • 63 Vastauksia
  • 11543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
850 käyntihäiriö
« : 17.08.2012, 18:37:39 »
Eli mallina alkupään 850 farkku. manuaali ja muutenkin karvalakkimalli.

Osia vaihdettu kampuran asentotunnistin, nokkakepin asentotunnistin. Sytkäosat puolaa lukuunottamatta. Bensansuodatin.

Vika:

Matalilla kierroksilla ei oikeen tykkää käydä. Kiihdyttäessä nykii hiukan. Välillä saattaa olla ettei lähe käymään kun kaasu pohjassa ja sillon tietenkin erittäin vaivalloisesti. Alakierroksilta tuntuu puuttuvan teho täysin.

Akussa on komeesti virta ja korkeilla kierroksilla rallattaa nätisti. Suuttimet mitattu, kaikissa sama vastus.
V70 TDI

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #1 : 17.08.2012, 19:01:14 »
Ruiskun lämpöanturissa häikkä? Sama anturi mittarille. Mitä lämpömittari näyttää?
Vikakoodeja?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #2 : 17.08.2012, 19:50:00 »
Ei ilmota vikakoodeja lainkaan. Moottorinlämpöanturi näyttää ihan ok. Nousee puoleen väliin ja laskee sitten 1/4 mittarista.
V70 TDI

s73

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #3 : 17.08.2012, 22:44:40 »
paljonko ajettu? Mittaa bensan paine, pumppu voi olla hajoamassa.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #4 : 18.08.2012, 08:07:11 »
paljonko ajettu? Mittaa bensan paine, pumppu voi olla hajoamassa.

mittarissa joku 320tkm.  Suutintukin päästä anto 3bar. ei ollut auto käynnissä tuollon.
V70 TDI

s73

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #5 : 18.08.2012, 10:01:17 »
se kuuluisi mitata käynnissä ollessa näkyisi pumpun tuotto, olenko väärässä? ???

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #6 : 18.08.2012, 10:12:08 »
se kuuluisi mitata käynnissä ollessa näkyisi pumpun tuotto, olenko väärässä? ???

En usko että olet. Delegoin vaan isäukon joskus sen mittaan. Arvaa onko mulla käsillä nyt sopivaa mittaria....
V70 TDI

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #7 : 18.08.2012, 10:40:45 »
Noissa kilometreissä se bensapumppu rupeaa olemaan vaihtokunnossa ja käynnissä sen pitää mitata se bensapaine kuten tuolla sanailtiin 3.03 bar.,.Bensasuodatin kun on vaihdettu se on hyvä juttu.Kipinä puoli kunnossa ja hyvät tulpat koneessa ja kone saa ilmaa ja kaasuläppä on puhdistettu se huohottimen putsauksen mukana Kun voimaa tuntuu puuttuvan ja suuttimet on kunnossa niin siihen bensasaantiin kiinitän huomiota ja se suodatin on oiken päin siellä pohjassa se nuoli konetilaan päin ja se tankin korvausilma puoli on kunnossa eli sitä alipainettaa tankissa ei ole kun avaa korkin sekä koneessa on puhdas ilmaputsari.Koska nämä oireet alkoivat

Kuules mikä kone tässä onko 10 vain 20 venaa,Jos 10 niin puhdista se anturi siitä ilmaputsarin kannesta se kun nuuskii sitä tuloilman  lämpötilaa,Noissa 20 se on korvattu ilmamassamittarilla.
Muttaa kun tulpat katsoo siitäkin huomaa missä kunnossa on koneen seokset. Vai oletko käynnyt hakemassa päästölapun se kun halpa,tietää noista seoksista sitteen ja näkee vuotaako pakoputki tai jostain muualta.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 11:04:51 kirjoittanut Nercs »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #8 : 18.08.2012, 11:00:33 »
Ihan ostohetkestä lähtien  ;D Viat oli tiedossa kyllä ja kulku parantunu osien vaihdon myötä. Suodatin on todellakin oikein päin.

tulppina nelikärkiset. Ilmanputsari näytti uudelta kyllä. Kaasuläppään en oo kajonnu kun nää ruutat on mulle vielä uus juttu.
V70 TDI

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #9 : 18.08.2012, 11:06:50 »
Katso noi lisäkysymykset jotka kirjoitin tuohon omaan viestiin .Se huohottimen putsaus ja kaasuläppä on niin mukava homma että teeppä se heti kun pääseet auton luokse.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 11:09:00 kirjoittanut Nercs »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #10 : 18.08.2012, 11:22:27 »
Emmää löytäny yhtäkää torksia tosta enkä mitää muoviosaa. tohon on vissii joskus vaihdettu kone niin joku vähän oikassu asennuksissa. Eihän tonne kaasuläpälle mee kun putsarilta putki ja huohotin vissii.
V70 TDI

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #11 : 18.08.2012, 11:34:36 »
Tuota kyllä siinä kaasuvaijerin suojana on se muovisuoja siinä on se torz jos puuttu niin on jäänyt edeliseltä asentajaltt laittamatta takaisin .Kun katsot tuossa linkkissä ne kuvat  se varmaakin selviää paremmin,putki menee siihen kaasulaäpän kaulukseen se on muoviosa jossa se liekkilukko sijaitsee ne irti putsaus.Puhdista se kaasuläppä hyvin sieltä sisältä puhdista ulkopintaa ja kevyt aseölys käsitteely siihen niveleen ja samalla voit puhdistaa sen tyhjäkäyntimoottorin.Se on siinä syylärin puolella sillä kumipannalla kiinni menee sähköliitin ja kaksi ilmaletkua niihin sitten kunnon lemmarit Kun auton on voimaton niin katsoppa sielttä hammashihnan luota ne  ajoitusmerkit joudut ottamaan  sen muovisuojan pois että voit sekata.Toinen seikka saako kone likaa bernsaa jolloin jolloin täyskaasullaa pelaa kunnolla ,vai onko se bensapuutetta eli suuttimet eivät ole tukossa oletko käyttänyt bensan joukossa noita puhdistusaineita ja ajettaanko teillä 98 bensalla.Tutki ja kerro sitten mitä löytyi ja mikä kone siinä on oikein on.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 11:49:56 kirjoittanut Nercs »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #12 : 18.08.2012, 11:47:07 »
Tuota kyllä siinä kaasuvaijerin suojana on se muovisuoja siinä on se torz.Kun katsot tuossa linkkissä ne kuvat  se varmaakin selviää paremmin,putki menee siihen kaasulaäpän kaulukseen se on muoviosa jossa se liekkilukko sijaitsee ne irti putsaus.Puhdista se kaasuläppä hyvin sieltä sisältä puhdista ulkopintaa ja kevyt aseölys käsitteely siihen niveleen ja samalla voit puhdistaa sen tyhjäkäyntimoottorin.Se on siinä syylärin puolella sillä kumipannalla kiinni menee sähköliitin ja kaksi ilmaletkua niihin sitten kunnon lemmarit Kun auton on voimaton niin katsoppa sielttä hammashihnan luota ne  ajoitusmerkit joudut ottamaan  sen muovisuojan pois että voit sekata.Toinen seikka saako kone likaa bernsaa jolloin jolloin täyskaasullaa pelaa kunnolla ,vai onko se bensapuutetta eli suuttimet eivät ole tukossa oletko käyttänyt bensan joukossa noita puhdistusaineita ja ajettaanko teillä 98 bensalla.Tutki ja kerro sitten mitä löytyi ja mikä kone siinä on oikein on.

Mulla ei oo sitä muovisuojaa ja piste. kattelin kuvahaulla ja alko homma selviään. Raportoin myöhemmin.
V70 TDI

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #13 : 18.08.2012, 15:48:59 »
Ei ilmota vikakoodeja lainkaan. Moottorinlämpöanturi näyttää ihan ok. Nousee puoleen väliin ja laskee sitten 1/4 mittarista.
Nonni, pitäis pysyä siinä puolessa välissä. Anturi hajalla tai termari jumissa. Kone saa liian paksua seosta koska se sama anturi antaa ruiskulle lämpötiedon.
Suosittelen voimakkaasti termostaatin vaihtoa näin aluksi, ei se kuitenkaan uusi ole.Jos ei korjaannu, vaiha anturi, halvalla pääset kummassakin hommassa.

Ps. Muista että termarin ruuvit on 7mm kierteellä, niitä ei heti löydy ehkä uusia jos muljaat torx kannan.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012, 15:51:58 kirjoittanut hevonen »

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 käyntihäiriö
« Vastaus #14 : 19.08.2012, 08:50:59 »
Kello 15 se lämpömittari pitää näytää ainaa ja ei  saa laskea kuten tuossa hevonen kertoili eli varmaakin termari ja se lämpöanturi siinä kotelossa vaihtolistalla. Termarin vaihto video ja nesteet jos vaihdat niin vihreää 7.2 litraa http://www.youtube.com/watch?v=_YIqu2BMuVo&feature=related
« Viimeksi muokattu: 19.08.2012, 08:56:30 kirjoittanut Nercs »

 

Futurez  Kulkukoira