Kyllähän se käy epätasaisesti kun ilmamäärät heittää niin rajusti. Mutta hyvä että sait tulille!
Itsekin jouduin kerran tuohon keinoon turvautumaan ja sain lambdavalonkin syttymään kun jouduin polkemaan lisää ainetta että pysyi käynnissä. Tästä syystä tuo AnttiR:än tyyli "klemmari irti ja raotetaan vain vähän" on varmaan hyvä idea.
Joo niin arvelinkin, että epätasainen käynti johtuu juuri tuosta, että ilmarööri oli ihan täysin auki. Lambdavalo ei mulla kuitenkaan syttynyt.
Aluksi tuntui siltä, että yksi pytty oli poissa pelistä. Taisi tulla jossain vaiheessa peliin mukaan kun käynti tasoittui. Tosin kierrokset välillä seilasi aika miehekkäästi ja pakokaasu oli aikas tummaa...
Mietin myös sitä vaihtoehtoa, että tyhjäkäyntimoottori jumittaa, vaikka sinne kertyneen kosteuden takia tms. Mutta kun laitoin ilmaröörit kiinni ja lähdin koeajolle, niin moottori kävi kuin enkeli.
Se oli se cooleri siis niin jäässä, että kun koemielessä laitoin ilmaputket kiinni toisiinsa (coolerin ja motin välistä) niin sammui heti ja siihen paikkaan. Eli cooleri totaalisen umpijäässä.
Mulla siis oli se muovinen "tuulisuoja" (vai mikälie) siellä moottorin alla. Sen otin tieltä pois, on nyt toistaiseksi tavaratilassa. Aikamoista mömmöä siihen oli valunut melko reippaasti sen coolerin tyhjennysreijän kohdilta.
Coolerin alareijästä, siis siitä mihin tulee ilmaputki turbolta, kokeiltuna coolerin alaosa oli tyhjä eli jäistä vapaa. Ilmeisesti siis coolerin kennosto oli umpijäässä, mutta jäätä ei ollut kertynyt ainakaan juuri tuohon kohtaan coolerin alaosaa.