Proturbo  Autodiagnoosi

Alatukivarret, hyvät ja huonot.

  • 84 Vastauksia
  • 24651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #75 : 25.11.2012, 12:04:35 »
Takuuseen vaihdettu Motonetin tukivarsi kesti tälläkertaa jopa 1000km...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #76 : 25.11.2012, 12:53:16 »
Takuuseen vaihdettu Motonetin tukivarsi kesti tälläkertaa jopa 1000km...
Mikä siitä hajos, pallo vai pusla?

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #77 : 25.11.2012, 12:54:39 »
Molemmat puslat lähteneet irti vulkanoinnista, tukivarsi seilaa edestakas.

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #78 : 25.11.2012, 14:46:31 »
Oikeastaan tuo rakenne on susi jo tehtaalta. Kumi on vulkanoitu ohuen tapin ympärille. Se vulkanointi on tosi kovilla joka tapauksessa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #79 : 25.11.2012, 15:25:48 »
Oikeastaan tuo rakenne on susi jo tehtaalta. Kumi on vulkanoitu ohuen tapin ympärille. Se vulkanointi on tosi kovilla joka tapauksessa.

Silti noi kestää 5-10 vuotta ihan ok

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #80 : 26.11.2012, 15:25:31 »
Kestää toki jos ajaa sileätä asfalttia. Ja mitäpä sillä on väliä, jos käyttäjä ei ole juurikaan kiinnostunut siitä missä asennossa pyörä siellä pyöränkotelossa on. 

Mutta jos kaipaa jotain urheilullisempaa otetta, niin asia on ongelma. Tuenta ei toimi yhtään mutka-ajossa ( joustaa helvetisti tiukasti kaarrettaessa, pyörä näyttää mihin sattuu ) ja voimakkaasti kiihdytettäessä (vetelyä niin ettei tie meinaa riittää). Mutta suoraa sileätä tietä nää menee silmänkantamattomiin, nahkapenkit on kivat :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #81 : 26.11.2012, 18:46:06 »
Taitaa yleisin syy uuden puslan hajoamiseen olla asennusvirhe. Kun kiritään pultit kiinni auton ollessa ilmassa.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #82 : 26.11.2012, 20:30:07 »
Mutta jos kaipaa jotain urheilullisempaa otetta, niin asia on ongelma. Tuenta ei toimi yhtään mutka-ajossa ( joustaa helvetisti tiukasti kaarrettaessa, pyörä näyttää mihin sattuu ) ja voimakkaasti kiihdytettäessä (vetelyä niin ettei tie meinaa riittää). Mutta suoraa sileätä tietä nää menee silmänkantamattomiin
lyö polyuretaanipuslat ja jäykälle säädetyt coiloverit alle ja kruunaa kaiken poikkituella niin voin kertoa että ei nimittäin 215/45R17 rengastuksella jousta mihinkään  :pomo: heilu nimittäin mies ratin takana enemmän kun auto kun botnialla rataa kiersin  ::)

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #83 : 26.11.2012, 20:33:45 »
Kyllä minä mutterit kiristin, rengas maassa. Luulen että Motonetin laatu ja vahvistamattomat tukivarret t5:ssa aiheuttaa jonkin verran vetelyä, ja painetta puslissa.

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Alatukivarret, hyvät ja huonot.
« Vastaus #84 : 27.11.2012, 10:41:59 »
Nelipulttiset voi rakenteesta johtuen kiristää jo kun auto on pukeilla. Pusla jää joka tapauksessa aina siihen asentoon mihin tehdas on tarkoittanut. Samaten polyuretaaniset voi kiristää pukeilla koska niissä ei joustava materiaali ole vulkanoitu keskiholkkiin vaan itseasiassa pitäisi olla rasvattu.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy