Autoracing  KL-varaosat

x70 (850) välijäähdyttimistä.

  • 7 Vastauksia
  • 5558 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
x70 (850) välijäähdyttimistä.
« : 24.08.2013, 19:06:34 »
Tuo kun on näissä malleissa aika susi jo syntyessään.
Niin jotain parempaa tekisi mieli laitella.

Mutta mutta, kun tuota tdi:tä viedään eteenpäin hyvinkin niukalla pudjetilla, ei viitsisi sijoittaa n.300€ alkup paikalle käypäsestä alukennosta.

Joten ajatuksia tullut näistä "kiina" kennoista.
Joskos sellaisen änkis puskurin taakse ilmanottoaukkoon.
Tästä ei varmaankaan monestikkin mainitut katsastus viranomaisemme tykkää, mut mitä sitten.. ;D

Eli hieman tietoa kaivattaisiin, että minkä kokoinen tarvisi olla, jotta hyöty olisi vanhaanverrattuna potenssiin "x".

Karkeita mittauksia, että mahtuisi, n. 500 x 150 x 60-100mm kenno ja 2.5" lähdöillä.
Olisiko tuon kokoisesta enemmän iloa mitä alkup?

Ja mitä noista seuraa talvea silmällä pitäen? Tuleeko pakkasilla jäätymisefektiä enemmän/vähemmän verokkina alkup.

Kommenttia tietoa taitoa..
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #1 : 24.08.2013, 19:09:50 »
Joskos sellaisen änkis puskurin taakse ilmanottoaukkoon.
Tästä ei varmaankaan monestikkin mainitut katsastus viranomaisemme tykkää, mut mitä sitten.. ;D
Jos tekee siististi ilman mitään tuninkisilikooneja niin tuskin inssi hermostuu nimim. 2002mallisessa ex-dieselkulkineeni oli varustettu tuollaisella kuulerilla ja todistetusti ainakin 3vuotta ja eri leimaajaa meni läpi vääntämättä asiasta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #2 : 24.08.2013, 19:25:28 »
Jos tekee siististi ilman mitään tuninkisilikooneja niin tuskin inssi hermostuu nimim. 2002mallisessa ex-dieselkulkineeni oli varustettu tuollaisella kuulerilla ja todistetusti ainakin 3vuotta ja eri leimaajaa meni läpi vääntämättä asiasta.

Ei nyt tuuninkipommia ole tarkoitus tehdä, mut mitä katsellut noita tsi ahtoputkistoja, niin tupaavat letkut olemaan poikkeuksetta sinisiä.
Kun aika halvalla saisi kasan aluputkia, mutkia monenlaisia ja suoria + letkut ja klemut.

Ja mä en nyt ota mitään paineita siitä katsastus hommasta.

Ainoastaan cuulerin hyöty ja toimivuus kiinnostaa noissa halvoissa.

Ilmeisesti ei ollut mitään ongelmia talvikäytössä tuollaisessa cuulerissa?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #3 : 25.08.2013, 22:29:03 »
Jos teet pitkät putkitukset sinne puskurin taakse sivuille ni tuleeko kokonaisuudessa enää säästöä siihen 300€ bolt-on malliin? Ei ne ahtolinjatkaan ihan ilmaisia ole. Karkeesti vois arvailla et 150€ laitat cooleriin ja 80...100€ ahtoputkiin.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #4 : 25.08.2013, 23:55:16 »
Jos teet pitkät putkitukset sinne puskurin taakse sivuille ni tuleeko kokonaisuudessa enää säästöä siihen 300€ bolt-on malliin? Ei ne ahtolinjatkaan ihan ilmaisia ole. Karkeesti vois arvailla et 150€ laitat cooleriin ja 80...100€ ahtoputkiin.

Vähän käytettyjä olen katsellut, ne maksanee n.50€ siis cuulerit.
Ahtoputket hieman päälle satasen, ja ne uusittais kuitenkin, tulee alkup tai ei.

En tiedä onko myös ihan hatusta, mut eikös se olis ihan hyvä saada cuuleri pois siitä jäähdyttäjän edestä, ettei se lämmittäisi.. ???
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #5 : 29.08.2013, 11:44:32 »
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-12/volvo-850-_-v70-_-c70-50mm.html

Nämä taitaa olla juuri noita joita et halunnut, mutta onko oikeasti säästö niin suuri vrt. näiden asennuksen helppouteen?
« Viimeksi muokattu: 29.08.2013, 11:51:21 kirjoittanut V2T »

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #6 : 29.08.2013, 20:08:20 »
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/intercooler/modellanpassade-intercooler/volvo-12/volvo-850-_-v70-_-c70-50mm.html

Nämä taitaa olla juuri noita joita et halunnut, mutta onko oikeasti säästö niin suuri vrt. näiden asennuksen helppouteen?

Juurikin niitä. ;)

Kyllähän tuollainen mulle kelpaa, kunhan sais käytetyn jostain..

Jos tuollaisen uuden ostaa + putket letkut = ~450€
Kiina kikkareen (käytetty) + putket letkut = ~200€
Tosin ebaysta sais koko tsi sarjaa ~180$ mut postit on joku 150$

Ehkä suurin kynnys on, etten tuohon tdi rouskuun halua laittaa/panostaa tällaista uutta, kun se tulisi/täytyisi kuitenkin asennella tuohon äRRään. 8)

Eli on kahden cuulerin vajaus täällä. 900€  :hello:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa ViudeH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: x70 (850) välijäähdyttimistä.
« Vastaus #7 : 02.09.2013, 17:33:43 »
Mulla oli edellinen omistaja tunkenu 98 v70r:ään tälläsen puskurin taakse



aikamonen hässäkkä noitten putkien kanssa et sai vedettyy ne jotenki siedettävästi. Koko 780x300x80, toi oli jo niin iso että sen alareuna tuli vähä puskurin alareunaa alemmas. Hommasin sit alkuperäselle paikalle tulevan coolerin ja laitoin paikalleen. Oli niin tökerösti laitettu toi vanha sinne et en tiiä mitä ois katsastuksessaki sanonu :)

 

Samppasport  Futurez