Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar

  • 16 Vastauksia
  • 6752 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Hei otsakkeen härveli kävi tänään ohjelmoinnissa, ahdot ennen ohjelmointia 0,4bar ja ei nouse ohjelmoinnin jälkeenkään enempää.. meinasi ohjelmoija että bypass syypää..
olisko mahdollista että kalvo sökö??  :(
auto vm.05
S40 T5 AWD

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #1 : 19.08.2015, 22:53:49 »
Vai sähköinen paineen säädin?
S40 T5 AWD

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #2 : 20.08.2015, 08:41:18 »
TCV.stä eli turbo control valvesta aloittaisin. Kuluva osa eikä edes pahan hintainen. Googlaa ameriikasta Ebayn kautta "typhoon TCV".  parempia ja kestävempiä kun alkuperäiset Boschit.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #3 : 20.08.2015, 11:37:42 »
Mulla oli sama vika ja vika löytyi bypassista. Volvo ei myy sitä erikseen ja mulle tuli Turbosmartin pässi TS-0203-1261 http://www.turbosmartdirect.com/Product-Categories/Kompact-Series/BOV-Kompact-Shortie-Plumb-Back.html (hinta oli muistaakseni 150-200e välimaastossa..). Pässin vaihto onnistuu irroittamalla oik.eturengas, mutta yhteen pässin kolmesta pultista on melkoisen hankala päästä, kirosanojen ja sopivien kalujen avulla onnistuu (pallopäinen kuusiokolo tai "kulmalla" varustettu hylsyjatko).

Alkuperäisestä pässistä ei löytynyt silmin havaittavaa vikaa, ehkä se kalvo oli vaan löysä.

Myös pässistä imuputkeen menevä letku kannattaa vaihtaa, mulla se ei enää pysynyt paikallaan uudella pässillä vaan ampui sen aina irti imuputken päästä.
Mutta vaihda tuo TCV ihan ekaks, se on yleisin vikakohde.
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #4 : 20.08.2015, 18:31:36 »
DocPower myy Forgen vastaavaa. Ovat ilmeisesti aikamoisen laadukkaita myös. TCV jos on alkuperäinen, niin ne kuluu pikku hiljaa ja seurauksena tosiaan yleensä että ahdot nousee hitaammin ja usein ei tarpeeksi korkealle ja voivat myös seilata. Lisäksi voi alkaa pitää voimakasta sirisevää ääntä.

http://www.doc-power.fi/product/5893/chevrolet-ford-porsche-ja-volvo---forge-alumiinimantainen-bypassventiili#.VdXw7ZfCcTg
S60 T5 2001
V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #5 : 21.08.2015, 10:32:03 »
Niin mikä tässä mallissa pitäisi olla se ahtopaine vakiosoftalla? Entä kuinka paljon pitäisi olla sillä lastulla sitten? En nyt heti haulla löytänyt.
S60 T5 2001
V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #6 : 21.08.2015, 11:03:47 »
Entä kuinka paljon pitäisi olla sillä lastulla sitten? En nyt heti haulla löytänyt.
Mistä sinä olet maksanut? Etkö tiennyt mitä sinulle myydään? Soita softausfirmaan josset muistanut kysyä kun sitä hommaa tehtiin.

Aha , Joni olikin eri kaveri kun ketjun aloittaja. Pahoittelut sekaannuksesta :-\
« Viimeksi muokattu: 21.08.2015, 11:06:03 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #7 : 21.08.2015, 11:53:11 »
vakio ohjelmassa 0.7... mittarin asensin edellisenä ilta ennen ohjelmointia niin ei ehtinyt enää paneutua pieneen ahtoon..
S40 T5 AWD

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #8 : 21.08.2015, 19:29:30 »
Tais syypää löytyä  ;)

S40 T5 AWD

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #9 : 21.08.2015, 19:37:01 »
Jaaha tuo voi hajota noinkin perusteellisesti.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #10 : 22.08.2015, 09:35:00 »
Oli halki ja jumissa.. ???
S40 T5 AWD

Poissa Terry80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #11 : 23.08.2015, 09:24:52 »
Onko eroa v70 t5 tcv tuohon s40 t5 numerot ei natsaa mutta onko toiminnallista eroa?
S40 T5 AWD

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #12 : 24.08.2015, 11:45:03 »
Onko eroa v70 t5 tcv tuohon s40 t5 numerot ei natsaa mutta onko toiminnallista eroa?

Tuosta en osaa sanoa...Mutta omaan 2004 V40 2.0t malliin vaihdoin uuden ja siinäkin oli numerosarja eri kuin vanhassa. Syy tähän oli että oli tullut uusi päivitetty vanhat tcv:t korvaava malli Pierburgilta. Vanha ja uusi molemmat siis Pierburg-merkkiset. Jos Volvolta ostaa niin tietty saattaa lukea vaan Volvo ja sitten joku Volvon oma koodi...Fixuksen varaosahausta silloin omani löysin ja siellä oli numerovastaavuudet näytillä, että mitkä uusi korvaa.

Paljonko muuten on nyt sitten lastulla ne paineet, kun vakiona siis piti olla 0,7?
S60 T5 2001
V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #13 : 24.08.2015, 11:46:39 »
Stage 1 n. 1,0 bar.
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa JoniM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: s40 t5 kävi ohjelmoitavana ahdot ei nouse 0,4bar
« Vastaus #14 : 24.08.2015, 17:32:35 »
Stage 1 n. 1,0 bar.

Voi tuntua nyt persdynossa aika muutos. 0,4-1.0bar.  ;D 8)
S60 T5 2001
V40 2.0t 2004
Ex V70 2.4 125kw 2004, Ex S40 1.8 1997

 

Autoracing  KL-varaosat