Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: FIP - 07.04.2024, 21:01:55
-
Edelliseen V50 vuoleskelin tunkkiin nostotyynyn autossa olleen oman tunkin profiililla.
No eihän tässä pirussa V60 tullut tunkkia edes maliksi. Mitä olette käyttäneet tunkin välissä. Nostatteko suoraan nostokohdassa olevasta pellin kantista vai onko tarvetta muotoilla siten että paino jakaantuu paremmin?
(https://i.ibb.co/5WhZftd/1000006188-01.jpg) (https://ibb.co/5WhZftd)
-
Tunkin kanssa käytin kuorma-auton ilmapalkeen sisältä löytynyttä pohjaanlyöntikumia, johon sahasin keskelle uran auton helman kanttausta varten. Autonosturilla laitoin vain suorat kumilätkät taakse ainoaan nostokohtaan jotka on ilmoitettu ohjekirjassa ja samoin eteen yhteen kolmesta ilmoitetusta nostokohdasta.
Autona -15 V60 D4 AWD.
-
Itse nostan paljaalla apurungon tai tukivarren kiinnityskohdasta. Ei enää ikinä helmasta kun 240:stä meni läpi ;D Toki sen ikäsiä vehkeitä ajossa että pitää pelata varman päälle.
-
Itselläni on pari 3t halpis hallitunkkia joihin. olen teräs"kouran" tilalle vaihtanut 100x200mm kokoisen suoran levyn(vahvuus 8mm.) joka on kiinni samallatavalla kuin alkuperäinenkin.
Näihin levyihin on liimattu 15mm. kumimaton palat.
Tunkilla uskaltaa nostaa huoletta helmastakin kun paine tulee aina 20cm matkalle.
Mielestäni kannattaa ehdottomasti panostaa jos nostelee tunkilla autoa.
-
Kuorma-autonrenkaan kulutuspinnasta saa hyviä nostotalloja.
Jos ei löydy omasta takaa, kannattaa katella teiden varsilta niitä vatukkoon lentäneitä pintoja. :D
-
Oon vaan pursottanut siihen nostokouraan sikaa ja antanut kuivua.
Melko pitkään on kestäny.