Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: tepaa - 22.02.2021, 07:25:11
-
4-vedon perä alkaa jyristä 65kmh vauhdista johonkin 90 asti jolloin peittyy ehkä muiden äänien alle.
Hellsteniltä korjattu perä tilalle tai kuulemma laakerien vaihto? Mikä halvin korjaus?
-
Peränkorjaussarja 200 puntaa
https://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-XC60-XC70-XC90-OEM-REAR-AXLE-DIFF-DIFFERENTIAL-BEARINGS-SEAL-REBUILD-KIT-/183175503437
-
Merkkiliike ei asentele korjaussarjoja. Mikähän liike asentais uudet laakerit Keski-Suomessa?
-
Merkkiliike ei asentele korjaussarjoja. Mikähän liike asentais uudet laakerit Keski-Suomessa?
Autojerryyn tarjouspyyntöä nii siitä sitte valkkaa jos tulee tarjouksia.
-
Merkkiliike noin 800e pinjonilaakerin vaihto tai ruotsista vaihto perä noin 1500e ja asennus siihen päälle.
-
Merkkiliike noin 800e pinjonilaakerin vaihto tai ruotsista vaihto perä noin 1500e ja asennus siihen päälle.
Onko pinjonilaakeri vain yksi laakeri? Se pienin joka niistä hajoaa kuulemma? Tuossa paketissa tulis kaikki.
-
Joo se laakeri menee joka on kardaaniin päin. Muut laakerit menee kuulemma harvoin.
-
Joo se laakeri menee joka on kardaaniin päin. Muut laakerit menee kuulemma harvoin.
Mikä merkkiliike on luvannut vaihtaa laakerin? Meinasin että vois yrittää tarvittaessa Jyväskylässä jutella paikallisen liikkeen kanssa vaihdosta.
-
Tilasin vaihteistokeskuksesta kaikki perän laakerit, stefat ja tiivisteet. Hinta postikuluineen noin 200 euroa. Otin itse perän irti (2,5h). Perän laakerointi ei ole mikään ihmeellinen juttu. Kahteen pekkaan noin 3h. Käytimme vanhat shimmilevyt, koska hampaissa ei ollut kulumaa. Kosketus kyllä tarkastettiin. Asennuksessa meni taas 2,5h. Ainut erikoistyökalu oli 41mm 12 kulmainen hylsy jonka katkaisin ja hitsasin siihen 20cm putken väliin. Eli päivän työ jonka mikä tahansa korjaamo pystyisi tekemään jos vaan uskaltaisi. Vaihdoimme kaikki laakerit kun kerran perä pöydällä oli.
-
Tilasin vaihteistokeskuksesta kaikki perän laakerit, stefat ja tiivisteet. Hinta postikuluineen noin 200 euroa. Otin itse perän irti (2,5h). Perän laakerointi ei ole mikään ihmeellinen juttu. Kahteen pekkaan noin 3h. Käytimme vanhat shimmilevyt, koska hampaissa ei ollut kulumaa. Kosketus kyllä tarkastettiin. Asennuksessa meni taas 2,5h. Ainut erikoistyökalu oli 41mm 12 kulmainen hylsy jonka katkaisin ja hitsasin siihen 20cm putken väliin. Eli päivän työ jonka mikä tahansa korjaamo pystyisi tekemään jos vaan uskaltaisi. Vaihdoimme kaikki laakerit kun kerran perä pöydällä oli.
Oliko mahdollisesti tämä korjaussarja?
https://transparts.fi/volvo-xcawd-2011-pern-korjaussarja-p-800.html?osCsid=td0gp97i1bbqescqpss1344u15
-
Tilasin vaihteistokeskuksesta kaikki perän laakerit, stefat ja tiivisteet. Hinta postikuluineen noin 200 euroa. Otin itse perän irti (2,5h). Perän laakerointi ei ole mikään ihmeellinen juttu. Kahteen pekkaan noin 3h. Käytimme vanhat shimmilevyt, koska hampaissa ei ollut kulumaa. Kosketus kyllä tarkastettiin. Asennuksessa meni taas 2,5h. Ainut erikoistyökalu oli 41mm 12 kulmainen hylsy jonka katkaisin ja hitsasin siihen 20cm putken väliin. Eli päivän työ jonka mikä tahansa korjaamo pystyisi tekemään jos vaan uskaltaisi. Vaihdoimme kaikki laakerit kun kerran perä pöydällä oli.
Nykyään korjaamon kuin korjaamon tuntivelotus alkaa hipoa 100 €/h. Työ olisi ottanut korjaamolla 2 päivää + osat ja lasku olisi ollut luokkaa 1500 - 1800 €. Siksi tarjotaan aina ensin peruskorjattua lootaa.
Arvostan omatoimisuutta.
-
Juurikin tuo. Mukana oli kaikki tarvittava.
quote author=tepaa link=topic=124473.msg1061560873#msg1061560873 date=1614138175]
Oliko mahdollisesti tämä korjaussarja?
https://transparts.fi/volvo-xcawd-2011-pern-korjaussarja-p-800.html?osCsid=td0gp97i1bbqescqpss1344u15
[/quote]
-
Tuokin on totta, mutta ehkä ammattilaiselta työ olisi sujunut nopeammin. Jos nyt tekisin saman uudestaan niin uskoisin saavani nipistettyä ajasta tunnin pari. Näin amatöörinä pitää olla varovainen, ettei riko mitään. Samoin aikaa menee kun joutuu opiskelemaan samaan aikaan.
Nykyään korjaamon kuin korjaamon tuntivelotus alkaa hipoa 100 €/h. Työ olisi ottanut korjaamolla 2 päivää + osat ja lasku olisi ollut luokkaa 1500 - 1800 €. Siksi tarjotaan aina ensin peruskorjattua lootaa.
Arvostan omatoimisuutta.
-
Pinjonissa on kaksi laakeria. Niiden välissä on holkki, joka pitää laakerit oikeilla paikoillaan. Mittasimme uuden ja vanhan holkin pituuseron, koska sen pitää puristua tiukkaan laakerien väliin. Pituuseroa oli 0.5mm. Eli kiinni ja vähän vielä. Niin että akseli tuntuu jämäkältä. Varmasti tähänkin on olemassa joku tarkka menetelmä, mutta meillä ei ollut tällaista tietoa olemassa.
Onko pinjonilaakeri vain yksi laakeri? Se pienin joka niistä hajoaa kuulemma? Tuossa paketissa tulis kaikki.
-
Mikä merkkiliike on luvannut vaihtaa laakerin? Meinasin että vois yrittää tarvittaessa Jyväskylässä jutella paikallisen liikkeen kanssa vaihdosta.
Iisalmen avainvaunu.
-
Jyväskylässä perään vaihtaa laakerit TM Autopalvelu.
He vaihtoivat laakerit perään eikä koko perää tarvinut vaihtaa. Suosittelen.
-
Paljonko maksoi?
-
Paljonko maksoi?
Ihan sopivasti, jokainen neuvottelee omat hinnat. Saka maksoi vielä kuluista puolet. Laitoin viestin sulle