Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: HarPes - 26.09.2016, 17:21:55
-
Toisessa topicissa olevaan tulevan talven projektiini liittyen: missä kaikissa B230 tyypin koneissa on 531 kansi ja tukevammat kiertokanget.. ainakin ilmeisesti FT ja FB? koneissa ... mitä eroa näillä kahdella muuten on? 7 ja 9 sarjalaisissa olleet ilmeisesti sopii suoraan M47?
-
FT on ahdettu ja siinä on tehtaalta 530 kansi. FB on 531 kansi ja vx3 nokka, löytyy alkupään 940 autoista ja sopii suoraan m47 laatikon kanssa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_B23_-moottori
-
Kiitos... nyt tallennan ton autowikin että ei enää tartte kysyä itsestäänselvyyksiä.
-
Toisessa topicissa olevaan tulevan talven projektiini liittyen: missä kaikissa B230 tyypin koneissa on 531 kansi ja tukevammat kiertokanget?
B230FX joka löytyy välillä 240 Classicin keulasta.
Yksi puolituttu väittää että omassa 740 SE:ssä olisi vakiona B230FB eli 531 ja VX3.
-
vm90 ja ylöspäin on 13mm kanget kaikissa vinokoneissa. b230fb ja b230et:ssä 531. 90luvun seiskoihin saanut tehtaalta "virityssarjan" joka oli 531+vx3 (Ehkä vain ruotsissa? En ole kuin tuontiautoissa kyseiseen törmännyt)
-
vm90 ja ylöspäin on 13mm kanget kaikissa vinokoneissa. b230fb ja b230et:ssä 531. 90luvun seiskoihin saanut tehtaalta "virityssarjan" joka oli 531+vx3 (Ehkä vain ruotsissa? En ole kuin tuontiautoissa kyseiseen törmännyt)
Onko tämä nyt sitten ihan puhdas fakta ja vuosimalli vissiin lohkon mukaan?
Kun tuostakin olen lukenut ja kuullut, että on löydetty myöhemmistäkin vapaasti hengittävistä vinokoneista linnunluu-kankia.
-
Onko tämä nyt sitten ihan puhdas fakta ja vuosimalli vissiin lohkon mukaan?
Kun tuostakin olen lukenut ja kuullut, että on löydetty myöhemmistäkin vapaasti hengittävistä vinokoneista linnunluu-kankia.
Jotain legendaa muistan minäkin tuosta lukeneeni ruotsin foorumeilta,voihan sitä huonolla säkällä siirtymävuoden 1990 autosta löytyä 9mm kanget?,-91 pitäisi olla varman puolella. vm-90 koneita olen pari avannut 240 b200f ja 740 b230f niissä molemmissa 13mm kanget
-
-92 940 b200f oli ihan 9mm kanget..
-
Myös yhdessä -91 ft:ssä oli 9mm veivit että vasta -93 ehkä uskaltaa lupailla 13mm.
Sen voin varmuudella sanoa että -90 eteenpäin ei ole aina 13mm veivit.
Se 531 oli jo -86-88 230 ET:ssä + A-nokka, ettei vuosimalliraja hämää, sitä et mallia kun ei enää -90 ollut.
Ylempänä toki jo todettiin sen 531 olevan 230 et mallissa.
-
-92 940 b200f oli ihan 9mm kanget..
360GLi -90 B200F ja 13mm kanget, lohkossa valupäivä 89 vuoden puolella, ei öljyruiskuja.
-
Minusta vanha sääntö siitä, että -93 ja uudemmissa on varmasti 13mm veivit pitää paikkansa. Niitä voi löytyä loppuvuodesta(tjsp.) -89 eli vm.-90 lähtien ja mitä uudempi, sitä todennäköisemmin. 90-91 koneissa niitä on ollut melkein kaikissa vastaan tulleissa.