RallyBaron  Samppasport

740 vs 240

  • 32 Vastauksia
  • 14944 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #15 : 25.12.2011, 13:33:14 »
Onko joku joskus joutunu vaa´alle näissä asioissa?

Nää vetopainot luulis tuntevan perässä siihen mallin, että "ei näin"

Ite useempaan otteeseen vetäny 240 vollella trailerilla samanmoista vekotinta ja ei o häävii hommaa. polttoainetta palaa ja kaikkia harmittaa.
Jep. Nimim. 245 med b20a+m45 perässä dolly jonka päällä 745 gle, onneksi oli vain sipoon sisäinen siirto niin ei oo poliisillakaan varaa valittaa  ;D karmeeta touhua. 245 + dolly jonka päällä mk1 fiesta kulki taasen ihan näppärästi.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #16 : 25.12.2011, 15:43:52 »
Itse joskus hinasin 245+d24+m47 perässä ison trailerin päällä s80 volvoa vähän matkaa  :2funny:
Voin kertoa ettei ollut mitään herkkua. Erääseen ylämäkeen piti tuupata ykköstä päälle ja siltikin juuri ja juuri jaksoi nousta mäen ylös. Vauhtia ei tosin olisi yhtään sen enempää kaivannutkaan kun mitä tuo hirviporukkavolvo jaksoi kerätä. Tosin tässä tais massatkin mennä "hiukan" yli.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #17 : 25.12.2011, 21:05:56 »
Meikäläisen -87 244 otteessa lukee "perävaunun suurin massa jarruin 1260kg, massa jarruitta 630kg".
Autossa on Volvon alkuperäinen vetokoukku ja vahvistetut takajouset.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

AV64

  • Vieras
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #18 : 25.12.2011, 22:08:39 »
Jarruton kärryhän on max 750kg kok, paino

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #19 : 25.12.2011, 23:05:54 »
Ex-lankussa oli jarrullinen 1600 kg. Kyllä sillä DTIC:llä tuli lankku trailerilla ihan helposti perässä, mäkiin kun vähän ennakoi lievällä vauhdin nostolla niin ei tarvinnut kepittää pienemmälle. Tientukkonakaan en luultavasti ollut, kun ei juurikaan ketään ajanut ohitse (johtui joko a) vauhdista, joka oli yleensä vähän laittoman puolella b) sankasta voimapilvestä auton takana) ;D. M47:lla ei kyllä tohtinut tarjota vitosta kuin alamäessä. Vähemmän se tuns kärryä perässä kuin vanha haisu, jota joutui kepittämään ja polkemaan jo tasamaalla ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

AV64

  • Vieras
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #20 : 25.12.2011, 23:29:21 »
1600kg on mun -90 740 kun kävin omille nimille ottamassa otteessa ei ollut mitään painolukuja sanoin kysyin että paljonko saa vetää niin kaivoivat jostain otteelle tuon 1.6ton

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #21 : 30.12.2011, 08:25:45 »
oma lankku saa vetää rek otteen mukaan 1600/600 jarruilla/jarruitta.
1989 245 B200F+M47

oon vetänyt jarruilla 600kg+iso kaappikärry ja kamalaa oli, jaksoi kyllä vetää ylä ja alamäet mutta oli aika helpotus kun sai kärryn tyhjäksi.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #22 : 22.06.2014, 17:30:34 »
Ikiwanha topic mutta tuli juuri ajankohtaiseksi...

Katoin molemmista kulkineista noita painoja jarruttomalle kärrylle ja oudosti -88 740 sedanissa paino oli 1200kg. Siis jarruttomana, jarrullisena 1600kg...

Sinänsä hassua, että -96 940 farkussa jarruttomana vain 500kg ?

Pitääkö tässä nyt sitten laittaa tuo farkku myyntiin, notta saa peräkärryä laillisesti vetää (mitään terveisiä kun viitsisi kuljettaa...).


"If I die... I die..." <- joku

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #23 : 22.06.2014, 18:38:05 »
1600kg on ollut kaikissa vastaan tulleissa 700/900-sarjalaisissa paitsi niissä joissa on laitettu tarvittava vahvikesarja takasisäkaarien reunoihin.

Mulla on ysisatkussa otteessa ja koukussa 1800kg, eikä siinä tietääkseni ole tuota vahvikesarjaa. Irrotettava koukku.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #24 : 22.06.2014, 18:42:03 »
Ikiwanha topic mutta tuli juuri ajankohtaiseksi...

Katoin molemmista kulkineista noita painoja jarruttomalle kärrylle ja oudosti -88 740 sedanissa paino oli 1200kg. Siis jarruttomana, jarrullisena 1600kg...

Sinänsä hassua, että -96 940 farkussa jarruttomana vain 500kg ?

Pitääkö tässä nyt sitten laittaa tuo farkku myyntiin, notta saa peräkärryä laillisesti vetää (mitään terveisiä kun viitsisi kuljettaa...).

Topicissa on aiemmin mainittu, kuten olet varmasti lukenut, tuosta jarruttomasta massasta. Lain mukaan jarruton maksimipaino on 750kg, sen ylimenevässä kärryssä täytyy olla jarrut.

Ei kannata myydä farkkua pois vaan ennemmin katsoa kunnollinen kärry, jossa on jarrut. Jarruttomat kärryt pitäisi kieltää lailla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #25 : 22.06.2014, 20:22:53 »
Topicissa on aiemmin mainittu, kuten olet varmasti lukenut, tuosta jarruttomasta massasta. Lain mukaan jarruton maksimipaino on 750kg, sen ylimenevässä kärryssä täytyy olla jarrut.

Miksi otteessa sitten lukee noin? Laki on varmaan uudistunut sitten -88 ja tuossa "reikä"? - Ilmeisesti lakipykälä voittaisi vaikka otteessa lukisi mitä... Silti oudoksun... Onko muilla isompia lukuja otteessa kuin 750kg jarruttomana?

Lainaus
Ei kannata myydä farkkua pois vaan ennemmin katsoa kunnollinen kärry, jossa on jarrut. Jarruttomat kärryt pitäisi kieltää lailla.

Etsinnässä olis toinen farkku, jossa toi pykälä täyttyy... vaikka tuskin parempi oliskaan kärrin kanssa kuin 940;)

[edit]]
...mullakin on koukussa 1800kg - voisko tuohon 940:n tapaukseen otteessa vaikuttaa, notta ku mulla on rekattu 8:lle hlölle, niin siksi vain 1600kg? Netistä löytyneen listan mukaan 1800 olis jarruilla ok...

Edelleen peräänkuulutan tuota otteen ja lakipykälän ristiriitaa... - koskahan tuo laki on tullut ja onko ennakkotapauksia... loijerit hoi?
[/edit]
« Viimeksi muokattu: 22.06.2014, 20:35:55 kirjoittanut vemppu »
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #26 : 22.06.2014, 20:34:10 »
Miksi otteessa sitten lukee noin? Laki on varmaan uudistunut sitten -88 ja tuossa "reikä"? - Ilmeisesti lakipykälä voittaisi vaikka otteessa lukisi mitä... Silti oudoksun... Onko muilla isompia lukuja otteessa kuin 750kg jarruttomana?

Etsinnässä olis toinen farkku, jossa toi pykälä täyttyy... vaikka tuskin parempi oliskaan kärrin kanssa kuin 940;)

En tiedä. Joka tapauksessa, luki otteessa mitä tahansa, Suomessa jarruttoman kärryn maksimipaino on 750kg.

Itse en 250kg takia vaihtaisi autoa, paitsi jos auto ei muuten miellytä.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #27 : 22.06.2014, 20:37:51 »
Itse en 250kg takia vaihtaisi autoa, paitsi jos auto ei muuten miellytä.  :P

Miellyttää toki, mutta ehkä V70 D5 kaikilla mausteilla vois miellyttää enemmän ku tää 940, vaikka vetääkin väärästä päästä ;)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #28 : 22.06.2014, 20:41:55 »
Miellyttää toki, mutta ehkä V70 D5 kaikilla mausteilla vois miellyttää enemmän ku tää 940, vaikka vetääkin väärästä päästä ;)

Itseä kanssa kiinnostaa V70 II AWD:na, kumpikin käyttövoima käy.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 vs 240
« Vastaus #29 : 22.06.2014, 21:28:11 »
Piruuttaani kävin kattomassa pihalla olevista takavedoista nuo massat:

244 Turbo 1981    670 / 1340kg
245 Turbo 1984    690 / 1380kg
745 SE 1992         600 / 1600kg

Tiedä sitten miten näitä on arvottu aikoinaan.  :idiot2:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy