Elekma  Autoracing

Volvo 245 Diesel

  • 7 Vastauksia
  • 2215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volemasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Volvo 245 Diesel
« : 05.10.2013, 12:26:19 »
Terve! nyt tarkoituksena hakea tuommonen 245 diisseli. Onkoha hyvä talviauto? tarkeneeko? kone remppa on tehty n.30tkm sitten eli luultavasti tekniikka pitäisi olla kunnossa, vaihteistona on m46 jossa on semmoista vikaa että ei aina välttämättä napista mene päälle viitonen mutta kun vaihde on nelosella ja vaihdekeppiä vääntää sivusuunnassa menee viitos vaihde päälle, mistä kannattaa lähtiä vikaa etsimään?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #1 : 05.10.2013, 12:35:58 »
Tarkeneehan sillä kun termari on kunnossa ja kenno puhdas.
Ylivaihteen vikaa alkaisin etsimään johdoista kepin juuresta kun kerran liikuttelulla on vaikutusta.

Poissa Volemasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #2 : 05.10.2013, 12:42:11 »
Joo pittääpä tarkastella ne johot siitä sitte ko saapi sen kässiin. mitä öljyä koneeseen paljon tilavuus ja miten tuossa laatikossa tilavuus ja mikä öljy?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #3 : 05.10.2013, 12:51:19 »
Ei tuo kyllä kauheesti lämpöö pukkaa koppiin. Itellä ollu kaks tuollasta. Laatikko öljyt nyt kannattaa ainakin ekana vaihtaa tai ainakin tarkastaa. Tuo vaihdevika vois viitata myös sähkövikaan.

Tuo vanha diiseli ei tuota lämpöö niinkun bensakoneet talven pakkasilla.

Itellä kun oli noi pari vekotinta niin oli pakettiautoks rekisteröity niin olihan se halpaa ajoo. Kulutus noin 6-8L satasella, ihan sama missä ajo, D vero noin 60e vuodessa.

Se on hyvä et on remppaa koneeseen tehty. Koneen heikoin lenkki on kansi ja nokka-akseli. Kannet on melkein järjestään haljennu vanhemmissa koneissa ja pahimmassa tapauksessa on menny nokka poikki. 

V70 TDI

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #4 : 05.10.2013, 12:57:07 »
Ei tuo kyllä kauheesti lämpöö pukkaa koppiin. Itellä ollu kaks tuollasta. Laatikko öljyt nyt kannattaa ainakin ekana vaihtaa tai ainakin tarkastaa. Tuo vaihdevika vois viitata myös sähkövikaan.

Tuo vanha diiseli ei tuota lämpöö niinkun bensakoneet talven pakkasilla.

Itellä kun oli noi pari vekotinta niin oli pakettiautoks rekisteröity niin olihan se halpaa ajoo. Kulutus noin 6-8L satasella, ihan sama missä ajo, D vero noin 60e vuodessa.

Se on hyvä et on remppaa koneeseen tehty. Koneen heikoin lenkki on kansi ja nokka-akseli. Kannet on melkein järjestään haljennu vanhemmissa koneissa ja pahimmassa tapauksessa on menny nokka poikki.
No sitten ne sun autos ei oo olleet kunnossa, tuo mainitsemasi kansivika on yksi hyvä sotkemaan virtauksia   ;)
Tiedän että tuollainen dieselikin kunnossa ollessaan on todella lämmin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #5 : 05.10.2013, 21:11:36 »
Toi laatikon vika on nelosen "haistelija", löytyy varaosana volvon tiskiltä nimellä ylivaihteen kosketin, makso joskus aikanaan 30e tiskillä. Eio tosin kaiken hauskin vaihtaa, tarvii laskea askia alaspäi nimpaljo kun kone tulee kun hihnapyörät ottaa tulipeltiin (eli käytännössä myös pakoputki auki jostaki kohtia, lootapalkkia irti jne).

Vapari-D24 lämpeneekin nopeahkosti dieseliks, eli jos termostaatti ja lämmityslaite on kunnossa niin kyllä siellä tarkenee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #6 : 06.10.2013, 11:33:25 »
Piuhat mulla ainaki oli kepin juuresta murtunu ja teki tota samaa.Piuhat kondiksee ni taas pelas niinku pitää.

Poissa Volemasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 Diesel
« Vastaus #7 : 06.10.2013, 22:25:23 »
Joo täytynee varmaa ensimmäisenä aloittaa johdoista ja siitä lähtiä sitte ettiskelemään vikaa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron