Carcom Oy  Ateho

940FT farkulla kurvailua ja muuta pientä

  • 61 Vastauksia
  • 10395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940FT farkulla kurvailua ja muuta pientä
« Vastaus #60 : 23.12.2021, 14:48:38 »
Tammikuussa 2022 todennäköisesti nyppään koneen irti. 

-Laakeriliuskojen uusiminen 
-männän rinkuloiden uusiminen.

Koneen sisälmyksien tarkistus muutenkin.
Tiivisteiden uusimista ylipäätään. 
Nokka-akselin jakajapäädystä vuotaa öljyä. Aika tuore juttu, sillä kevällä 2021 ei moista ongelmaa ollut.

Hiljalleen kypsynyt myös vaihtoehtoinen suunnitelma.
Laittaisinko edellisen arkkupakastimen ( 740 GLE ) B230F moottorin ja pulttaisin nykyisestä  FT:n turbokilkkeet siihen.  Siihen kanteen on venttiiliremppakin jo tehty ei niin kovin montaa kymmentä tuhatta km sitten.
Jos taas E85:sta tankkiin sitten.  Olen antanut itseni ymmärtää, että voisi toimia mukavammin kun puristukset on korkeammat, kuin vakio FT koneessa.    Olenko ymmärtänyt väärin? 

Nykyisessä B230FT:ssä on 337cc suihkut.   

Ymmärtääkö vakio LH2.4 säätää, jos keksin tuohon jostain noin 440cc suihkimet?
Nykyisellään tuo FT ei halua käydä kunnolla kunnolla, kun alkaa etanolipitoisuus olemaan 40+% luokkaa.

Suosittelen isompia suuttimia sekä kunnolla ajamalla tehtyjä lastuja ja e85.

Tai jopa parempana ratkaisuna jotain nykyaikaista ecua ja flexfuel anturia.

Sekottaen eri suuttimia, moottoreita ja vakio lastuja saa sellasen sopan ettei se oikeen toimi täysin kunnolla missään tilanteessa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 740_Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: 940FT farkulla kurvailua ja muuta pientä
« Vastaus #61 : 08.01.2022, 20:07:08 »
Hyvä, kiitos tiedosta.
Pysyn alkuperäisessä moottorissa.   
Luovun etanolihaaveista tämän turbiinilelun osalta. Poistan eflexfuel plussan konehuoneesta.

Takavalojen sulake possahtelee silloin tällöin. 

Kaivelin esiin peräkärrynpistorasialle menevän johtosarjan.
Huomio kiinnittyi kahteen muita tummempaan kuparijohtoon.
Kuorin lisää kuorta pois ja sama tumma jatkui.  Sulakkeiden polttajat taisi löytyä.
Nämä on peräkärryyn virtaa vievät takavalojohdot.  Mitenkäs ne nyt noin hapettuneet on  ???

Tämä johtosarja liittimineen mene vaihtoon lähiviikkoina.
 


740 GL 1990 B230F "kuormamuuli" 2012-2020 helmikuu,   elinluovuttajana nyt 940:lle
940FT 1993,,"Turbokameli", Toukokuu 2020 alkaen

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy