KL-varaosat  Race.fi

Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle

  • 7 Vastauksia
  • 4725 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« : 28.12.2016, 20:15:06 »
Moros!

Kuinka moni on vinokoneeseen vaihtanut Weberin kaasuttimen, oletteko saaneet hyviin säätöihin? Vastauksia mielellään lueskelisin useammilta käyttäjiltä jos näin olette tehneet.

Potentiaaliseksi vaihtoehdoksi olen miettinyt omaan käyttöön Weberin DGAS 38/38, mikä tiedon mukaan sopii solexin imusarjaan. Onko kenelläkään kyseistä kaasutinta autossaan?


Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #1 : 03.01.2017, 21:54:36 »
Moi b19a koneessa weber32/36 dgv b200k imusarja .perussäätö/suuttimet free technics .muuten säätö paikallisella kaasutinhuollossa rullilla ei ollut .hyvä tuli ja toimis monta vuotta , kulutus putosi reilusti .(kaasutin oli uusi silloin)vuosi 95.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #2 : 04.01.2017, 13:05:39 »
Weber dgv 32/36 käy ainakin b200k imusarjaan solexin tilalle helposti.
Kaasarista joutuu vähän viilaamaan pultin reikiä niin käy imusarjaan ja kaasu vipua joutu vähän muokkaa.
Ite ostin weberin freetechnicsiltä säädöt oli hyvin lähellä oikeeta hitsasin lambda mutterin putkeen ja siihe lambda ja johot hyttiin ja yleismittarin kanssa katoin säädöt kohilleen.ilman putsarin ostin tommosen pyöreen toimi talvella ihan hyvin vaikka ei oo imuilman esilämmitystä



Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #3 : 04.01.2017, 13:33:58 »
Weber dgv 32/36 käy ainakin b200k imusarjaan solexin tilalle helposti.
Kaasarista joutuu vähän viilaamaan pultin reikiä niin käy imusarjaan ja kaasu vipua joutu vähän muokkaa.
Ite ostin weberin freetechnicsiltä säädöt oli hyvin lähellä oikeeta hitsasin lambda mutterin putkeen ja siihe lambda ja johot hyttiin ja yleismittarin kanssa katoin säädöt kohilleen.ilman putsarin ostin tommosen pyöreen toimi talvella ihan hyvin vaikka ei oo imuilman esilämmitystä



Olisiko tuolle ilmanputsarille linkkiä? Itselle tulossa samanlainen paketti. Ja olisiko kaasuttimen vivuston muutoksesta kuvaa?

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #4 : 04.01.2017, 22:00:11 »
Olisiko tuolle ilmanputsarille linkkiä? Itselle tulossa samanlainen paketti. Ja olisiko kaasuttimen vivuston muutoksesta kuvaa?

http://freetechnics.fi/polttoainepuoli/ilmanpuhdistimet.html
tuolta se redline putsari mä laitoin siihe jonku muun vehkeen suodatin  elementin mikä on korkeempi (oisko ollu jonku vanhan kuorma-auton?)
käyn vaikka huomen ottamassa kuvan siitä vivustosta ja selvitän minkä vehkeen suodattimen laitoin toho koteloon

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #5 : 05.01.2017, 15:05:39 »


Tollei eli tota tanko jatkettu hitsaamalla ja sit hitsattu toi osa mikä tulee tankoon kiinni otettu solexista ja sit tein vielä ton jousi systeemin et varmasti palauttaa kaasun. Sitä ilman suodattimesta en löytäny tietoa on jo pari vuotta aikaa tosta kaasari projektista.
Ja unohtu mainita että tarvii myös paineen säätimen solexissa oli muistaaksee 0,3-0,4bar ja weberille pitää olla 0,2
Ite laitoin sillo tommosen petrolking paineen säätimen freetechniksiltä löytyy näitä ja suuttimet yms tarvikkeet.


Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #6 : 05.01.2017, 19:52:33 »
Weber dgv 32/36 käy ainakin b200k imusarjaan solexin tilalle helposti.
Kaasarista joutuu vähän viilaamaan pultin reikiä niin käy imusarjaan ja kaasu vipua joutu vähän muokkaa.
Ja unohtu mainita että tarvii myös paineen säätimen solexissa oli muistaaksee 0,3-0,4bar ja weberille pitää olla 0,2
Nyt syksyllä laitoin omaan 240 volvoon weberin. Imuvaijeri pitää myös noiden lisäksi vaihtaa jos on ollut solexi paikallaan. Ainakaan omassa ei yltänyt paikalleen. Ostin aircooletilta soikean vivun kaasuttimeen jota pikkuisen muokkasin. Piti muokata, että mahtui paikalleen ja akseliin. Oli ilmeisesti tarkoitettu solexiin tai johonkin vw:n kaasuttimeen.

Tein 5mm kierretangosta ja 1 kpl volvon nivelestä ja 1 kpl 5mm uniball-nivelestä tangon kaasurullan ja kaasuvivun väliin. Vähän jyrkässä kulmassa liikkuu, mutta toistaiseksi on toiminut. Voi myös käyttää 2kpl uniball-niveliä joista toisesta ottaa pallon irti. Itelläkin oli, mutta hukkasin toisen enkä jaksanut hakea motonetistä uutta. Ilmansuodattimena on tommoinen musta minkä löysin sa-kaupasta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Weberin kaasutin Pierburg 2B7:n tilalle
« Vastaus #7 : 23.01.2017, 12:50:03 »
Mulla oli b200k:ssa jokunen vuos sitte dgv. Hyvä kaasutin kyllä ja hiukan tuli räväkkyyttäkin lisää. Mutta yli kympin puristukset ja H-nokka ei tehnyt ajosta mukavaa. Talviliukurina meni kyllä :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy