Ateho  Elekma

B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?

  • 20 Vastauksia
  • 7997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #15 : 23.01.2017, 12:43:05 »
asiasta kukkaruukkuun. Eikös 240:n b230k ihan normi männilllä ja kannella  ??? ja toi heronhead homma on vaan 740:issä?
olen nähnyt yhden 240 missä 631 kansi. Tuo nyt sinällään ei todista onko kaikissa b230k moottoreissa tuo kansi.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Jabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #16 : 26.01.2017, 17:45:01 »
Kaikki b230k motit on lankku kannella 631, ja kuppi männillä, ja niin oli tämä omakin. :)
Eli mitä itse tuli tuota kantta tuosa pyöriteltyä niin sitähän ei lasketa, en nyt mitannut että olisiko siinä milli tai puoli ollut venttiiliin mutta mitä silmämääräisesti sanosin niin on kyllä venttiilit aivan tuossa tasossa. Eli tarvisi varmaan sitten syventää tuota venttiilin pesää tai muuten lähtee siivu venastaki.. ;)
Ja tuossahan on vakiona jo 10,5 puristukset..   8)

Korjatkaa ihmeessä jos tuli ihan lööperiä kirjotettua mut itellä ois varmat muistikuvat että asiat ois näin! :)

exlusive pistä yv:llä tarjousta jos nokka kiinnostaa ja ajoa on huittis/sastamala alueelle.. :)

Poissa Jabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #17 : 26.01.2017, 18:09:24 »
Ja jos jotain kiinnostaa ja ei liikaa offtopiciks mene niin tosiaa suutin reiät tehtiin kanteen ja auto joka päiväses käytös, d nokalla vaan meni tuo maantie kulutus 10,5L sadalla.. en ainakaan muuta keksi enää mikä muu tuon kulutuksen aiheuttas (mietitty pää puhki ja koitettu tutkia kaikki mahdollinen  :buck2:) ..nyt porattu nokkapyörän uraa millin pari leveämmäksi ja aikastettu puolella hampaalla eli about 4 asteella, tuntus selvästi enemmän vääntöä olevan nyt noilla alakierroksillakin, puolta kevyemin saa poljinta pitää.. Kulutusta ei nyt ole vielä tullut laskettua tämän jälkeen.. mutta toivotaan että laskis roimasti! :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #18 : 27.01.2017, 07:56:04 »
olen nähnyt yhden 240 missä 631 kansi. Tuo nyt sinällään ei todista onko kaikissa b230k moottoreissa tuo kansi.

Sit ei ole alkuperänen kokoonpano. Siinähän ei ole mitään järkeä jos on b230k alakerta ja joku muu kansi kuin 631. Eikä koneen tyypi sit enään ole b230k vaan joku sekasikiö. Sitähän ei toki tiedä mitä on vuosien varrella koneeseen vaihdettu.
V70 TDI

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #19 : 27.01.2017, 12:54:42 »
Sit ei ole alkuperänen kokoonpano. Siinähän ei ole mitään järkeä jos on b230k alakerta ja joku muu kansi kuin 631. Eikä koneen tyypi sit enään ole b230k vaan joku sekasikiö. Sitähän ei toki tiedä mitä on vuosien varrella koneeseen vaihdettu.
tarkotin lähinnä sitä että onko kaikki 240 2.3 kaasarikoneet tolla heron head alakerralla ja kannella
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E:stä kansi ja ruisku -> B230K koneeseen?
« Vastaus #20 : 27.01.2017, 13:29:13 »
tarkotin lähinnä sitä että onko kaikki 240 2.3 kaasarikoneet tolla heron head alakerralla ja kannella

Se on heron head kansi. Lohkohan on ihan b230 lohko. Männät ja kansi eri.
V70 TDI

 

Proturbo  Autodiagnoosi