RallyBaron  Samppasport

b230ft männänrenkaat

  • 25 Vastauksia
  • 10951 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #15 : 31.01.2017, 15:56:42 »
Voihan ne ylikoon männänrenkaat omaan autoonsa laittaa.  Myytävään autoon jos erehtyy laittamaan, voi haastemies tulla käymään pian kaupanteon jälkeen.

Ylikoon männänrengas on suorempi kuin oikean kokoinen.  Renkaan ja sylinterin pinnan välissä ei ole sama kosketuspaine joka kohdassa, ja saattaa jäädä jopa rako.  Lisäksi ylikoon rengas saattaa pohjata männässä olevaan uraan.  Jos hyvin käy, ei sylinteri vahingoitu kovin pahasti, ja ylikokoon poraaminen onnistuu.  Mäntä, renkaat ja sylinteri pitää olla samaa nimelliskokoa.

http://www.aa1car.com/library/ring_end_gap.htm tietää nyrkkisäännön, että ensimmäisen renkaan päittäisvälys G pitäisi olla G=0,004*D, missä D on sylinterin halkaisija.  Toisen renkaan välys G=0,005*D.  Välys mitataan sylinterin ahtaimmassa kohdassa.  G ja D tietysti samaa mittayksikköä, joko mm tai ''.  Kovemmalla viritysasteella isompi välys.
Noniin , tukeva ja hyvä vastaus! Eli ei kannata ostaa edes 0.50mm ylikoon renkaita? kuullostaa niin pieneltä mutta niin.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #16 : 31.01.2017, 18:11:50 »
Mielenkiintosta. Mulla ylempien renkaitten välykset 0,60-0,70 mutta öljyrenkaat heittelee välillä 0,85-1,15. Mittaustarkkuus=?... Joka tapauksessa puskee öljyä pihalle huohottimesta pienelläkin paineella. Mulla tosin sylinterit soikeat... Pitkittäin mitattuna liki std mitoissa mutta poikittain kulumaa 0,05-0,09mm. Johtuneeko mulla huokasu sitten ennemminkin siitä ettei renkaat oo ehtiny vielä asettumaan kuluneeseen pyttyyn...

Ettei sulla oo pyörähtäny renkaiden katkokset samalle kohdalle? Mulla lykkää kyllä huohottimeen öljyt, jos erehtyy vähänkään ylitäyttämään. Oon pitänyt ylä ja alamerkkien puolivälissä, niin ei oo minkäänlaista huohotusta esiintynyt vartilla eikä penkissä. 2.5 bar ollut painetta vartilla enimmillään. Luulen että omassakin on melko soikeat sylinterit. Mitattu ei ole, eikä niin paljoa kiinnosta että viitsisi  ;D

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #17 : 31.01.2017, 21:18:48 »
Ettei sulla oo pyörähtäny renkaiden katkokset samalle kohdalle? Mulla lykkää kyllä huohottimeen öljyt, jos erehtyy vähänkään ylitäyttämään. Oon pitänyt ylä ja alamerkkien puolivälissä, niin ei oo minkäänlaista huohotusta esiintynyt vartilla eikä penkissä. 2.5 bar ollut painetta vartilla enimmillään. Luulen että omassakin on melko soikeat sylinterit. Mitattu ei ole, eikä niin paljoa kiinnosta että viitsisi  ;D

 :D joo kyllä katkokset on vastapuolilla. Tartteepi seurailla tota öljymäärän vaikutusta kun kelit taas joskus sallii. Voipi olla ettei uus rengas heti mukaudu soikeeseen pyttyynkään... Huokasuakin vois koittaa vielä parantaa avaamalla mekaanisen pumpun paikka lohkosta
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #18 : 02.02.2017, 07:29:30 »
Itellä sama keissi menossa mutta tarviin vielä kevyen hoonauksen tohon sylinteriin ja katkosvälys nyt jo 0.60-0.70mm puristusrenkaissa. Saako noita 1.75/1.75/3.5 renkaita siis pidempänä? Ei ylikoon eli suorempina..
« Viimeksi muokattu: 02.02.2017, 07:32:06 kirjoittanut AntSil123 »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #19 : 02.02.2017, 08:11:29 »
2. puristusrenkaaaseen voi laittaa enemmänkin välystä. Tinakoneessa on vakiona 0.7 mm gäppiä. Itseasiassa 1. puristusrengas toimii tiiviimmin näin. 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #20 : 05.02.2017, 23:51:00 »
onko niin väliä missä on männäntapin sokan katkoväli ja sain pienen skraadun tehtyä viel siihe sokan uraan ni entäs se? tuskin sillä väliä? Aina oon laittanut sokat vaan jotenki mut tulipahan mietittyä tätä
« Viimeksi muokattu: 06.02.2017, 00:09:40 kirjoittanut hyrrävolvo »

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #21 : 06.02.2017, 21:09:48 »


Tämmönen "ongelma" renkaissa. Eli on sentin liian pitkä, leikkaanko vai miten tää pitäs hoitaa? tuntuu tyhmältä että ois sentin liian pitkät renkaat ..

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #22 : 08.02.2017, 20:19:37 »


Nyt hain toiset samanlaiset renkaat motonetistä ja ihme kyllä noi vanhat oli siis väärät. Ilmeisesti pakkausvirhe:D Mutta asiaan , pitääkö tämmöset öljyrenkaat asentaa kuvan osottamalla tavalla? En saa selvää tosta paperin ohjeesta..

ps. Tohon vieterirenkaaseen ei välystä kyllä jää ollenkaan mutta ilmeisesti ihan normaalia ?

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #23 : 08.02.2017, 20:20:00 »



Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #24 : 09.02.2017, 11:15:24 »
Se vieteri painuu kasaan niitten ohkasten renkaitten avulla ja pukkaa aika kovasti niitä ohkasia renkaita pyttyä vasten jotta öljyrengas ajaa asiansa. Sitä vieteriä ei siis lyhennetä

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft männänrenkaat
« Vastaus #25 : 19.02.2017, 13:09:10 »
meni nippuun nyt silleen että molemmat puristusrenkaat on noin 0.65mm . Oisko ollu fiksumpi vähän raottaa tota ylempää? kun siis suositellaan että ylempään isompi rako. Molemmissa renkaissa sama aika iso katkosväli niin ajattelin että turhaa rupee mitään viilailemaan.

Edit: Niin ja öljyrengas 0.85mm. Toi vissiin ihan ok?

« Viimeksi muokattu: 19.02.2017, 13:16:34 kirjoittanut Twofortti »

 

Futurez  Kulkukoira